eerste dagen als getrouwd stel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor ring » 21 okt 2009 10:51

Om weer on-topic verder te gaan... 8)

Is het aan te raden om als pas getrouwd stel echt op huwelijksreis te gaan?
Ik weet dat mijn broer het een aantal maanden later deed en dat hij zei: dit is iets wat je echt moet doen! Mijn vriend heeft al hele plannen om op huwelijksreis te gaan, maar voor mij hoeft dat niet zo, of gewoon hier even weg in NL.
Hoewel ik het aan de andere kant heerlijk zou vinden om weg te zijn en door niemand gestoord te worden en echt tijd hebt voor even samen zijn. (als je in je eigen huis zit, komen er toch al snel mensen over de vloer)
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 21 okt 2009 10:54

Wij gaan waarschijnlijk ook nog even wachten voor dat we echt op reis gaan.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 okt 2009 11:00

Wij zijn een paar dagen weggeweest. Om even alles achter ons te laten. Even alleen contact met elkaar, niet met de hele familie en vriendenkring die willen weten hoe het was, en op zondag meteen weer in onze eigen gemeente waar ook vragen komen. Daar hadden we geen zin in.
Ik vond onze eerste kampeervakantie het jaar daarna wel veel leuker eigenlijk. Echt een huwelijksreis met alles erop en eraan hoeft voor mij echt niet.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 okt 2009 11:02

Wij zijn 1 nachtje weggeweest 4 dagen na ons trouwen dat was erg leuk maar wij waren liever lekker thuis in ons huis.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 21 okt 2009 11:11

Ik vond het heerlijk om 8 dagen naar Egypte te gaan met mijn man. Even heel ergens anders, gezellig samen! Het was voor ons echt nog een stukje huwelijk :D . De paar dagen nog thuis daarna vond ik minder leuk, wilde liever weer werken.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 okt 2009 19:25

Wij trouwden vrijdag en vertrokken zondagmiddag voor een weekje vakantie, maar we waren nog zo moe van de trouwdag... Dus vind het een heel goed idee om dat een paar maanden uit te stellen.
Ik hoor wel vaker dat mensen weg willen omdat er anders bezoek komt, maar de meeste mensen bellen toch wel voor ze langs komen en anders zeg je toch dat het niet uitkomt? Eigenlijk wel raar dat mensen op bezoek willen bij een pas getrouwd stel, laat ze toch even lekker samen zijn!

sweetrobertus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor sweetrobertus » 21 okt 2009 19:39

Wij zijn de volgende dag weggegaan. Gewoon een kort weekje in Nederland. Wij vonden het heerlijk! Lekker samen genieten, geen werk wat wacht, niet zondag weer allemaal bekenden ontmoeten. Maar we wilden ook niet meteen naar het buitenland, super luxe of dure reis. Omdat we gewoon vreselijk moe waren en alleen maar relax wilden doen. Dat kan prima in NL met een last-minute vakantiehuisje. Ook had ik van meerdere vriendinnen gehoord dat ze last hadden van blaasontsteking... en toen zaten ze daar op Rhodos, Madeira, in Barcelona.... Minder prettig. Ze hebben het allemaal niet als geweldig ervaren. Terwijl wij onze eerste vakantie echt super vonden maar weinig bijzonders hebben gedaan. Een paar maanden later zijn we nog wel paar weken naar buitenland geweest. Ik raad iedereen aan om niet meteen een dure/verre reis te gaan maken omdat je daar mijns inziens niet optimaal van kunt genieten. Door moeheid, wennen etc. Maar natuurlijk moet iedereen dat lekker zelf weten! :wink:

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 21 okt 2009 20:03

Wij trouwden op donderdag en zijn op dinsdag voor twee weken naar Tunesie vertrokken. We vonden het echt heerlijk! 't Scheelt ook dat we aan het eind van de zomer trouwden en nog niet op vakantie waren geweest; we waren er na alle drukte met het huis enzo echt aan toe. Twee weken was vrij lang, maar 't was ook heerlijk om weer lekker thuis te komen, heerlijk in je eigen huis met je eigen spullen... :D

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 22 okt 2009 08:40

Wij gaan aan het eind van de zomer trouwen, en zijn wel van plan om dan weg te gaan. Net wat Merisja zegt, ook onze enige vakantie dan.

Wat denk ik wel scheelt; als het goed is is ons huis dan al lang af, lijkt me dat dat nog al wat stress scheelt...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 okt 2009 10:00

ring schreef:Om weer on-topic verder te gaan... 8)

Is het aan te raden om als pas getrouwd stel echt op huwelijksreis te gaan?
Ik weet dat mijn broer het een aantal maanden later deed en dat hij zei: dit is iets wat je echt moet doen! Mijn vriend heeft al hele plannen om op huwelijksreis te gaan, maar voor mij hoeft dat niet zo, of gewoon hier even weg in NL.
Hoewel ik het aan de andere kant heerlijk zou vinden om weg te zijn en door niemand gestoord te worden en echt tijd hebt voor even samen zijn. (als je in je eigen huis zit, komen er toch al snel mensen over de vloer)

Haha. Je broer heeft natuurlijk niet het een met het ander kunnen vergelijken. Samen op reis gaan vind ik altijd heerlijk, of het nou direct na je trouwen is of een paar maanden later.

Ik denk dat het ook gewoon te maken heeft met hoe je in elkaar steekt. Sommige mensen vinden het geweldig om te reizen, anderen zijn liever thuis. Ben je een avonturier of een huismus (zonder dat ik dat negatief bedoel).

Mij lijkt het heerlijk om even helemaal weg te zijn na het trouwen, lekker samen, niks aan je hoofd, genieten van elkaar en samen van een mooi land of wat dan ook. Maar goed, ik vind reizen soweiso geweldig, als ik het geld had zou ik dat veel vaker doen dan nu. Anderen vinden 1x vakantie per jaar meer dan genoeg.

Maar waarom hoeft een huwelijksreis van jou niet zo? Hou je niet van reizen, van verre landen etc? :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 okt 2009 10:59

Lalage schreef:Wij trouwden vrijdag en vertrokken zondagmiddag voor een weekje vakantie, maar we waren nog zo moe van de trouwdag... Dus vind het een heel goed idee om dat een paar maanden uit te stellen.
Ik hoor wel vaker dat mensen weg willen omdat er anders bezoek komt, maar de meeste mensen bellen toch wel voor ze langs komen en anders zeg je toch dat het niet uitkomt? Eigenlijk wel raar dat mensen op bezoek willen bij een pas getrouwd stel, laat ze toch even lekker samen zijn!

Hm, maar als je moe bent van het trouwen, is het dan juist niet lekker om even helemaal tot rust te komen? Lekker uitslapen, tot rust komen... en dan heb je zo weer genoeg energie om allerlei leuke dingen te doen. Mij lijkt het juist wel lekker om dan even helemaal weg te zijn, op vakantie kom ik juist lekker tot rust :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 okt 2009 11:07

uitrusten kun je ook gewoon lekker thuis doen. :wink:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 22 okt 2009 12:40

Hmm, ik zou thuis toch teveel het idee hebben dat ik nog van alles moet doen. Daar staat je wasmachine, er ligt vast nog wel ergens stof wat er niet hoort, etc. etc. Nee, stuur mij maar even weg :)
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 okt 2009 13:23

Evelien schreef:uitrusten kun je ook gewoon lekker thuis doen. :wink:

tuurlijk kan dat, maar dan heb je inderdaad wel meer aan je hoofd nog. Wassen, schoonmaken, dan komen er weer mensen over de vloer of Jehova's aan de deur, whatever. Ik kan thuis prima uitrusten maar op vakantie rust ik altijd nog veel beter uit. Niks aan je hoofd, je mag veel en je hoeft haast niks. lekker buiten zijn, dingen doen.... Heerlijk.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 okt 2009 14:04

Marnix schreef:
Evelien schreef:uitrusten kun je ook gewoon lekker thuis doen. :wink:

tuurlijk kan dat, maar dan heb je inderdaad wel meer aan je hoofd nog. Wassen, schoonmaken, dan komen er weer mensen over de vloer of Jehova's aan de deur, whatever. Ik kan thuis prima uitrusten maar op vakantie rust ik altijd nog veel beter uit. Niks aan je hoofd, je mag veel en je hoeft haast niks. lekker buiten zijn, dingen doen.... Heerlijk.

als mensen aanbellen: niet open doen.

Nou ik kan dat gerust een week laten staan hoor (wassen, etc....).

Terug naar “Archief”