Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (2)

Berichtdoor MissF » 06 aug 2009 19:39

Spannend Kate Spade, leuk om alles uit te zoeken!
Mijn man heeft het opgegeven, ik mag alles van hem doen zoals ik wil :mrgreen: Hij werd gek van al mijn overleg. Wel heeft hij duidelijk gezegd dat ik wel rekening met zijn smaak moet houden. Dus dat zal ik netjes doen ;) Hij houdt namelijk meer van strak en modern, en ik diep in mijn hart van nostalgisch en klassiek. Maar ik zal netjes de middenweg bewandelen ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 06 aug 2009 20:08

Kate Spade schreef:In juni heeft mijn vriend een huis gekocht, waar we samen in gaan wonen wanneer we getrouwd zijn. Het huis is zo gaaf! En het voldoet aan alle eisen die we hadden en dat waren nogal wat eisen! (Rustige buurt, winkels en centrum op afstand, openbaar vervoer in de buurt, mooie tuin en veel kamers.)

We krijgen het huis waarschijnlijk in december of januari. Nu zijn we aan het kijken naar vloeren en wat we met de muren willen, aangezien daar heel lelijke structuurverf op zit.(Van de huidige bewoners) Nu is mijn vriend wel een goede klusser, maar de muren wil ik door een proffesional laten doen aangezien er nu al prutswerk opzit. De vloeren weet ik nog niet, waarschijnlijk kiezen we voor een goede kwaliteit en wordt de vloer dan ook gelegd. Ik weet niet of het dan inbegrepen zit bij de prijs, de service van het leggen van de vloer. Ik ben geen klusser, heb er ook geen verstand van... Vind het wel leuk om meubeltjes etc uit te zoeken. Ik houd erg van klassiek en mijn vriend van modern :D

Leuk Kate Spade!
Een vloer laten leggen kostte mij bakken met geld. Echt honderden euro 's voor ong. 60 vierkante meter. Laat je het iemand doen, bespaar je heel veel geld, maar heb je geen garantie meer op de vloer. In principe moet iedereen laminaat kunnen leggen, het schijnt niet heel moeilijk te zijn.
Dus denk er goed over na!
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 aug 2009 07:42

Tsja laminaat leggen zeker iedereen. Maar niet iedereen vindt laminaat mooi in de woonkamer (althans ik vindt het niet echt super mooi). Geef mij maar een mooie houten vloer. En een houten vloer kun je ook opzich zelf leggen, ken heel wat mensen die het zelf hebben gelegd. Je bent er wel een poosje mee bezig.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 aug 2009 12:11

Ik zou idd ook niet zo snel laminaat in een woonkamer leggen, ik ben sowieso niet zo'n laminaat fan. Voor slaapkamers en overloop vind ik tapijt veel warmer. En in onze nieuwe keuken en eetkamer komen tegels, daar valt weinig aan te vernielen als Jurian straks wat groter is en met eten en borden gaat gooien :D
Maar als je dan een parketvloer hebt, zou ik het eerder laten leggen, als je dan toch al geld uitgeeft aan zo'n vloer...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 07 aug 2009 16:18

Wij hebben wel laminaat in de woonkamer, ideaal! Ik vind een echt houten vloer ook geweldig, maar wij hebben nog onderburen, dus dat kunnen we hen niet aandoen...
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 aug 2009 17:37

En een echte houtenvloer hoeft niet kaasrecht te liggen.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 07 aug 2009 17:53

MissF: bij ons helpt het vaak met afdingen dat als je bijv een keuken zou gaan kopen en je wilt flink afdingen maar het winkelpersoneel geeft weinig korting, je dan gewoon zegt: oke, dan houd het op dan gaan we wel naar iemand anders :wink:

Wij zijn vandaag even wezen kijken voor keukens, nog niet uitgekozen, meer voor de maten en hoe het in de keuken komt te staan, of we een U-keuken doen of een L-keuken.
We hebben leuke dingen gezien hoor.
Het word hoogstwaarschijnlijk iets met een ouderwetse uitstraling, een hele mooie schouw en een flink kookstel en een mooie granieten spoelbak.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 aug 2009 19:16

Tuinfluiter schreef:MissF: bij ons helpt het vaak met afdingen dat als je bijv een keuken zou gaan kopen en je wilt flink afdingen maar het winkelpersoneel geeft weinig korting, je dan gewoon zegt: oke, dan houd het op dan gaan we wel naar iemand anders :wink:

Wij zijn vandaag even wezen kijken voor keukens, nog niet uitgekozen, meer voor de maten en hoe het in de keuken komt te staan, of we een U-keuken doen of een L-keuken.
We hebben leuke dingen gezien hoor.
Het word hoogstwaarschijnlijk iets met een ouderwetse uitstraling, een hele mooie schouw en een flink kookstel en een mooie granieten spoelbak.

O ja, vergeet ze niet te vertellen dat LauraC en man en kind lekker bij jullie komt wonen om van al dat moois te genieten :mrgreen: :wink:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 08 aug 2009 07:41

Tuurlijk komen jullie bij ons wonen!!
Het halve huis en tuin is voor jullie :mrgreen: :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 aug 2009 17:48

Wij hebben vanmiddag een keuken gekocht. We gingen een offerte laten maken bij een keukenzaak, en kregen het voor elkaar om 1/3 van de prijs (die al met kortingen was) af te krijgen, dus toen hebben we maar besloten het meteen te doen :) Scheelt een hoop schilderwerk en meetwerk aan marktplaats keukens, en hij was nog onder ons budget. Dus hebben we lekker een gloednieuwe keuken, helemaal naar onze gezamelijke zin(mijn man houdt van heel modern en strak, ik hou van grootmoeders keukens ;) ), met alle apparatuur erbij. Ik heb ook de buffetkast van mijn ouders gekregen. Die willen al heel lang een nieuwe, en ik vind hun kast erg mooi, als ik hem tenminste eerst even wit schilder. Dus die krijgen wij nu, dan heeft mijn moeder een goede reden om een nieuwe te kopen :D

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 aug 2009 13:42

Leuk, MissF. Een keuken via Marktplaats kopen en dan op maat maken lijkt mij ook een heel gedoe... dan is dit een makkelijkere oplossing (en wat een afdingkwaliteiten zeg :mrgreen:).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 10 aug 2009 16:52

Voor in het nieuwe huis gaan we geen laminaat leggen in de woonkamer, we wilden graag een houten vloer. Eiken lijkt ons erg mooi. Een eikenhouten vloer is erg duur, maar mijn vriend is erg handig dus kan hij het misschien zelf leggen.

Als ik tijd heb bekijk in tijdschiften van VTwonen, voor mooie meubeltjes. Zelf heb ik een klassieke smaak, maar mijn vriend houdt nogal van strak en modern. Mijn zin krijg ik vast niet helemaal, maar dat hoeft ook niet. Ik vind het wel leuk om het helemaal samen te doen; modern klassiek ofzo :D We hebben al een bank gezien die we beide mooi vinden. Een grote hoekbank, liefst grijs, waar je gezellig met veel mensen kunt zitten en allemaal gezellige kussens op kan leggen. En een teakhouten eettafel en een mooie zwarte boekenkast. Mijn wens is een mooie kroonluchter. Als ik tijd heb zal ik wel even wat plaatjes zoeken :D
Dus, dat.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 10 aug 2009 20:01

Kate Spade schreef:Voor in het nieuwe huis gaan we geen laminaat leggen in de woonkamer, we wilden graag een houten vloer. Eiken lijkt ons erg mooi. Een eikenhouten vloer is erg duur, maar mijn vriend is erg handig dus kan hij het misschien zelf leggen.

Als ik tijd heb bekijk in tijdschiften van VTwonen, voor mooie meubeltjes. Zelf heb ik een klassieke smaak, maar mijn vriend houdt nogal van strak en modern. Mijn zin krijg ik vast niet helemaal, maar dat hoeft ook niet. Ik vind het wel leuk om het helemaal samen te doen; modern klassiek ofzo :D We hebben al een bank gezien die we beide mooi vinden. Een grote hoekbank, liefst grijs, waar je gezellig met veel mensen kunt zitten en allemaal gezellige kussens op kan leggen. En een teakhouten eettafel en een mooie zwarte boekenkast. Mijn wens is een mooie kroonluchter. Als ik tijd heb zal ik wel even wat plaatjes zoeken :D

Leuk he een huis in gaan richten!

Ik weet niet wat voor kroonluchter je zoekt, maar alstie niet uit een sjieke dure winkel moet komen, zou ik eens kijken bij de Xenos. Die heeft hele mooie voor een leuke prijs.
Voor mn nieuwe huis heb ik er daar ook weer een gekocht.
Psalm 27 : 11a

HEERE, leer mij Uw weg

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 10 aug 2009 21:17

Ik wil mijn kamer weer veranderen :oops: Heb deze nu een jaar geleden helemaal veranderd.. Heeft me bergen met geld gekost, maar wil er graag een ander kleurtje bij.. 8)
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 aug 2009 22:10

misschien kun je met kleine prulletjes etc. gaan werken?

Terug naar “Archief”