Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Evelien » 25 feb 2012 08:44

Schipje, wat naar zeg dat je door de HA niet gehoord wordt dan. Gelukkig dat ze bij de HAP jullie advies konden geven. Sterkte ermee hopelijk kun je vrij snel terecht voor onderzoeken.

Nou ik moet maar niet al te snel zeggen dat S. lekker slaapt tot half7/7 uur. Half 6 klaar wakker. :roll: Ondanks dat is hij wel vrolijk.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 feb 2012 09:36

Kennen jullie de site limango pun nl?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 feb 2012 12:36

juffiejuf schreef:@ ajl; Lastig dat J. niet zoveel slaapt! Is hij wel te genieten overdag als hij zo weinig slaapt?

.

Het is absoluut genieten, want hij huilt ook eigenlijk niet, nog geen kwartier op een dag. Nu moet ik zeggen dat de andere vanaf 3 mnd tot een jaar ook eigenlijk nooit huilden. Gisternacht was hij wel wat onrustig, maar ik was de dag ervoor ook veel met hem weggeweest en ik merk toch dat mijn kinderen daar wel onrustig van worden. Gewoon zoveel mogelijk rust, reinheid en regelmaat werkt hier het beste.

En zelf in de auto en het stoeltje klimmen duurt wel even hoor. Nu begint C er pas mee en dan moet ik haar nog half in de auto tillen.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 25 feb 2012 14:03

Evelien schreef:Kennen jullie de site limango pun nl?

Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt een beetje op vente-exclusive punt com
Limango is een onderdeel van Otto, dus dat wekt wat meer vertrouwen dan bovenstaande site.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 25 feb 2012 17:37

Hoe ging het dagje oppas Laura?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 feb 2012 20:00

654321 schreef:Hoe ging het dagje oppas Laura?

Wat leuk dat je het vraagt :) Het ging op zich wel goed ;) Ik had het om 2 uur wel gezien, begon 'm toen echt te missen. Maar toen moest ik nog een dik uur (cursus). Hij heeft het leuk gehad, toen ik hem ging halen zat hij met een kopje thee en een stuk taart rugby te kijken met de man van 1 van de oppassen (ik heb twee oppassen gevraagd omdat Michael best intensief is :oops: en ik niet wilde dat 1 iemand die hele dag alleen moest doen, dus ze hebben gesplitst en dat werkte goed). Hij heeft alleen bij de eerste oppas de ene na de andere broek ondergeplast. Dus nu maar een wasje draaien anders kan hij niets aan zijn kont morgen. Ze heeft 'm op een gegeven moment maar een korte broek aangedaan 8-[ Hij zei overigens tegen haar: doe maar zo'n lekkere Pull-Up aan bij me, dan kan ik blijven plassen ](*,) Hij is zo'n aap! Maar goed, hij leeft nog en ik ook en het huis staat nog overeind dus een succesvolle dag ;)
Vanochtend wilde hij zijn pyamabroek niet terug aan doen na het plassen om naar beneden te gaan. Hij zei 'ik ga lekker zonder naar beneden'. Toen zei ik 'dat zullen we nog wel eens zien'. En hij terug ' ja, we gaan zien dat ik zonder broek naar beneden ga. Want ik heb heupen' :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 feb 2012 20:07

wahahahaha... o wat een enorme boef is die M. Bij de hand. Maar wel fijn dat het goed gegaan is (ondanks dat plassen in z'n broek). Succes met wassen. :wink:

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 25 feb 2012 21:29

Schitterend, hij heeft een leuke dag gehad.
De cursus van jou is dat een verplichte cursus die je ook mat M hebt gehad?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 feb 2012 21:40

Memmem schreef:Schitterend, hij heeft een leuke dag gehad.
De cursus van jou is dat een verplichte cursus die je ook mat M hebt gehad?

Nee, die hoeven we niet te volgen. Dit was een extraatje, het heet Therapeutisch opvoeden en gaat voornamelijk over Theraplay. Heel leerzaam voor kinderen met hechtingsproblematiek of 'beschadigde' kinderen, waar wij naar alle waarschijnlijkheid in een evt volgend kindje mee te maken gaan krijgen. Dit was een soort van 'voorproefje' van een cursus die ze in september 10 weken lang hopen te geven iedere dinsdag. Afgelopen sept heb ik nee gezegd omdat M nog niet op school zat en ik niet structureel opvang wilde regelen voor hem maar deze september zit hij toch op school dus hoop ik mee te kunnen doen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 feb 2012 10:47

Spannend weer, deze tijd, of niet, laura? Wat een boefje heb je toch!

Wat is het rustig hier :D
Ik heb zaterdag een mamafiets gekocht. Eerst via marktplaats, maar ik hoorde er niks meer van, dus maar eens bij de fietsenmaker gaan kijken voor een tweedehandse. Die had hij niet, wel gloednieuwe, hele dure, maar ook 2 overjarige, van 2010 ofzo. Dus die mochten met flinke korting weg :) De mooiste uitgekozen, dus nu heb ik heerlijk een nieuwe fiets. Mijn andere fiets heb ik 10 jaar geleden ook nieuw gekocht, en die gaat nu een beetje rammelen, maar tot voor kort was ie nog prima. Dus hopelijk gaat deze minimaal zo lang mee. Nu nog een stoeltje op de kop tikken voor voorop, dan kunnen we binnenkort fietsen. Moet een kindje trouwens zelfstandig kunnen gaan zitten voor ze mee mogen op de fiets? Ze kan prima zelf zitten, maar alleen als ik haar neerzet, zelf gaan zitten lukt nog net niet. Sowieso mag het maar hele kleine stukjes volgens mij, of mag het helemaal niet?
Oja, en een buggydrager, dat lijkt me ook ideaal. Ook maar eens op zoek naar gaan.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 27 feb 2012 11:24

@Jannoek: wat een getob weer met Floris, zielig zeg! Hoop voor jullie dat er iets gevonden wordt wat goed verholpen kan worden! Wat betreft die autostoeltjes: helemaal precies weet ik het ook niet, maar ze doen dan crashproeven met verschillende stoeltjes (met een levensechte pop erin) en kijken dan hoe (on)beschadigd de pop eruit komt geloof ik. Ze kijken daarbij ook hoe de stoeltjes reageren op verschillende soorten aanrijdingen (opzij, frontaal, achterop etc.). Je moet anders maar eens googlen of op de site van anwb of consumentenbond kijken voor meer info.

@Schipje: wat naar zeg dat ze steeds pijn en koorts heeft! Hopelijk wordt er snel een oorzaak gevonden! Hier wordt Levi ook de laatste tijd regelmatig gillend wakker en zegt dan ook dat hij zere benen heeft. Maar omdat het alleen 's avonds/'s nachts is en hij verder geen klachten heeft denk ik dat het groeipijn is. Maar als ze er ook overdag last van heeft en er koorts bij heeft moet er wel nader onderzocht worden lijkt mij! Dat zou ik dan in elk geval eisen ja. Wat raar dat je ha er niks mee doet!

@LauraC: fijn dat het goed gegaan is met Michael zaterdag! Wat een boef is het zeg! Kan me voorstellen dat je af en toe met de handen in het haar zit! Klinkt trouwens erg interessant, die cursus!

@missF: tegen mij zeiden ze toen: ze moeten goed stevig kunnen zitten, niet persé zelf hoor, en zolang ze thuis op de grond rechtop blijven zitten, zolang kun je ook met ze fietsen. Dus als ze 10 min kan blijven zitten, kan je 10 min fietsen etc. Maar misschien zijn die regeltjes inmiddels weer anders?! Levi kon al vrij vroeg zelf zitten met 6/7 maanden en toen ben ik ook met hem gaan fietsen. Een buggydrager is trouwens echt ideaal! Hij gaat er hier binnenkort wel af omdat Levi nu best zelf kan lopen op de winkels. Het enige nadeel vond ik dat ik maar een enkele fietstas kwijt kon, en met veel boodschappen is een dubbele toch wel handiger.

Hier is Levi volgende week zondag jarig, we willen hem de luxe treinset geven van duplo, maar ik vind het zo duur. Ik zit al steeds op MP te kijken, maar tot nu toe pis ik steeds net naast het potje. Maar we hebben nog ruim een week gelukkig!

Limango ken ik niet, vente-exclusive wel, daar bestel ik regelmatig en ik ben er heel tevreden over. Heb jij er slechte ervaringen mee bumba? Ga ook eens kijken naar die Limango!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 feb 2012 11:51

Pluk, er is een site met allemaal 2e hands duplo, kun je alles los kopen, misschien is dat wat?
Ik vond die hele treinset ook veel te duur, dus wij hebben gewoon losse rails gekocht (die kun je per stuk kopen daar) en losse treintjes. Waren we voor 30 euro ofzo klaar, met wat dieren, popjes en auto's erbij.

http://www.dupl-o-line.nl/

Die kids zien toch nog niet of het uit een luxe doos komt met alles erop en eraan, of dat het via zo'n site gaat. Jurian speelt er nog steeds regelmatig mee.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 27 feb 2012 19:54

Pluk01 schreef:Limango ken ik niet, vente-exclusive wel, daar bestel ik regelmatig en ik ben er heel tevreden over. Heb jij er slechte ervaringen mee bumba? Ga ook eens kijken naar die Limango!

Ik heb er persoonlijk nooit besteld, maar ben wel lid. Ik wilde een aantal jaar geleden iets bestellen en ik weet eigenlijk niet meer wat, maar toen las ik nogal negatieve berichten op het forum van Trosradar. Veel mensen hadden Marlies Dekkers besteld maar het duurde heel lang voordat ze hun bestelling ontvingen en sommigen hebben helemaal niet ontvangen, maar wel betaald. Ik vertrouwde het niet helemaal en daarom heb ik mijn bestelling niet doorgezet. Blijkbaar is dat onterecht geweest...

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 27 feb 2012 21:42

Schipje schreef:@appel, hier is het ook zó genieten!!

Wat een heerlijke leeftijd 7.5 mnd. Ze doet nu wel erg moeilijk met slapen, ze slaapt een uur per dag, maar dat zal over ene paar dagen wel weer over gaan. Mag ik wel hopen. Maar ondanks dat, is het zo leuk. Heerlijk, op deze leeftijd zijn ze nog niet stout of boos maar alleen maar blij als ze je zien!

Hier wel wat moederzorgen over onze grootste meid. Ze ziet zo vaak zo bleek. Heeft vaak klein beetje verhoging. Tussen 37.5 en 38.2. Ze heeft heel vaak pijn in haar beentjes. Sinds vandaag weer veel huilen omdat ze pijn heeft in haar beentjes. En vanavond kreeg ze koorts tot 39.6. Dus maar weer de HAP gebeld over de combi: pijn-koorts.
Kreeg als advies om haar toch echt verder te laten onderzoeken. Ik mocht wel komen maar ze konden nu ook niet zoveel. Ben zo blij met dat advies! Dat wilde ik ook zo graag maar de h.a. bagatelliseert alles. Nu ga ik dus maandag bellen en zeggen wat ik wil. Punt.
Heb er echt een rotgevoel over.

Vraag een verwijzing voor de kinderarts aan! Dit is niet normaal bij een jong kind!
Al zouden ze alleen maar wat bloed afnemen/haar lichamelijk onderzoeken zou al veel uitkomen. De verhoging/koorts kan wijzen op een ontsteking.
Als je eigen HA bagatallisseert ga bij de vervanger langs (als hij die heeft) of vraag een andere huisarts om mee te kijken!
Sterkte in elk geval.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 28 feb 2012 12:17

Ik maak mij zorgen over ons kindje (2jaar). Weet niet wat ik moet doen, maar zo houden we het niet vol. We houden ontzettend veel van ons kindje en zetten ons allebei voor 100% in maar het raakt op....

- Slaapt enorm slecht; word héél vaak roepend/ huilend wakker. Altijd vroeg wakker. 's middags ook heel even of niet slapen.
- heel down, chagarijnig, boos, driftig, hangerig
- enorm claimend
- veel 'om niets' huilen. Dat kan op momenten zijn waarop je het totaal niet verwacht. Op leuke momenten is het ineens totaal mis.

Al tripleP methode gevolgd (volgens gedragsdeskundige waren we heel positieve opvoeders ;-), slaapmethodes gevolgd, 2 keer huisarts bezocht, bij osteopaat geweest maar we zijn geen stap verder...!

Wat moeten we nu doen???

Terug naar “Archief”