ajl schreef:Wordt het in jouw huis niet heel snel vochtig door de kou Ppm? Ik vind nl 17C overdag echt koud. Ik zou niet graag bij je op de thee/koffie komen in die kou

Hij staat hier overdag gewoon op 20C en dan hebben wij nog een heel goed geisoleerd huis dat niet heel snel afkoeld.
geen idee, we wonen in een heel oud huis, dus de verwarming moet nog wel zijn best doen, kieren en gaatjes in overvloed. Het is wel wat vochtig, maar dat is het overal hier in de buurt en de reden daarvan is de verkeerde drainage van de straat

dus ligt buiten ons probleem.
Er staat hier ook altijd een raampje op een kier.... maar ik heb niet het idee dat het hier heel koud is, het voelt voor mij wel behaaglijk

Verder dweilen hier beide kinderen ook over de vloer, maar hun speelplek is lekker voor de verwarming, dus liggen ze daar lekker te liggen.
Overdag zou ik zelfs de kachel nog lager doen... vooral als ik aan de soppen ben... pfff..... En.. ik ben ook niet een erg warmbloedig mens! gewoon heerlijk vest aan

scheelt denk ik toch wel, als ik onze jaarrekening bekijk tov de buren betalen we zeker 20-30 euro minder! en dat allemaal door zo zuinig mogelijk aan te doen. De huizen zijn vergelijkbaar met de onze, 30 huizen aan rijtjeswoning met allemaal een eigen dak en we gebruiken als enige de zolder ook, dus in wezen meer om te stoken, terwijl de rest allemaal de zolder niet gbruikt, en ws ook niet geïsoleerd heeft.
Lekker goede warme sloffen

en noem maar op.
met koffie drinkers draai ik em altijd wel wat op

haha!