Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 jun 2006 13:58

windekind schreef:Het is inderdaad jammer dat veel refo's alleen in slowchat berichten plaatsen. Dan is het toch niet gek dat de discussies bij religie enzo vaak niet meer als reformatorisch te herkennen zijn?
Ach.. discussie is ook al niet direct wat voor refo's, wat de kerk zegt is waar ben je het er niet mee eens dan ga je ergens anders kerken of splitst je af.. ;)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 17 jun 2006 15:30

Collateral schreef:
Othello schreef:Jongens, binnenkort wordt hier helemaal niet meer over het WK en Oranje gepraat. Mark my words... 8)

Dat zou nog eens recht een wonder genoemd kunnen worden hoor. Och, en dan de wielrendiscussies ook, ook al zo'n schrikkelijke vorm van afgoderij. Dat die ook nog maar eens gesloten mochten worden.

Zal er echt gebroken worden met deze knopen der ongerechtigheid? Het gif der sportverdwazing heeft zijn weg al gevonden in de aderen der moderatoren, dus ik betwijfel het...

Dat voetballen afgoderij is okey, maar wielrennen......je gaat nu echt te ver. Dit kan...dit kan echt niet! Je raakt me persoonlijk 8) . Zoveel verdienen de wielrenners niet. Alleen de betere hebben een aardig salaris, maar dat staat nog steeds in schril contrast met de exorbitante salarissen die voetballers ontvangen. Bovendien is het wielrenpubliek een groot voorbeeld voor alle andere sporten. Het is een van de weinige sporten waar men gratis de helden van het asfalt kan bewonderen. En Collateral je moet eens de kandel, passo del stelvio, mortirolo doen en nog vele andere mooie passen. Ik weet zeker dat je van enthousiasme spontaan een carbon racefiets gaat kopen. Endorfine is trouwens veel lekkerder dan paddo's!

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 17 jun 2006 16:21

Ach ja als ze maar weinig verdienen dan mogen ze wel op zondag fietsen :roll:

André

Berichtdoor André » 17 jun 2006 16:57

BJ schreef:
mystery schreef:Oké en nu weer over de mannenzaken. Over hoofdpijn openen jullie maar een medisch topic :wink:

En dat was dus alweer twee blz. terug. Kortom ik ga nu gebruik maken van een nieuwe smilie:

off topique

Mystery, wil je me ajb concreet uitleggen wat er hier nu 'mis' gaat?

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 17 jun 2006 22:18

Als je dat niet snapt ben ik bang dat we nooit meer duidelijk kunnen zijn. Met excusses voor het zeer duidelijke antwoord.

André

Berichtdoor André » 17 jun 2006 22:31

BJ schreef:Als je dat niet snapt ben ik bang dat we nooit meer duidelijk kunnen zijn. Met excusses voor het zeer duidelijke antwoord.

Misschien wals ik nu over emoties heen e/o ben ik niet al te tactvol.

1. Ik vroeg het aan Mystery, niet aan jou.
2. Jij BJ refereert naar de mod. break van Mystery.
3. Ik zie geen concreet antwoord vwb er 'mis' ging.

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 19 jun 2006 16:49

Aragorn schreef:
Maja de Bij schreef:Refo zijn betekent nu eenmaal dat er afstand tot de schepping wordt gehouden, vanwege de vloek in het paradijs. Genieten is verdacht, bijna zondig. Kijk maar eens hoe er in Refokringen over seks gedacht wordt.

Tsja, misschien een mooie missie voor Refoweb om wat dat betreft lansen te breken? :)

Als je hardcore refo wilt zijn heb je ook niet zoveel redenen om een forum te beginnen; de waarheid wordt immers in de kerk al geleerd en redeneren is de rede eren! Het OSW-forum is natuurlijk niet voor niets gesloten.. die koers wil Refoweb gelukkig niet gaan, maar sommige beleidsmatige acties van de laatste tijd komen wat onbezonnen en reactionair op me over. Het zou meer in de lijn die we van RW gewend zijn liggen om bijvoorbeeld bepaalde concerten te verwijderen en het eea te matigen dan om het gelijk te beperken tot 'christelijke muziek'.

... wat vermoedelijk bij ieder verwijderd concert tot een verhitte discussie zou leiden, zoals het ware Refowebbers betaamd.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 jun 2006 17:02

Dat ligt eraan, volgens mij kan iedereen er wel begrip voor opbrengen dat men niet zo graag een naam als DJ Hell op de site heeft staan. Iets anders wordt het als men een band als Belle&Sebastian gaat verwijderen, of Stef Bos, om maar wat te noemen.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 19 jun 2006 17:32

... wat vermoedelijk bij ieder verwijderd concert tot een verhitte discussie zou leiden, zoals het ware Refowebbers betaamd.

Dat is ons imago hé! 8)

Just kidding :)

Ik moet eerlijk toegeven; soms plaats ik reacties waarvan ik weet dat die pertinent verwijderd gaan worden. Dat vind ik dus uiteraard geen probleem, want degene die het moesten lezen hebben dat meestal allang gedaan voordat het verwijderd wordt 8) Dit betreft over het algemeen de 'dubbelzinnigheid', en daar zal je mij ook niet over horen klagen :)

Wat Aragorn zegt; Er zal heus wel begrip zijn voor bepaalde slotjes, daar ben ik niet bang voor.

Wanneer worden mensen boos; Als er een waarschuwing gegeven is, er wordt vervolgens alsnog even offtopic gegaan, maar na 1 pagina onzin wordt het weer serieus. Er wordt 2 pagina's lang weer serieus gediscusseerd en dan komt er opeens een moderator uit het niets (Ik noem geen namen 8) ), die komt even melden dat er na een waarschuwing offtopic is gegaan en dús moet er maar een slotje op.

Mijns inziens zéér onterecht als gebruikers al weer vollop serieus bezig zijn, toch?

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 19 jun 2006 17:35

Wat ik me nou eigenlijk afvraag is of er nu ook zo gereageerd zou zijn als het line up lijstje niet bij de aankondiging voor pukkelpop geplaatst was.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 jun 2006 21:48

jip_86 schreef:Wat ik me nou eigenlijk afvraag is of er nu ook zo gereageerd zou zijn als het line up lijstje niet bij de aankondiging voor pukkelpop geplaatst was.

Ik vermoed van niet en dat het alsvolgt gegaan is: een argeloze bezoeker zag DJ Hell staan, besloot te reporten met een ernstig verontrust verhaal erbij, de refowebtop wordt wakker en besluit tegemoet te komen aan die ongedefinieerde entiteit die men 'achterban' pleegt te noemen en reageert zonder al teveel nadenken vervolgens met deze actie.

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 19 jun 2006 22:18

Aragorn schreef:Ik vermoed van niet en dat het alsvolgt gegaan is: een argeloze bezoeker zag DJ Hell staan, besloot te reporten met een ernstig verontrust verhaal erbij, de refowebtop wordt wakker en besluit tegemoet te komen aan die ongedefinieerde entiteit die men 'achterban' pleegt te noemen en reageert zonder al teveel nadenken vervolgens met deze actie.

Zo is het in ieder geval niet gegaan :wink: . Jialikelly postte de line-up van pukkelpop en daar stond HIM bij en achter HIM een smiley. Ik zei dat HIM een jammerlijke satanische band was en dat ik de smiley niet helemaal begreep. Toen kwam de discussie of HIM een 'echte' satanische band was. Die discussie leidde ertoe dat het niet kan dat je als refoweb zijnde bands aankondigd/promoot die satanische ideeën hebben. En daar ben ik het ook helemaal mee eens.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 jun 2006 22:20

Ah ok, in dat geval waren alleen de eerste vier woorden van mijn posting juist. :P

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 20 jun 2006 19:09

Volgens mij zou er altijd een keer een opmerking komen over de concert-topic. De oorzaak was niet direct pukkelpop met DJ H en HIM, maar dat was wel de aanleiding. Was het niet nu dat de maatregel genomen zou worden, dan zou het wel bij een ander dubieus concert zijn.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 20 jun 2006 19:12

Juist, bijvoorbeeld een concert waar werk van Mozart ten gehore wordt gebracht.

Terug naar “Archief”