Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Dippie » 21 jan 2013 16:59

Wij draaien de verwarming snachts op 17,5. En zo kou/warm is het dan ook beneden. Geen idee hoe de temp bij V in de kamer is, maar als wij naar bed gaan is het iig erg warm daar omdat ik savonds nogal eens de neiging heb om em wat hoger te draaien ;-) dan slaat ie boven dus ook weer aan.
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 21 jan 2013 19:17

Boven staan bij ons de radiatoren nooit aan, beneden schakelt de CV 's nachts automatisch naar 15 gr. Op onze kamer is het tegenwoordig wel iets warmer, doordat daar het schoorsteenkanaal van de houtkachel doorheen loopt. Ik heb pas voor de kids van die pittenzak-knuffels gekocht, die je op kunt warmen in de magnetron. Vinden ze erg lekker om 's avonds mee naar bed te nemen.
@ajl: bij Leen Bakker hebben ze idd best veel leuke dekbedhoezen voor een normaal prijsje!

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 21 jan 2013 19:37

ajl: Ik had leuke bij de Karwei, zijn niet zo duur 15,-

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 21 jan 2013 20:06

Wij draaien de verwarming 's nachts op 16 graden. Die temperatuur is het ook als we 's morgens beneden komen.
Boven heb ik de radiatoren altijd uitgedraaid staan, vind zelf slapen met verwarming aan zo... tja, vies/ onprettig.
Op de slaapkamers is het rond de 9 á 10 graden. Ze slapen hier beide onder een 4seizoenen-dekbed met een dikke, warme pyjama. Ik heb ze nog nooit gehoord 's nachts of 's morgensvroeg dus ga er van uit dat het prima is. Twijfel ook wel eens of ik de verwarming bij de kids heel iets aan zou doen.

Ik ben nu zelf ziek. Pittig vind ik om als moeder ziek te zijn... De zorg voor de kids blijft, ondanks dat ik verder al dagen niets uitspook. Gister bijna de hele dag in bed gelegen. Maar mn man kan ook niet makkelijk thuisblijven dus vandaag gewoon weer 4keer op en neer naar school geweest... Pfff.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 jan 2013 08:27

Je hoeft s' nachts toch niet met de verwarming aan te slapen. Dan draai je die gewoon uit. Doen wij ook.
Het is anders te koud. 's ochtends zet ik de ramen even een tijdje open zodat het lekker kan luchten.
En dan gaat de verwarming aan. Die zet ik dan rond etenstijd uit. Als ik het 's nachts koud heb dan slaap ik dus echt niet.

Hier is het weer drama met slapen 's nachts. ppff.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 jan 2013 08:56

Wij slapen s'nachts nog met de ramen wagenwijd open. Lekker diep weggedoken onder je dekbed. Onze slaapkamer is net zo koud als dat het buiten is. Bij de kinderen heb ik wel de ramen dicht, maar toch ook vaak het rooster open dat het nog wat kan doorwaaien.

Ziek zijn als moeder is inderdaad niet fijn. Ik merk het nu ook al ruim een week. Het huis is een puinhoop inmiddels, maar ik heb nog echt de puf niet om wat te gaan doen, al heb ik gisteren wel een paar uur gestreken, want de was lag echt enorm hoog.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 jan 2013 09:44

wij draaien hier de verwarming naar 14, aangeraden is dat door de cv man, omdat het rendement te laat is omdat hij dan s morgens lang moet draaien voordat het aangenaam is.
Overdag staat de kachel hier op 17, die draaien we door naar 19 in de avond om vervolgens om acht uur de kachel naar beneden te doen! ivm energie zuinig stoken.

Ook gaat de kachel niet als ik moet werken, dus dan blijft het heel de dag gewoon 14 graden in huis en pas als we thuis zijn draaien we op.
We konden zo voorinstel ding krijgen dat de kachel al aanis zodat je warm beneden komt, maar ik vind dat toch best niet energie zuiging en dat half uur kan ik ook wel met een extra vest aan oid.
Toen M nog kleiner was was eht wel warmer, maar nu doen we gewoon een vestje aan als ik merk dat hij het koud heeft.

Ooooh.. M is helemaal in too de roze :) hij herkent em ook, dus bij alles wat roze is staan we ongeveer een kwartier te staan omdat het roze is :) haha!! Ach.. we nemen de tijd maar... tis dan ook best no gwel gezellig!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 jan 2013 09:52

Wordt het in jouw huis niet heel snel vochtig door de kou Ppm? Ik vind nl 17C overdag echt koud. Ik zou niet graag bij je op de thee/koffie komen in die kou :oops: Hij staat hier overdag gewoon op 20C en dan hebben wij nog een heel goed geisoleerd huis dat niet heel snel afkoeld.

hieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor hieke » 22 jan 2013 11:11

Nou, wij zijn dan ook koukleumen hoor. Hier stook ik overdag behoorlijk, ik vertik het om met een extra trui te gaan lopen of onder een deken te gaan zitten. :oops:

Boven is de verwarming uit, en ik slaap met de ramen open, heerlijk! Bij de kinderen hebben we wel de ramen dicht, maar ook geen cv aan.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 jan 2013 11:14

Hier staat die wel op 18/19. Heel af zet ik hem op 20 maar dan is het hier ook heel loei warm. Maar wij hebben ook niet een hele grote woon/leefkamer. Dat zal ook wel schelen denk ik.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 jan 2013 11:44

hieke schreef:Nou, wij zijn dan ook koukleumen hoor. Hier stook ik overdag behoorlijk, ik vertik het om met een extra trui te gaan lopen of onder een deken te gaan zitten. :oops:

Boven is de verwarming uit, en ik slaap met de ramen open, heerlijk! Bij de kinderen hebben we wel de ramen dicht, maar ook geen cv aan.

Iets extra's aantrekken vind ik niet erg, dat doe ik 's avonds ook wel, maar ik wil niet half verkleumd door het huis lopen, omdat het zo koud is. Daarbij spelen de kinderen ook veel op de vloer en vind ik het anders gewoon te koud voor ze.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 22 jan 2013 12:28

Hier 's nachts de kachel op 15 en overdag meestal op 19. 's avonds nog wel eens op 20. Boven hebben we geen radiatoren, maar wel een electrisch kacheltje bij de meiden. Anders staan daar de bloemen op de ramen, brrr.

Inderdaad erg vervelend om ziek te zijn, ik had vorige week een longontsteking te pakken en manlief de griep. Gelukkig kon de oudste een paar dagen logeren, dus daar werd voor gezorgd. Ik had ook geen idee hoe ik dat moest doen, kon nog niet op mijn benen staan. Gelukkig gaat het nu weer stukken beter.

Nog even een paar picaatjes van de meiden:

Nieke:
Afbeelding

Nieke en Hanne:
Afbeelding

Hanne:
Afbeelding
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 jan 2013 12:40

Wat een leuke meisjes Stip!

Ik heb in huis altijd een extra vest aan. Ben een enorme koukleum, maar vind het onzin om extra te gaan stoken als ik het zo ook op kan lossen. Verder als ik op de bank zit lekker onder een fleecedekentje, heerlijk. De kinderen hebben tegenwoordig ook allebei een eigen dekentje (om ruzie over wie welke wil te voorkomen ;)) en vinden het helemaal gezellig om daar lekker onder te kruipen.

Zo, vanmorgen hebben we de jaarlijkse schoolschoonmaak gehad. Toen ik wegging was Timon de citotoets aan het maken. Zag er wel heel leuk uit, zo'n klein mannetje heel geconcentreerd boven z'n papier ;)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 jan 2013 12:45

ajl schreef:Wordt het in jouw huis niet heel snel vochtig door de kou Ppm? Ik vind nl 17C overdag echt koud. Ik zou niet graag bij je op de thee/koffie komen in die kou :oops: Hij staat hier overdag gewoon op 20C en dan hebben wij nog een heel goed geisoleerd huis dat niet heel snel afkoeld.

geen idee, we wonen in een heel oud huis, dus de verwarming moet nog wel zijn best doen, kieren en gaatjes in overvloed. Het is wel wat vochtig, maar dat is het overal hier in de buurt en de reden daarvan is de verkeerde drainage van de straat :) dus ligt buiten ons probleem.
Er staat hier ook altijd een raampje op een kier.... maar ik heb niet het idee dat het hier heel koud is, het voelt voor mij wel behaaglijk :)

Verder dweilen hier beide kinderen ook over de vloer, maar hun speelplek is lekker voor de verwarming, dus liggen ze daar lekker te liggen.
Overdag zou ik zelfs de kachel nog lager doen... vooral als ik aan de soppen ben... pfff..... En.. ik ben ook niet een erg warmbloedig mens! gewoon heerlijk vest aan :) scheelt denk ik toch wel, als ik onze jaarrekening bekijk tov de buren betalen we zeker 20-30 euro minder! en dat allemaal door zo zuinig mogelijk aan te doen. De huizen zijn vergelijkbaar met de onze, 30 huizen aan rijtjeswoning met allemaal een eigen dak en we gebruiken als enige de zolder ook, dus in wezen meer om te stoken, terwijl de rest allemaal de zolder niet gbruikt, en ws ook niet geïsoleerd heeft.
Lekker goede warme sloffen :) en noem maar op.

met koffie drinkers draai ik em altijd wel wat op :) haha!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 jan 2013 12:50

En anders zou ik een stapeltje dekens klaarleggen voor de visite :lol: Brr 17C behagelijk. Ik zit nu al met 20C met een dik vest aan en sloffen.

Terug naar “Archief”