single....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 13 jan 2007 18:14

Alleen was er eens een prins op het witte paard met mooie manen..

M...!, M...!, M...! *handjewapperdewapper* :mrgreen:

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 13 jan 2007 18:19

Smurffie schreef:
Alleen was er eens een prins op het witte paard met mooie manen..

M...!, M...!, M...! *handjewapperdewapper* :mrgreen:

:oops: :mrgreen: 8) :lol:

Eefje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eefje » 13 jan 2007 19:41

Toch vind ik het een logische reactie! Je wilt dat het je niet meer overkomt! Je wilt jezelf beschermen! Ik heb het mezelf ook zo vaak gezegd nu niet meer! Maar toch je vertrouwd weer iemand en je gaat er weer voor en dan denk je dat het goed is maar helaas het gebeurt je nog een keer. In ieder geval dat is mijn ervaring. Dus een beetje afstand houden vind ik dan niet zo gek. Want het is iets heel gevoeligs.

Afstand nemen of jezelf er tegen afsluiten is volgens mij niet helemaal het zelfde! Je hoeft niet op zoek te zijn, maar dan kan je ze wel alsnog tegenkomen :wink:

ikkie89
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ikkie89 » 22 jan 2007 20:56

hee ik zit met een vraag:
is het logisch dat wanneer je verkering hebt voor hem alles doet en laat
wat hij wil????
sorry hoor, maar ik snap soms echt niet als ik vriendinnen hoor, dat ze bijv. zelf heel graag op vakantie wil met vriendinnen maar omdat haar vriend dit niet (omdat hij haar heel moeilijk kan loslaten) wil en ze anders tot de vakantie toe ruzie heeft met haar vriend, besluit om toch maar niet te gaan... :shock:
is dit herkenbaar?? en is dit gezond??
voor mij hoeft dit namelijk niet zo... of komt dat doordat ik NOG single ben en nog geen rekening hoeft te houden met m'n vriend? :?:
zoiets van onbekend maakt onbemind? :wink:
Wees eerst een individu voordat je een duo wordt

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 22 jan 2007 21:00

even een citaat uit een film die ik ooit moest kijken op school: life is like a box of chocolate, you get some and you give some. wat wil dit zeggen. je doet dingen voor hem en je laat dingen voor hem. en voor hem andersom.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 22 jan 2007 21:10

ikkie89 schreef:hee ik zit met een vraag:
is het logisch dat wanneer je verkering hebt voor hem alles doet en laat
wat hij wil????
sorry hoor, maar ik snap soms echt niet als ik vriendinnen hoor, dat ze bijv. zelf heel graag op vakantie wil met vriendinnen maar omdat haar vriend dit niet (omdat hij haar heel moeilijk kan loslaten) wil en ze anders tot de vakantie toe ruzie heeft met haar vriend, besluit om toch maar niet te gaan... :shock:
is dit herkenbaar?? en is dit gezond??
Gezond? Nee, bewaar me zeg. 't Is natuurlijk geven en nemen in een relatie. Je houdt rekening met elkaar, en het is logisch dat er dingen zijn waarbij jij a zegt en hij b of andersom. Daar probeer je dan samen uit te komen. Het kan best zijn dat jij dan dingen laat voor hem, of juist dingen doet voor hem. Maar er is natuurlijk wel een grens. Misschien een beetje krom gezegd, maar je leven moet niet ineens 100% in het teken van je vriend staan zodra je verkering hebt, je moet ook gewoon (wellicht tot op zekere hoogte) je eigen dingen kunnen doen. Mbt tot op vakantie gaan met vriendinnen, waarom niet? Ik zou er geen moeite mee hebben. Maar, andere kant van het verhaal: die vriend vertrouwt haar misschien niet helemaal en het kan best zijn dat hij daar 'n goeie reden voor heeft.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

ikkie89
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ikkie89 » 22 jan 2007 21:12

mmm jah, natuurlijk is datzo, maar is het gezond dat iemand ruzie maakt omdat hij jou moeilijk los kan laten...
en eigenlijk verbied om weg te gaan? :roll: terwijl jij dat juist wel heel graag wil?
wie geeft er dan? wie neemt er van de ander?
of zie ik het verkeerd dat het op deze manier all1 geven van haar kant is?
is dit wel gelijk?

Eefje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eefje » 22 jan 2007 21:13

Wat een wijze woorden :D Maar tis wel waar! Ben het er mee eens!

ikkie89
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ikkie89 » 22 jan 2007 21:16

Maar, andere kant van het verhaal: die vriend vertrouwt haar misschien niet helemaal en het kan best zijn dat hij daar 'n goeie reden voor heeft.

een relatie hoort toch te bestaan uit honderd procent vertrouwen!!??
en wat betreft mijn vriendin: aan haar ligt het iig niet dat hij haar niet zou kunnen vertrouwen... is echt heel trouw!
maar heb wel het idee dat hij bang is dat z te veel met andere jongens in contact komt ...

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 22 jan 2007 21:26

ikkie89 schreef:
Maar, andere kant van het verhaal: die vriend vertrouwt haar misschien niet helemaal en het kan best zijn dat hij daar 'n goeie reden voor heeft.

een relatie hoort toch te bestaan uit honderd procent vertrouwen!!??
en wat betreft mijn vriendin: aan haar ligt het iig niet dat hij haar niet zou kunnen vertrouwen... is echt heel trouw!
maar heb wel het idee dat hij bang is dat z te veel met andere jongens in contact komt ...
Een goede relatie bestaat uit honderd procent vertrouwen, ja. Ik vraag me trouwens af in hoeverre jij als 'buitenstaander' kunt beoordelen dat zij echt heel trouw is. Niet rot bedoeld natuurlijk, maar wie weet wat er zich tussen die twee heeft afgespeeld wat jij niet weet. Dat terzijde. Als dat echter niet aan de orde is, tja, dan lijkt het mij vrij ongezond dat daar ruzie van komt. Je kunt je vriend(in) nu eenmaal niet aan een ketting vastleggen. En als ze dan door die vakantie teveel met andere jongens in contact komt, dan kan hij haar het doen van een boodschap ook wel gaan verbieden, wie weet wat voor hunk ze in de supermarkt aantreft.

Het lijkt mij dat er aardig wat scheef zit in die relatie.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

ikkie89
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ikkie89 » 22 jan 2007 21:30

Het lijkt mij dat er aardig wat scheef zit in die relatie.
zelf vind ze blijkbaar van niet... maar ik ben weer opgelucht
dat dit toch niet gezond blijkt te zijn!
anders zou ik direct bij elk persoon NEE zeggen!

Eefje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eefje » 22 jan 2007 21:55

zelf vind ze blijkbaar van niet... maar ik ben weer opgelucht
dat dit toch niet gezond blijkt te zijn!
anders zou ik direct bij elk persoon NEE zeggen!

Is een relatie zo schrikachtig dan :p Gelukkig zijn ze zo niet allemaal!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 jan 2007 22:37

Hm, ik bedenk me nu ik dit lees dat ik eigenlijk geen relatie heb gehad, maar 4 maanden lang een obsessie had. Die anderhalf jaar erna was die nog steeds aanwezig, alleen werd dat uiteraard wel minder. Ik geloof overigens ook in 'oude liefde die niet roest', want ik weet zeker dat mn hart een flinke rikketik krijgt als ik hem nu weer tegen zou komen, maar dat terzijde.

Wat er ook gebeurd, ik ben nooit meer van plan me zó afhankelijk op te stellen tegenover iemand. Als het uit gaat ben je kapot en tijdens zo'n relatie beheerst het sowieso je hele leven.

Zo ook met een vakantie; Laat diegene toch lekker een weekje op vakantie gaan met vrienden/vriendinnen, alleen al om het feit dat je wel degelijk iemand een weekje zou moeten kunnen missen. Zo niet, dan ben je óf geobsedeerd door iemand, of er is iets flink mis met het vertrouwen.

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 23 jan 2007 09:34

Smurffie schreef:Hm, ik bedenk me nu ik dit lees dat ik eigenlijk geen relatie heb gehad, maar 4 maanden lang een obsessie had. Die anderhalf jaar erna was die nog steeds aanwezig, alleen werd dat uiteraard wel minder. Ik geloof overigens ook in 'oude liefde die niet roest', want ik weet zeker dat mn hart een flinke rikketik krijgt als ik hem nu weer tegen zou komen, maar dat terzijde.

Wat er ook gebeurd, ik ben nooit meer van plan me zó afhankelijk op te stellen tegenover iemand. Als het uit gaat ben je kapot en tijdens zo'n relatie beheerst het sowieso je hele leven.

Zo ook met een vakantie; Laat diegene toch lekker een weekje op vakantie gaan met vrienden/vriendinnen, alleen al om het feit dat je wel degelijk iemand een weekje zou moeten kunnen missen. Zo niet, dan ben je óf geobsedeerd door iemand, of er is iets flink mis met het vertrouwen.

Heerlijk zon nuchtere reactie! Ik ben het helemaal met je eens!
Faith will vanish into sight
Hope be emptied in delight
Love in heav'n will shine more bright
Therefore give us love.

ikkie89
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ikkie89 » 23 jan 2007 16:20

Smurffie schreef:Hm, ik bedenk me nu ik dit lees dat ik eigenlijk geen relatie heb gehad, maar 4 maanden lang een obsessie had. Die anderhalf jaar erna was die nog steeds aanwezig, alleen werd dat uiteraard wel minder. Ik geloof overigens ook in 'oude liefde die niet roest', want ik weet zeker dat mn hart een flinke rikketik krijgt als ik hem nu weer tegen zou komen, maar dat terzijde.

dat vind ik dus ook!! jaknikken maar mijn vriendin blijkbaar van niet of ze wil het niet zien...
dus besluit om maar niet te gaan omdat ze het aan de ene kant ook wel snapt van hem:shock:

Terug naar “Archief”