Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 nov 2010 14:57

iemand ervaring met de combinatie bugaboo en sneeuw...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 nov 2010 15:02

trijntjejohanna schreef:iemand ervaring met de combinatie bugaboo en sneeuw...

geen ervaring maar wat ze ons vertelden dat je dan de grote wielen aan de voorkant moet doen en je kunt ook met de wagen rijden met 2 inplaats van 4 wielen ziet er heel vreemd uit en mij lijkt het ook niet zo heel handig want als je dan de wagen loslaat (als je dat even vergeten bent) valt hij gewoon om.
Ligt er bij jullie al sneeuw?

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 29 nov 2010 15:10

Je kunt sneeuwwielen kopen voor de bugaboo, maar wat mij betreft is dat een verkooptruc. Vorig jaar flink getest met sneeuw en door verse sneeuw rijdt hij prima met de grote wielen voor. Als de sneeuw er al een tijdje ligt en flink glad is, vind ik het niet zo lekker rijden, maar ik vraag me af of er dan een wagen is die lekker rijdt. Je moet dan immers op jezelf letten en ook op de kinderwagen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 nov 2010 15:44

liefie schreef:

geen ervaring maar wat ze ons vertelden dat je dan de grote wielen aan de voorkant moet doen en je kunt ook met de wagen rijden met 2 inplaats van 4 wielen ziet er heel vreemd uit en mij lijkt het ook niet zo heel handig want als je dan de wagen loslaat (als je dat even vergeten bent) valt hij gewoon om.

hier ligt er ook al sneeuw (en ik denk bij TJ ook al wel, ik denk meer dan dat er hier ligt).

Heerlijk winterstafereeltje.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 nov 2010 15:51

Ik weet nog met de wagen van Jurian dat in de sneeuw wandelen goed ging, omdat het 4 dezelfde grootte wielen waren, en sowieso dat het grote wielen waren. Dus ik denk dat wat Liefie zegt idd goed kan, als je 4 dezelfde banden hebt, dan gaat het goed. Tenminste, dat was hier zo (maar wij hadden de Mutsy, geen Bugaboo)

Hier ligt ook opeens sneeuw. Ik heb vanmorgen nog een stukje gewandeld met Jurian, en wilde zo als hij wakker is koekjes bakken, maar misschien dat we toch maar even de sneeuw in gaan :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 29 nov 2010 15:56

Kinderen hebben nog geen behoefte om in de sneeuw te spelen. Wij hadden vrijdag morgen al sneeuw. Klein laagje, van 2/3 cm IS wel weer mooi wit, maar zoveel als vorig jr hoeft niet.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 nov 2010 16:04

@MissF, lekker genieten in de sneeuw met de kleine (koekjes bakken kan altijd nog). :wink:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 nov 2010 16:31

Bumba schreef:Je kunt sneeuwwielen kopen voor de bugaboo, maar wat mij betreft is dat een verkooptruc. Vorig jaar flink getest met sneeuw en door verse sneeuw rijdt hij prima met de grote wielen voor. Als de sneeuw er al een tijdje ligt en flink glad is, vind ik het niet zo lekker rijden, maar ik vraag me af of er dan een wagen is die lekker rijdt. Je moet dan immers op jezelf letten en ook op de kinderwagen.

oke fijn dat te weten! ik wilde ook geen sneeuwwielen kopen, maar evt een goedkope 2ehands wagen met grote wielen... maar goed het wil dus blijkbaar wel!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 nov 2010 16:32

Evelien schreef:
liefie schreef:

hier ligt er ook al sneeuw (en ik denk bij TJ ook al wel, ik denk meer dan dat er hier ligt).

Heerlijk winterstafereeltje.

hier ligt niets :( Bij toobs werk (in drenthe) daar ligt wel aardig wat sneeuw!! bij mn zus (25 km verderop) ook sneeuw.. hier echt niets.. het heeft licht gesneeuwd.. maar blijft niet liggen... maar ik verwacht de komende dagen wel sneeuw.. en ik moet 4 keer per dag op en neer en de draagdoek in de sneeuw vind ik een beetje gevaarlijk!
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 29 nov 2010 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 nov 2010 16:33

echt??? ow ik dacht bij TJ zal vast wel wat liggen. Jammer, hier ligt er al een klein laagje.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 nov 2010 16:41

ja het sneeuwde heel licht, zegt milan mag ik op de slee :mrgreen: ik vind het wel lastig wat je de kinderen aan moet trekken.. vooral manoël.. Milan en Matteo voelen en ondervinden het zelf wel.. Matteo wilde niet naar mij luisteren en deed geen sjaal om en muts op... en koud dat hij het had.. dus die doet ze nu wel om en op.. Manoël heeft een jas aan, muts op, 1 dekentje en lakentje, kap naar beneden (anders ziet hij volgens hem niet genoeg :mrgreen: maar dan zweet hij zich kapot :?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 nov 2010 16:46

Ja kan ik me voorstellen dat het lastig is. Hahah die matteo, die is 3 jaar toch? Ze komen er snel genoeg achter dat een sjaal en wanten wel plezierig is. M'n oppaskindje ook, ik wil geen sjaal om en muts op... nou zegt dr moeder ach daar kom je nog wel op terug. En ja hoor we stonden buiten en ze zegt: k heb het koud. :lol:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 nov 2010 16:50

Evelien schreef:Ja kan ik me voorstellen dat het lastig is. Hahah die matteo, die is 3 jaar toch? Ze komen er snel genoeg achter dat een sjaal en wanten wel plezierig is. M'n oppaskindje ook, ik wil geen sjaal om en muts op... nou zegt dr moeder ach daar kom je nog wel op terug. En ja hoor we stonden buiten en ze zegt: k heb het koud. :lol:

:lol: :lol: matteo is 3,5.. we waren onderweg en hij zei ik wil NU een muts en sjaal... ik zei al tja die heb ik nu niet... volgende keer beter :mrgreen: later vanmiddag gingen we weer: mama, waar is mn sjaal en muts

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 nov 2010 17:09

Jurian was stomverbaasd toen hij wakker werd. Hij heeft zeker een kwartier vol verbazing naar buiten gekeken, en steeds maar roepen:' mama, kijk eens!' We hebben heerlijk op de bank gehangen samen en naar buiten gekeken. helaas wordt het nu te donker. En naar buiten wilde hij niet. Hij was helemaal verschrikt toen ik vroeg of hij even wilde wandelen of in de tuin spelen. alsof dat niet mogelijk is met sneeuw ;) Dus hebben we daarna maar koekjes gebakken, ook leuk :D
Jurian wilde vanmorgen zijn wantjes niet aan, tja, jammer dan, hij voelt vanzelf wel dat hij koude handen krijgt. Hij is wijs genoeg om dan te vragen om zijn wantjes (die hangen trouwens gewoon aan zijn jas, dus kunnen zo aan)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 nov 2010 17:36

ow heerlijk die eigenwijsheid van de kinderen. :lol:

Terug naar “Archief”