Trouwen, tips enz. deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor jaccootje85 » 26 nov 2010 10:47

Jo'tje schreef:
jaccootje85 schreef:
Sophie77 schreef:Leuk, jaccootje85! Mei is een schitterende maand om te trouwen!
Succes met de voorbereidingen, geniet ervan!

Dank je wel! Dat dachten wij ook, vaak heb je dan mooi licht om foto's te maken. En verder is t ook (op 2 weken na) dat we dan 3 jaar verloofd zijn :wink:

Nu nog een jurk zoeken.... We willen heel graag een militaire bruiloft, dus Steven (mn verloofde) is druk met t aanvragen van vergunning bij zijn baas om het militair tenue te mogen dragen met sabelwacht. Een heel gedoe nog, en alles volgens protocol! Als het goedgekeurd wordt, moeten we nog een keer samen oefenen: wij als stel met de collega's van Steven die sabelwacht zijn. Best spannend, maar t lijkt me ook wel supergaaf!!! :mrgreen: We hebben er allebei reuzeveel zin in!! :D :D :D :D

Leuk, dat gaat snel zat hoor, het is zo mei! Veel plezier met voorbereiden :)
Vind je vriend het niet spannend om voor zo'n militaire bruiloft te gaan? Hij was niet zo zeker van zijn baan toch?

Hij vindt het inderdaad wel spannend oftie zn baan daar behoudt, ja of nee. Maar hij heeft, al sinds dat we t samen over de bruiloft hadden (dat begon zo'n 2,5 jaar geleden al), altijd al een militaire bruiloft willen hebben. En ik vind het ook wel apart, zo'n bruiloft. Want tegenwoordig wordt het bijna nooit meer gedaan. Zijn collega's zitten al geruime tijd in het vak en hadden het nog nooit meegemaakt... Ze stonden allemaal te springen om sabelwacht te mogen zijn :lol: Steven zei ook al: je hoort meer van militaire begrafenissen, dan van militaire bruiloften....
Szent az Úr

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 26 nov 2010 12:04

christien schreef:Wie heeft er voor mij een lijst of draaiboek wat er gedaan moet worden, als je ceremoniemeester bent?
Dan hoop ik een klein beetje een idee te krijgen wat ik mogelijk moet gaan regelen :wink:

Zie pb ;)

Spannend Jaccootje! Veel succes en plezier met de voorbereidingen die nog gedaan moeten worden. Mei lijkt me inderdaad prachtig :D Wilde ik eigenlijk eerst ook, maar dan werd het wel erg snel ;)
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 26 nov 2010 12:14

Liesien schreef:
christien schreef:Wie heeft er voor mij een lijst of draaiboek wat er gedaan moet worden, als je ceremoniemeester bent?
Dan hoop ik een klein beetje een idee te krijgen wat ik mogelijk moet gaan regelen :wink:

Zie pb ;)

Spannend Jaccootje! Veel succes en plezier met de voorbereidingen die nog gedaan moeten worden. Mei lijkt me inderdaad prachtig :D Wilde ik eigenlijk eerst ook, maar dan werd het wel erg snel ;)

Dank je wel! We hebben er nu al superveel zin in en kunnen bijna niet wachten... :lol: Wanneer stappen jullie in het huwelijksbootje dan?
Szent az Úr

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 26 nov 2010 12:24

We zijn vandaag precies 3 maanden geleden getrouwd ;) In augustus dus (en de hele dag regen 8-[ ), in plaats van mei.
Wacht niet, tot de dag voorbij is...

N'attends pas que le jour se lève...

=)

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 26 nov 2010 12:30

Gefeliciteerd nog :wink: Tja.... ik hoop toch niet dat we regen hebben... In mei kan t mooi zijn, maar t kan ook nog wel es regenen. Ach, we zien wel.
Szent az Úr

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 26 nov 2010 16:47

Gefeliciteerd Liesien en bedankt voor je pb.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 nov 2010 19:10

gefeliciteerd Jacootje! supermaand, mei! Ik ben jarig in mei heb en nog heel zelden slecht weer gehad, en het bijna altijd buiten gevierd, dus komt vast goed (en een trouwdag met regen is nog steeds onwijs gaaf :D )
Ik wilde ook erg graag in mei trouwen, maar we wilden wel graag een jaar van tevoren gaan regelen, omdat alleen mijn jurk al 8 of 9 maanden levertijd had uiteindelijk. Maar als we in mei al begonnen met regelen, dan waren we dat met 10 maanden verkering al gaan doen, en dat wilden we niet, en het jaar erop pas in mei trouwen vonden we te laat :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 26 nov 2010 20:05

dank je wel MissF! Het lijkt ons ook een supermooie maand. Wij hadden net een maand verkering toen we onze ringen al uitgezocht hadden. Na een half jaar verkering zijn we verloofd... en nu na ruim 2,5 verloofd te zijn, hebben we concrete plannen voor de bruiloft gemaakt en zaken als gemeentehuis en kerk vastgelegd. We zijn alleen nog op zoek naar een leuke feestlocatie. Maar dat komt wel in orde. Een jaar van tevoren regelen, vonden wij erg overdreven. Hebben we dus ook niet gedaan. En gemeentehuis en kerk waren nog vrij... we hadden alle keuze op de datum die wij wilden. Ik moet alleen een beetje vaart zetten achter het uitzoeken/passen van een trouwjurk... en Steven moet ook opschieten met aanvragen van toestemming voor het inschakelen van sabelwacht enz. Dat is eigenlijk het enige waar we nu echt mee moeten doorgaan. Maar verder... we hebben nog een maand voordat we de sleutel van ons huisje krijgen, dus we kunnen nog een hoop regelen voor de bruiloft :mrgreen:
Szent az Úr

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 26 nov 2010 23:00

jaccootje85 schreef:
vpk schreef:dus, en nu aan ons?? :mrgreen:

jullie ook gefeliciteerd judith! veel plezier en suc6 met alle voorbereidingen!

Hahahaha, jij bent er snel bij! :lol:
12 mei

Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 27 nov 2010 14:17

Leuk Judith en Jaccootje! Jullie trouwen beiden net iets eerder dan ons..
Succes met de voorbereidingen!

Wij trouwen op... 10 juni 2011! \:D/
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 27 nov 2010 22:53

Maneah schreef:Leuk Judith en Jaccootje! Jullie trouwen beiden net iets eerder dan ons..
Succes met de voorbereidingen!

Wij trouwen op... 10 juni 2011! \:D/

Dank je! Komt wel goed denk k. Jullie ook gefeliciteerd!! Gaaf joh! :) Al wat geregeld voor jullie grote dag? Succes in elk geval! :D
Szent az Úr

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 28 nov 2010 15:17

Iedereen met 'concrete' trouwplannen: gefeliciteerd & succes en plezier met de voorbereidingen!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 28 nov 2010 20:17

Met een jurk komt het ook best goed hoor Jaccootje. Als je ergens een jurk besteld dan vullen ze ook in wat de trouwdatum is. En aan de hand daarvan kan het soms ook wat langer (dan wel korter) duren tot je jurk binnenkomt.

Succes en gefeliciteerd allemaal. Trouwen en getrouwd zijn is echt een aanrader! :)

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 29 nov 2010 08:24

Succes met de voorbereidingen, Maneah!

@christien: zie pb!

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 29 nov 2010 20:30

Dank jullie wel! :)

@ Jaccootje: we hebben al wel het één en ander geregeld.
We hebben het stadhuis, de dominee/kerk, de feestlocatie en de fotograaf geregeld.
Ik heb een supermooie écht helemaal geweldige jurk uitgezocht :D
M'n aanstaande moet nog voor een mooi pak op stap.
En.. we moeten nog trouwvervoer (heeft er iemand nog idee'tjes?)
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Terug naar “Archief”