De kijvende gemeente van ds. Darwin
o wat een leuke weer! Hebben jullie hem toch ook wel allemaal gelezen? En die heerlijke humor!, wat een steengoed stuk.
Dat komt natuurlijk wel omdat ik hetzelfde dacht van die Tiktaalik en die Coulacant. (alleen niet van die vismarkt en die valse naam hoor, dat wist ik niet.)
zo vind ik dit ook zo'n instinker:
Een fossiel, een tussenvorm die volgens creationisten niet eens zou moeten bestaan, wordt gevonden in PRECIES de plek en PRECIES de aardlaag die de evolutietheorie voorspelt, en dan is je enige antwoord dat het een aanname is?
Ja natuurlijk lag hij in de bedoelde aardlaag toen ze kwamen kijken, zeg ik dan. Hoe vaak is zo'n grapje reeds uitgehaald? Fossielen zijn gewillig hoor en prima te tillen, toch?
Nee de evolutiegelovigen hebben voor mij de boel al te vaak aantoonbaar geflest, om nog geloofwaardig bevonden te worden. Hoeveel bij elkaar gezochte botten bleken er later niet van andere oorsprong te zijn? En die koppen uit de verre oertijd die ik gewoon bij ons in de metro zag zitten, omdat er 170 verschillende nationaliteiten in Rotterdam wonen?
En die e-collie met die lekke membraan na 21 jaar, wat aan evolutie werd toegekend, om de subsidie voortgang veilig te stellen, weten we nog?
En nog weer die eeuwige kleine correctie a.u.b. : laten we het misleidende micro-evolutie nou s.v.p. gewoon mutatie blijven noemen! Bij mutatie kunnen genen wel veranderen, muteren, doch bij evolutie moeten er op een gegeven moment nieuwe genen ontstaan om nieuwe organen aan te maken. En dáár is nog nooit een voorbeeld van aangetoond.
Mijn simpele immer onbeantwoorde vraag is dan: hoeveel millennia moet een geslacht regenpieren bijvoorbeeld hun kopje boven de grond uit blijven steken om rond te kunnen kijken zodat er langzaamaan oogjes gaan ontstaan? (antw.: andere vraag s.v.p.)
Op Nat. Geo. schijnen dieren dat echt te willen hoor, miljoenen jaren voor ze zover zijn.
Op Visionair.nl leerde ik zo de wildste ontwikkelingen. Heel elementaire organen welke evolutionair zijn ontstaan terwijl zo'n beest die natuurlijk gisteren al nodig had om vandaag te kunnen bestaan.
Daarom is degeneratie, het tegenovergestelde van evolutie natuurlijk wel aantoonbaar: donkere grotten bewonende vissen, waarvan de ogen nog slechts rudimentair zijn. Vogels zonder vijanden welke niet meer de lucht in kunnen komen. De tienduizendste generatie eendagsvliegen in het laboratorium, waar van alles aan is gaan mankeren, gewone inteelt bij mijn beesten thuis en bij de Inuit in betere tijden, zodat u als poolreiziger werd uitgenodigd om warm tegen mevrouw Inuit aan te komen liggen in de hoop dat je wat in hun stam verloren gegane genen meegebracht had.