Lock&Stock schreef:
Omdat ik niet geloof dat er een God is die ons de intelligentie heeft gegeven met de capaciteiten om de wereld om ons heen te doorgronden om ons vervolgens in de maling te nemen door;
Misschien is het wel dat je de intelligentie die je hebt gekregen op een verkeerde manier gebruikt door te denken dat er geen God is en daarop verder borduurd.
lock&stock schreef:- Fossielen van tienduizenden soorten op een hele specifieke volgorde in de grond te stoppen
Met een wereldwijde zondvloed is dat makkelijk te verklaren, trouwens zo specifiek is die "volgorde" niet, laat staan dat het een volgorde is.
Hoe dik is die kt grens?
En die meteoorinslag kan gewoon tijdens de zondvloed in geslagen zijn geweest, en die lagen zijn in een korte tijd gevormd. (zie mount st helen).
lock&stock schreef:- Genetische aanwijzingen en fossielen achterlaten voor een niet bestaande gezamelijke voorouder;
http://www.youtube.com/watch?v=zi8FfMBYCkk (kijk dit alsjeblieft, ben erg benieuwd wat je vindt van deze uitleg).
Dit is een van mijn favorieten, (ik had al wat naar mortlach hierover gevraagd maar krijg hierop geen antwoord).
Ik had hier wat vragen over maar er komt maar niks van mortlach zijn zijde, dus ik zal het met jouw proberen.
Hoe wordt het genetische informatie deel verklaart die alleen in de zogenaamde fusie zit bij mensen en niet bij de chimpanzee?
En is het zo dat de wetenschap erkent dat deze 'fusie' is geweest nadat de 'mens' zich al had afgescheiden?
Is het dan geen menselijke fusie?
En je baseerd dat op dat er mogelijk andere leefbare planeten zijn?
lock&stock schreef:- Complete culturen verzint (bijv; Egypte, lang niet de enige btw)
etc...etc
Hoe bedoel je?
lock7stock schreef:Daar tegenover staat de letterlijke Genesis interpretatie (ik weet overigens niet of jij daar in gelooft) met ongelofelijke verhalen zoals de Zondvloed (waar geologisch, in de geschiedenis, natuurkundig, etc geen enkele aanwijzing voor is), Jonas in de Walvis, De Toren van Babel, etc
Voor de zondvloed zijn enorm veel bewijzen, geologisch, natuurkundig etc.
En Jona (dus geen Jonas) zat niet in een walvis, maar in een grote vis.
Geologisch zijn er veel bewijzen voor de bijbel.
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.