Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Sophie77 » 22 apr 2011 14:53

Leuk, Evelien, dan wordt het wat meer 'echt' voor je gevoel he!

Bij mijn zusje, ze woont hier een kilometer of 7, 8 vandaan, ga ik langs zonder een belletje en ik vond het ook altijd prima als zij langs kwam zonder dat ze dat af hoeft te spreken. En áls het onverhoopt een keer niet uitkwam, mocht en kon ik het tegen haar (en m'n andere zusjes trouwens ook) gewoon zeggen en kregen we geen scheve gezichten. Mijn schoonfamilie woont een stuk verder weg, dus die bellen sowieso altijd wel even.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 22 apr 2011 20:11

hier ook de zelfde ervaring als blompje. al was er de eerste week eigenlijk geen bezoek door de enorme sneeuwval (dec 2009) maar daarna heeft iedereen ze lekker vastgehouden. ik heb er geen problemen van gezien, dat ze onrustig of iets dergelijks was. en bij ons was het wel een extreme bevalling en vond ik het nog niet erg. als ik zelf op kraambezoek ga is het voor mij geen must om het kindje vast te houden, maar als ze het niet erg vinden en het in je armen leggen vind ik dat toch wel weer heel leuk zo'n frummeltje.

zo zie je maar, je moet doen waar je je prettig bij voelt, en ook als je op bezoek gaat altijd even de sfeer proeven hoe de ouders er in staan of gewoon vragen of het wel of niet willen.
Afbeelding

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 22 apr 2011 20:44

Over kindjes vasthouden: persoonlijk vind ik het voor het kindje helemaal niet goed als het veel (!) word vastgehouden door anderen. Moeders (en vaders) moeten juist de rust nemen om zich te hechten aan hun kindje en andersom. Kindje veel in de wieg vind ik ook niet goed. Gewoon lekker bij papa of mama, dat is zo ongeveer de eerste levensbehoefte van een pasgeboren baby. Het is heel Hollands en onnatuurlijk om het kind in een bed te stoppen de hele dag. Een kind moet direct leren om zelf in een bed te gaan slapen terwijl juist die eerste dagen je het kindje zo lekker bij je kan houden omdat je toch op bed zit. Je hoeft nog niet te huishouden of koken ed.

Kindje niet mogen zien op kraambezoek vind ik wel heel erg raar hoor! Daar kom je idd toch voor?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 apr 2011 20:55

Ik had Timon in de kraamtijd overdag altijd bij mij in bed, heerlijk. Ik vond het ook geen probleem om m'n kind door bezoek vast te laten houden, maar niet te lang want dan wilde ik 'em weer terug :wink: We hebben nooit wat van onrust gemerkt.
Sylke mocht alleen maar bij ons op schoot, 1 keer per dag een uurtje. En toen waagde m'n schoonmoeder het te vragen of zij haar dan een keer dat uur vast mocht houden :shock:

@Evelien: leuk dat je je kindje gevoeld hebt!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 22 apr 2011 20:57

Autorijden vind ik nu maar niks. Vooral gassen en remmen (voet verplaatsen) voel ik goed in m'n bekken. Gek eigenlijk, zo'n kleine beweging. Fietsen gaat nog beter, herkennen anderen dit?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 apr 2011 21:08

@Evelien wat super leuk dat je de kleine gevoeld hebt! Hoeveel weken ben je nu?

@AJL fijn dat de echo zover goed was wanneer ben je ongeveer uitgerekend?

@Schipje hoe voel jij je? Van dat auto rijden herken ik helemaal niet (werk in de thuiszorg en heb heel wat km afgereden in mijn zwangerschap)

@Jannoek is het nog opgelost met je kinderwagen?

Eindelijk vakantie/verlof!!! Al kan ik het nog niet echt bevatten naar mijn idee moet ik maandag gewoon weer werken :mrgreen:
Ik heb vanavond elke keer een menstruatie achtige pijn onder in mijn buik wat kan dat zijn? Indalen?

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 22 apr 2011 21:53

leuk evelien, apart gevoel he? het wordt er wel echter van vind ik, als je het voelt.

fijn ajl, dat de echo goed was!

lekker genieten van je verlof liefie! ze geven nog wel een tijdje mooi weer aan dus das dan wel fijn.

hier hebben toen wel mensen em vast gehouden (sowiezo de broers/zussen en ouders), maar niet de hele ochtend of avond achter elkaar door. meestal eventjes en dan lekker weer op een kussen bij mij op bed. als ze sliep in de wieg terwijl er bezoek kwam, liet ik haar daar lekker liggen slapen, daar haal ik ze er niet voor uit.

vandaag alweer precies 20 weken :shock: de tijd vliegt
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 23 apr 2011 05:20

Schipje, hier is autorijden geen enkel probleem.

Liefie, dat klinkt als voorweeën/indalingsweeën. Nu ja, ik vond de 'echte' weeën ook voelen als menstruatiekrampen hoor, maar dan wel behoorlijk heftige 8)

AJL, fijn dat de echo goed was!

Evelien, heerlijk dat je je kleine gevoeld hebt, geniet er maar van (op 't laatst zul je vast af en toe vinden dat het wat subtieler mag 8-[ . Beeb heeft bij mij gisteravond de hele kerkdienst lang enthousiast gedanst, dat zat echt niet lekker).

Wat betreft vasthouden: als dochter sliep in de wieg, dan bleef ze waar ze was, al kwam de koningin op bezoek, ik ga haar echt niet wakker maken om bij iemand op schoot te zitten, ook niet bij (schoon)ouders. Die hebben daar trouwens alle begrip voor (oa door eigen ervaring met onrustige beebs). Ze ging sowieso niet bij iedereen op schoot, eigenlijk alleen ouders en het viel mij wel op dat het kraambezoek hier dat ook helemaal niet verwachtte.

Haai, aparte vraag van je schoonmoeder, dat ene uurtje per dag lijkt me dan toch echt speciaal voor jullie!
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 apr 2011 07:06

Ja het is echt heel bijzonder. Kan me indenken dat het later wel heftiger kan zijn (hoor ik van meer mensen).

Vandaag toch maar de makkelijke kleding uit de tas van m'n zusje gepakt. Heerlijk een linnenbroek, alleen hij zat zo raar dus ik keek even goed had ik hem achterstevoren aan. :lol: :lol: Heb ik weer. :wink:

@Liefie, ik ben nu 17 weken en 3 dagen. Woensdag weer naar de vk. k Ben benieuwd.

@NdW, wohw alweer 20 weken. Op de helft :mrgreen:

Voor mijn gevoel gaat het echt heel snel nu.

Alleen maak ik me toch wel wat zorgen om de kilo's. :oops: :oops: Ik las een collum in het blad Ouders van een vk. En dat gaf me toch wel een beangstigend gevoel. Ik heb de neiging om af te gaan vallen, maar dat is niet goed. :? Zit dus echt met een dilemma.
Al gaf de vk de laatste keer aan dat ik me geen zorgen hoef te maken. Maar toch doe ik het. Raar he.

@Parkiet, dat dansen tijdens een kerkdienst is bij ons niet zo heel erg. Vindt de kleine vast niet erg bij ons.

Auto rijden doe ik eigenlijk al n poos niet, zelden. Maar dat komt omdat ik alles op de fiets doe, vooral nu met het mooie weer. Maar misschien ga ik het mee maken.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 apr 2011 07:12

Haai schreef:Sylke mocht alleen maar bij ons op schoot, 1 keer per dag een uurtje. En toen waagde m'n schoonmoeder het te vragen of zij haar dan een keer dat uur vast mocht houden :shock:

Sommige mensen snappen er echt helemaal niks van. Wow. Wat een vraag. Wat heb je toen gezegd? Ik kan me het zo moeilijk voorstellen, dat iemand dat zou durven vragen. Natuurlijk is de wens er wel van de oma, logisch, maar die kan dan toch ook wel snappen dat het hier om een heel kwetsbaar kindje gaat en zij dan gewoon een stapje terug moet doen.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 23 apr 2011 07:27

Leuk Evelien, dat je de kleine gevoeld hebt! Bij mij voelde ik het pas heel laat (voor een derde) maar bleek dat mn placenta dr voor zat ofzo. Nu is het een drukte van belang hierbinnen.
Lekker verlof Liefie. Ik heb ook al heerlijk verlof. De babykamer gaat ook eindelijk opschieten, dus gaat toch nog goed komen 8)
Wij gaan deze keer op het kaartje zetten dat we graag 's morgens en 's avonds bezoek in de kraamdagen willen. Zodat we 's middags lekker met de eigen kinderen kunnen zijn, die komen dan net uit school en staan natuurlijk op stuiteren ::)) Over vasthouden, ben daar nooit zo moeilijk in. Het zijn toch vaak de oma's en de 'ouwe tantes' die heerlijk willen kroelen. En als ze slapen: dan blijven ze slapen, maar dat lijkt me toch heel logisch dat je dan zo'n kindje niet ergens wegsleept..
Had laatst een goed gesprek met mn schoonmoeder. Jaja, dat ik dat nog mag meemaken.. Die had er namelijk altijd een handje van om boven mn boebies te gaan hangen tijdens het voeden: 'Koesiekoesiekoesieughuughuughu'!! Heb nu maar vast van tevoren gezegd dat er niemand in mn buurt moet komen als ik aan het voeden ben, daar word ik zo nerveus van. Ik denk er zelfs over om een bordje aan mn slaapkamerdeur te hangen: Niet storen, voedertijd. Of iets dergelijks :mrgreen:

Naja, eerst maar hopen dat alles goed gaat, nog 8 weken te gaan..

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 apr 2011 07:31

Echt, ik blijf me verbazen. Wat mensen wel niet doen. Boven je borsten gaan hangen als je aan het voeden bent, hahahaha, dat doe je toch gewoon niet? Ik snap daar echt niks van, maar goed. Hoe reageerde ze erop?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 apr 2011 07:43

Ik vindt het al lastig als een baby in m'n armen wordt gelegd. :oops: Ongemakkelijk. Dan zeggen ze altijd: o kun je alvast oefenen. Oefenen??? op een kind van een ander? ](*,) . Mijn man heeft daar ook een gruwelijke hekel aan.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 23 apr 2011 08:27

Galateia schreef:Echt, ik blijf me verbazen. Wat mensen wel niet doen. Boven je borsten gaan hangen als je aan het voeden bent, hahahaha, dat doe je toch gewoon niet? Ik snap daar echt niks van, maar goed. Hoe reageerde ze erop?

Ze had het zich nooit zo gerealiseerd zij ze.. Nou, ik heb de spetters van r gehijg nog in mn nek staan maar vooruit.. Ze zei het wel te begrijpen. En ik heb ook meteen tussen neus en lippen door de opmerking geplaatst dat het altijd zo irritant is als 'sommige mensen' zich overal mee bemoeien. Van die opmerkingen als: 'Ach, het heeft honger', en: 'Zou je hem niet eens aanleggen??' Die drong ook wel door denk, want ik kreeg een zuur bevestigend knikje...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 23 apr 2011 13:00

jamillah schreef:Ze had het zich nooit zo gerealiseerd zij ze.. Nou, ik heb de spetters van r gehijg nog in mn nek staan maar vooruit.. Ze zei het wel te begrijpen. En ik heb ook meteen tussen neus en lippen door de opmerking geplaatst dat het altijd zo irritant is als 'sommige mensen' zich overal mee bemoeien. Van die opmerkingen als: 'Ach, het heeft honger', en: 'Zou je hem niet eens aanleggen??' Die drong ook wel door denk, want ik kreeg een zuur bevestigend knikje...

=D>

Terug naar “Archief”