DavidOpposite schreef:drugXfree schreef:Je hoeft natuurlijk ook niet per se iedere week in de kerk te zitten om te geloven in God.
Klopt helemaal.
HMM daar zal niet iedereen hetzelfde over denken...
Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Is een gemengd huwelijk niet een teken dat God eigenlijk helemaal niet zit te wachten op vijfduizend verschillende kerken? (ik zeg het maar even ongenuanceerd).
Lalage schreef:Er is een groot verschil tussen een huwelijk tussen een gelovige en een ongelovige en een huwelijk tussen mensen van verschillende kerken.
PeterD schreef:Lalage schreef:Er is een groot verschil tussen een huwelijk tussen een gelovige en een ongelovige en een huwelijk tussen mensen van verschillende kerken.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik ken namelijk een aantal voorbeelden waar er behoorlijke problemen ontstaan zijn als pa naar een andere kerk gaat dan ma. En wat te denken van evt kinderen? Iedere zondag kibbelen over wie de kinderen mee neemt naar de kerk? Kissebissen over in welke kerk de kinderen gedoopt moeten worden? Ga zo maar door...
PeterD schreef:sluit je ogen niet voor de werkelijkheid. Er zijn tal van gevallen dat er 2 mensen uit verschillende kerken bij elkaar komen en samen naar 1 kerk gaan.
Er zijn er echter helaas ook tallozen die het niet eens kunnen worden en beiden naar een andere kerk blijven gaan. Lijkt me niet echt goed...
Sabra schreef:PeterD schreef:sluit je ogen niet voor de werkelijkheid. Er zijn tal van gevallen dat er 2 mensen uit verschillende kerken bij elkaar komen en samen naar 1 kerk gaan.
Er zijn er echter helaas ook tallozen die het niet eens kunnen worden en beiden naar een andere kerk blijven gaan. Lijkt me niet echt goed...
Volgens mij is dit niet echt een geval van twee verschillende religies, maar van twee verschillende tradities. Al erg genoeg dat mensen hun eigen traditie verabsoluteren.
Lalage schreef:PeterD, jij hebt dit topic duidelijk niet helemaal doorgelezen. Ik zeg namelijk altijd dat je als stel samen naar een kerk moet gaan en niet allebei naar je eigen kerk. Tijdens je verkering moet je erachter komen of je wat dat betreft op een lijn ligt en of je samen een kerk zult kunnen uitzoeken. Borkdude en ik kunnen dat, ook al weten we nog niet wat het wordt, dat hangt ook af van waar we gaan wonen. Maar we denken ongeveer hetzelfde over veel geloofszaken en kerkdingen.
PeterD schreef:Lalage schreef:PeterD, jij hebt dit topic duidelijk niet helemaal doorgelezen. Ik zeg namelijk altijd dat je als stel samen naar een kerk moet gaan en niet allebei naar je eigen kerk. Tijdens je verkering moet je erachter komen of je wat dat betreft op een lijn ligt en of je samen een kerk zult kunnen uitzoeken. Borkdude en ik kunnen dat, ook al weten we nog niet wat het wordt, dat hangt ook af van waar we gaan wonen. Maar we denken ongeveer hetzelfde over veel geloofszaken en kerkdingen.
Daarom dat ik ook zei het niet helemaal met je eens te zijn. Je had het over een huwelijk met mensen uit verschillende kerken, dat dat niet gelijk gesteld kan worden met een huwelijk tussen 2 mensen met een heel ander geloof.
Dat ben ik met je eens, alleen wil ik gelijk opmerken dat er ook bij 2 verschillende kerken een gevaar kan zijn of juist later komen. Mensen van 2 kerken die in eerste instantie na het huwelijk samen naar 1 kerk gaan, en wat later toch weer naar de "eigen" kerk gaan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten