tante-tortel schreef:Ik doe alleen maar wat jij deed.
Wie kaatst kan de bal verwachten.
Flauw en niet zoals Jezus het gewild zou hebben.
Moderator: Moderafo's
rosalie83 schreef:tante-tortel schreef:rosalie83 schreef:tante-tortel schreef:Kan alleen maar zeggen dat je duidelijk zelf geen kinderen hebt!
![]()
![]()
Makkelijk hè, zo'n verwijt te maken!
Sowieso is het niet zo dat je zelf kinderen moet hebben om over bepaalde zaken iets zinnigs te kunnen zeggen of vinden. Ook zonder kinderen kan je een mening hebben ergens over, en die hoeft niets te maken te hebben met het wel of niet hebben van kinderen.
En daarbij: gisteren sprak ik hierover met een vriendin. We waren het aardig eens. En weet je wat? Ze heeft een kind!
Ik doe alleen maar wat jij deed.
Huh? Verweet ik jou dat je geen kinderen hebt? Waar dan?
tante-tortel schreef:rosalie83 schreef:tante-tortel schreef:Ik doe alleen maar wat jij deed.
Huh? Verweet ik jou dat je geen kinderen hebt? Waar dan?
Nee, dat zeg ik niet. Als je goed oplet heb je begrepen wat ik bedoel.
tante-tortel schreef:Aragorn schreef:tante-tortel schreef:Kan alleen maar zeggen dat je duidelijk zelf geen kinderen hebt! Anders zou je niet zo gemakkelijk over de gevoelens van de echte ouders van het kind heen stappen en af doen met: blij dat het kind niet vermoord is!
Natuurlijk ben je dan blij. Maar ook enorm verdrietig dat het je afgenomen is en weggegeven. Dat je al die jaren hebt gemist.
Je hart breekt bij het verlies en dan blijkt je kind nog te leven!
Dan wil je alleen je kind nog maar in je armen hebben.
Want ze hebben het gestolen en het is van jou.
Ongeacht wat de nederlandse wet erover zou zeggen.
Dat is helemaal niet belangrijk voor jou als ouders.
Het is jou kind wat gestolen is!
Sinds wanneer je is je kind je eigendom? En denk je die verloren jaren weer terug te kunnen krijgen op zo'n manier?
Een kind is volgens het Nederlands recht je eigendom.
Dat wordt hier gezegd.
Ik geloof dat je een kind van God te leen krijgt. Dat jij er voor mag zorgen en het mag opvoeden.
Nee, je kunt de verloren jaren niet inhalen, dat is ook juist het erge.
Je zou wel willen maar het kan niet.
tante-tortel schreef:Aragorn schreef:tante-tortel schreef:Kan alleen maar zeggen dat je duidelijk zelf geen kinderen hebt! Anders zou je niet zo gemakkelijk over de gevoelens van de echte ouders van het kind heen stappen en af doen met: blij dat het kind niet vermoord is!
Natuurlijk ben je dan blij. Maar ook enorm verdrietig dat het je afgenomen is en weggegeven. Dat je al die jaren hebt gemist.
Je hart breekt bij het verlies en dan blijkt je kind nog te leven!
Dan wil je alleen je kind nog maar in je armen hebben.
Want ze hebben het gestolen en het is van jou.
Ongeacht wat de nederlandse wet erover zou zeggen.
Dat is helemaal niet belangrijk voor jou als ouders.
Het is jou kind wat gestolen is!
Sinds wanneer je is je kind je eigendom? En denk je die verloren jaren weer terug te kunnen krijgen op zo'n manier?
Een kind is volgens het Nederlands recht je eigendom.
Dat wordt hier gezegd.
Ik geloof dat je een kind van God te leen krijgt. Dat jij er voor mag zorgen en het mag opvoeden.
Nee, je kunt de verloren jaren niet inhalen, dat is ook juist het erge.
Je zou wel willen maar het kan niet.
tante-tortel schreef:Ik geloof dat je een kind van God te leen krijgt. Dat jij er voor mag zorgen en het mag opvoeden.
Acire schreef:Hmm... volgens mij blijkt uit het bovenstaande gehakketak hóe erg mensen vanuit hun eigen situatie reageren.
Rosalie staat op de wachtlijst voor adoptie en denkt dus vooral aan de adoptiefouders.
Tante Tortel heeft zelf kinderen en denkt vooral aan de biologische ouders.....
Allebei heel begrijpelijk en logisch, maar doe aub voorzichtig met elkaar.....
Ik heb nog niet veel inhoudelijke argumenten gelezen voor het een of het ander, het is meer mening op basis van gevoel oid..... Dus kom maar op
rosalie83 schreef:Acire schreef:Hmm... volgens mij blijkt uit het bovenstaande gehakketak hóe erg mensen vanuit hun eigen situatie reageren.
Rosalie staat op de wachtlijst voor adoptie en denkt dus vooral aan de adoptiefouders.
Ik heb nog niet veel inhoudelijke argumenten gelezen voor het een of het ander, het is meer mening op basis van gevoel oid..... Dus kom maar op
Wat je zegt is in mijn geval dus niet waar! Ik reageer niet vanuit mijn eigen positie, maar ik denk vanuit het kind zelf! Hoe zou jij het vinden als je naar een ander land gebracht werd? Waar je wildvreemde mensen als je ouders moet beschouwen? Waar je de taal niet kent? Waar je niemand kent? Als dat geen inhoudelijke argumenten zijn, dan weet ik het ook niet meer...
Acire schreef:rosalie83 schreef:Acire schreef:Hmm... volgens mij blijkt uit het bovenstaande gehakketak hóe erg mensen vanuit hun eigen situatie reageren.
Wat je zegt is in mijn geval dus niet waar! Ik reageer niet vanuit mijn eigen positie, maar ik denk vanuit het kind zelf! Hoe zou jij het vinden als je naar een ander land gebracht werd? Waar je wildvreemde mensen als je ouders moet beschouwen? Waar je de taal niet kent? Waar je niemand kent? Als dat geen inhoudelijke argumenten zijn, dan weet ik het ook niet meer...
Ja, jij probeert je het gevoel van dat kind voor te stellen.... Maar wie weet, is de bloedband van een kind met zijn biologische ouders wel zo sterk dat dat gelijk goed gaat........
Je kunt je dat toch niet voorstellen....
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 54 gasten