Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

antoon

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor antoon » 01 apr 2014 07:06

Het bekende verhaal is er weer, de dader had een slechte jeugd, ik geloof het, maar hoeveeel autochtone Nederlanders hebben ook niet een slechte jeugd gehad, toch hoor je minder van zulke delicten betreffende hen
Ja ik kan ook woest worden dat er alles is voor de daders maar helemaal niets voor slachtoffers

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 01 apr 2014 07:39

JeeWee schreef:
Enfin, 1 miljoen toeristen per maand zegt genoeg.
Het is hier fantastisch :-)

Ach, we hadden hier in dit 'rotland' vorig jaar 12,2 miljoen buitenlandse toeristen en dat in een land dat bijna 34 keer kleiner is dan het onvolprezen Zuid-Afrika. En dat in een land waar onze koning slechts één vrouw en 3 dochters heeft in tegenstelling tot de bijzondere president van Zuid-Afrika Jacob Zuma die het moet doen met slechts 5 vrouwen, 2 verloofdes en 18 kinderen...

Het is echt allemaal koek en ei in Zuid Afrika: In 2008 werden er bijna 22.000 mensen vermoord in Zuid-Afrika. Dit komt neer op ruim 60 moorden per dag. Alleen in Colombia werden in dat jaar nog meer mensen vermoord. Even triest zijn de cijfers van het aantal geregistreerde verkrachtingen. Dat waren er ruim 50.000 en daarmee staat Zuid-Afrika wereldwijd op de tweede plaats na de Verenigde Staten.

Klopt, en dan vergeet je nog de fantastische (voor iedereen toegankelijke) medische en sociale voorzieningen. Ook het lage niveau van corruptie is om jaloers op te zijn.

600.000 blanke Afrikaanssprekenden zijn de laatste jaren gedegradeerd tot het welvaartsniveau van de derde wereld. Daarnaast zijn van de oorspronkelijk 6 miljoen blanken in Zuid-Afrika bijna 2 miljoen vertrokken naar landen zoals Australië, de Verenigde Staten, Canada, het Verenigd Koninkrijk, Nederland. Van de overgebleven 4 miljoen blanken leven er dus nu ongeveer 700.000 in krottenwijken.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 01 apr 2014 07:40

antoon schreef:Ja ik kan ook woest worden dat er alles is voor de daders maar helemaal niets voor slachtoffers

Lees je zin nou nog een keer en probeer dan eens enige nuance te ontdekken....
ALLES voor de daders
NIETS voor de slachtoffers...

Waarom zijn mensen nou alleen met de geboden bezig die hen passen, maar zo weinig met het negende gebod?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

antoon

Berichtdoor antoon » 01 apr 2014 07:48

Jeewee ik hoop het niet voor je maar je zal een bestolen of beroofd worden, dan weet je wat ik bedoel met mijn cynisme

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 01 apr 2014 08:45

Dat is gebeurd. Te veel, te vaak
En toch kan ik mededogen opbrengen voor daders.
En daar zijn wonderlijke dingen uit voortgekomen.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 01 apr 2014 09:10

rotterdam schreef:Klopt, en dan vergeet je nog de fantastische (voor iedereen toegankelijke) medische en sociale voorzieningen. Ook het lage niveau van corruptie is om jaloers op te zijn.

600.000 blanke Afrikaanssprekenden zijn de laatste jaren gedegradeerd tot het welvaartsniveau van de derde wereld. Daarnaast zijn van de oorspronkelijk 6 miljoen blanken in Zuid-Afrika bijna 2 miljoen vertrokken naar landen zoals Australië, de Verenigde Staten, Canada, het Verenigd Koninkrijk, Nederland. Van de overgebleven 4 miljoen blanken leven er dus nu ongeveer 700.000 in krottenwijken.

Ja, je snapt niet waarom we hier zoveel vluchtelingen hebben.
Ik heb toevallig heel veel te maken met hen die ''wegvluchtten'' rond 1994, uit angst voor een omwenteling, die nooit kwam.
Wat hebben de meesten spijt.
Weet je hoeveel nieuwe zuidafrikanen er zijn, (zoals ik) die met een heel nieuwe instelling, hun plaats met plezier hebben ingenomen.
De dynamiek en buigzaamheid van de ''nieuwe wereld'' kent geen gelijke.
Niemand wordt hier gedegradeeerd, maar iedereen heeft gelijkere en bereikbaardere kansen.
En sinds wanneer is Mammon de graadmeter van iemands geluk, wanneer hij in Christius is?
Misschien zijn die arme blanken in krottenwijken een logisch gevolg van de gouden eeuw die lang vervlogen is?
Nu moet je werken voor je geld.
Blank en zwart.
Medische zorg is inderdaad gratis in staatsziekenhuizen. 8)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 01 apr 2014 10:07

Beetje jammer wel, dat heen en weer geklets: In Nederland is alles slecht en Zuid-Afrika is het paradijs.

Onzin natuurlijk.
Zolang wij mensen deze landen bevolken, blijft het tobben.
Zowel in Nederland als in Zuid-Afrika en alle andere landen.

Gewoon omdat wij er zijn en uit ons geen goed meer in der eeuwigheid.
Gelukkig mogen we ook in deze lijdensweken kijken naar de grote Oplosser van deze rommel die wij veroorzaken.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 01 apr 2014 10:33

Bambi schreef:Één van de overvallers:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2245 ... en___.html

Zielig. Die steunbetuigingen voor die vrouw op Facebook vind ik niet normaal, oh wat geweldig zeg wat ze heeft gedaan en de daders kan niet schelen. Ook beroerd voor die mensen natuurlijk, maar die hadden het pistool al klaarliggen voor het geval dat. Oefen dan ook even goed, hoef je niet gelijk iemand dood te schieten. Vraag me af hoe de reactie zou zijn geweest als een Marrokaanse winkelier een Nederlandse dief had afgeschoten. Ik kende een jongen, Nederlands, aan de harddrugs, die met een nepwapen een juwelier ging overvallen. Hele aardige jongen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 01 apr 2014 10:36

JeeWee schreef:Beetje jammer wel, dat heen en weer geklets: In Nederland is alles slecht en Zuid-Afrika is het paradijs.
Je leest wel heel veel tussen de regels door wat niet gezegd of geschreven is.
Heel veel Nederlanders ook, want (daar gaat het in dit topic over):
Minder, minder, minder
Betekent niet
Allen, allen, allen.

antoon

Berichtdoor antoon » 01 apr 2014 10:40

Blijft dat zij daar niet hoorden te zijn, ga eens na je wordt door iedereen in de steek gelaten, je neemt een pistool voor het geval dat, en dat geval doet zich dan voor, tragisch voor de nabestaanden, inderdaad, maar denk jij dat zij voor haar plezier schiet.
Als ik een revolver had, en ik wordt in de nacht bezocht in mijn huis en er leggen dingen van waarde, eventueel nog een dochter of kinderen in bed, wat zou ik dan doen, ik weet bijna zeker hetzelfde, en natuurlijk zit ik dan met een trauma dat mijn hele leven kan voortduren. Maar wie doet mij dat aan

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 apr 2014 10:46

Wat dat betreft is het ook triest dat sommigen de juweliers als helden bestempelen. Dat zijn ze niet. En ik denk dat ze daar zelf ook precies zo over denken.

Overigens, gisteren werden er wel een hoop rake dingen hierover gezegd in DWDD met Prem, Peter R. de Vries, voor wie geïnteresseerd is:

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/312128

benefietdiner schreef:Je leest wel heel veel tussen de regels door wat niet gezegd of geschreven is.
Heel veel Nederlanders ook, want (daar gaat het in dit topic over):
Minder, minder, minder
Betekent niet
Allen, allen, allen.

Dus zeg je: Minder criminelen. Als je een beetje fatsoen hebt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

antoon

Berichtdoor antoon » 01 apr 2014 10:54

Held is zij als zij in een levensbedreigende situatie voor haar man of zijzelf geschoten heeft, niet om te doden maar om gevaar af te keren, ik denk overigens niet dat dat het hele scenario is, zij kan geschoten hebben uit emotie, het is dan aan een eerlijke rechter om te oordelen
Laatst gewijzigd door antoon op 01 apr 2014 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 01 apr 2014 10:57

Marnix schreef:Dus zeg je: Minder criminelen.
In een slagzin niet.
Daar komt bij je heb alles op papier staan in een verkiezingsprogramma.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 01 apr 2014 11:06

Marokkanen worden wakker geloof ik, Nederlanders nog niet.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2245 ... os___.html

Het beste is denk ik (criminelen Marokkanen, ingeval er fout gedacht wordt) werk aanbieden in Noord Afrika want Nederland is vol.

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 01 apr 2014 11:18

benefietdiner schreef:Marokkanen worden wakker geloof ik, Nederlanders nog niet.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2245 ... os___.html

Het beste is denk ik (criminelen Marokkanen, ingeval er fout gedacht wordt) werk aanbieden in Noord Afrika want Nederland is vol.

Nederland vol? Ik reed pas door Flevoland, daar is nog plek zat!

Terug naar “Archief”