de pil deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kirsten
Kapitein
Kapitein

Re: de pil deel 2

Berichtdoor kirsten » 24 mar 2010 22:22

Luna26, dat van dat bloedverlies herken ik wel, alleen dit was na mijn eerste stopweek helemaal over.
Als ik jou was zou ik als je het na 3 maanden nog steeds hebt, langs de dokter gaan.

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 29 mar 2010 22:58

Ik had inderdaad wel veel klachten van de 'goedkope' variant. Misselijk, doorbraakbloedingen en veel aangekomen :?
Het grote nadeel van de microgynon is dat ik elke keer weer langs de huisarts moet van de apotheek :? en alsnog zelf betalen #-o
PaSaP Hoogh!!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 mar 2010 09:07

Linde, je kunt de pil ook via internet bestellen http://www.pilonline.nl Dan word het bij je thuis bezorgd. De eerste keer moet je wel een recept van je huisarts opsturen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 mei 2010 10:10

Ik heb gisteren besloten om na dezer pilstrip te stoppen met de pil. Ik merk toch dat ik wel last heb van bijwerkingen en heb daar geen zin meer in. Zonder pil voel ik mij gewoon veel beter. Nu nog oriënteren op andere voorbehoedsmiddelen. :wink:

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 06 mei 2010 10:33

ajl schreef:Ik heb gisteren besloten om na dezer pilstrip te stoppen met de pil. Ik merk toch dat ik wel last heb van bijwerkingen en heb daar geen zin meer in. Zonder pil voel ik mij gewoon veel beter. Nu nog oriënteren op andere voorbehoedsmiddelen. :wink:

of niet en gewoon de vruchtbare dagen overslaan.
Een paar afspraken maken niet verkeerd.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 06 mei 2010 10:43

pannenkoek schreef:
ajl schreef:Ik heb gisteren besloten om na dezer pilstrip te stoppen met de pil. Ik merk toch dat ik wel last heb van bijwerkingen en heb daar geen zin meer in. Zonder pil voel ik mij gewoon veel beter. Nu nog oriënteren op andere voorbehoedsmiddelen. :wink:

Dat is toch ook een voorbehoedsmiddel?
(en iets waar ik niet voor zou kiezen, maar goed)
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 mei 2010 11:25

Dat is ook niet iets waar ik voor zou kiezen inderdaad. Het 'risico' (om het zo maar te noemen) op een zwangerschap is mijns inziens daarmee te groot.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 06 mei 2010 16:47

ajl schreef:Dat is ook niet iets waar ik voor zou kiezen inderdaad. Het 'risico' (om het zo maar te noemen) op een zwangerschap is mijns inziens daarmee te groot.

ok, mag je geen zwangerschap of wil je uitstel?
Dit gaat bij ons al 6,5 jr goed.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 06 mei 2010 16:57

pannenkoek schreef:ok, mag je geen zwangerschap of wil je uitstel?
Dit gaat bij ons al 6,5 jr goed.

Volgens mij heb je dat al een paar keer verteld in dit topic, maar het werkt niet voor iedereen zo.

Ik ga straks met de pil beginnen voor als we straks getrouwd zijn. Als dit niet bevalt wil ik wel uitkijken naar alternatieven, misschien de nuvaring, maar dat ga ik dan even bespreken met mijn nieuwe huisarts na de verhuizing.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 mei 2010 18:42

Ik 'mag'wel kinderen, maar ik ben 4 mnd geleden bevallen. En Hugo is 17 mnd ouder. Ik vind het voorlopig wel even genoeg, mijn lichaam moet ook herstellen van beide zwangerschappen. Een 3e is in de toekomst zeer welkom en dan zou het mij ook niet uitmaken als het met ' vruchtbare dagen tellen' om zo maar te zeggen zwanger zou worden, maar voorlopig nog even niet. Dus wil ik zeker een ander anticonceptiemiddel gebruiken.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 06 mei 2010 19:01

ajl schreef:Ik 'mag'wel kinderen, maar ik ben 4 mnd geleden bevallen. En Hugo is 17 mnd ouder. Ik vind het voorlopig wel even genoeg, mijn lichaam moet ook herstellen van beide zwangerschappen. Een 3e is in de toekomst zeer welkom en dan zou het mij ook niet uitmaken als het met ' vruchtbare dagen tellen' om zo maar te zeggen zwanger zou worden, maar voorlopig nog even niet. Dus wil ik zeker een ander anticonceptiemiddel gebruiken.

Misschien spiraaltje iets voor jou? Geeft veel minder hormonen af waardoor je je ws veel beter gaat voelen, je heb er geloof ik twee soorten maar eentje is abortief.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 06 mei 2010 19:04

pannenkoek schreef:

Pannenkoek, ik heb dit ook al een paar keer gelezen. Ik bewonder de discipline van mensen die dit zo doen! Ook denk ik dat God dat zo bedoelt heeft omdat het de natuurlijkste manier is. Maar soms kan dat niet. Ik ben ongeveer 1 keer in de 3 maanden ongesteld en soms 1 keer in de 3 weken. Ik zou dus echt niet precies mijn vruchtbare dagen weten! Sommige mensen (jij ook blijkbaar) zijn heel regelmatig, ideaal lijkt me dat, maar dat is dus niet altijd zo.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 mei 2010 07:37

wij 'doen' :wink: het ook al nu ruim een jaar zonder pil, anderhalf als het niet meer is. Ik werd er humeurig van en chagarijnig. Tevens kwam ik ook aan maar dat is er nog niet af. Maar goed.. je ken niet alles hebben :lol:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 07 mei 2010 12:41

Ik gebruikte de nuvaring. Vond het ideaal. Zou er zo weer voor kiezen.
@ Schipje: spiraaltjes niet altijd abortief?
Time flies when you have none!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 07 mei 2010 12:46

Mirena schijnt niet abortief te zijn.
Raadde de gyn mij ook aan, maar verschillende mensen raadden het me af, omdat je niet weet of je daarna direct vruchtbaar bent.
Het léék in mijn geval de laatste optie om iets aan m'n 'problemen' te doen, maar inmiddels gaat het met clomid aardig...
Die mag ik alleen niet te lang gebruiken achter elkaar, dus tja...

Zou zelf iig nooit voor spiraal gaan als ik daarna nog kinderwens heb.
Wat sterretje (en meerdere ladies hier) ook al aangeeft; nuvaring is echt super ideaal, en 't geeft ook veel minder hormonen af dan de pil, omdat het constant werkt, ipv een 'stoot' hormonen 1x per dag met de pil.

Terug naar “Archief”