Moderator: Moderafo's
Debor@ schreef:Ik was een keer bij mijn broer in de kerk, die toen 'al' twee jaar getrouwd was, en ja hoor, zo'n ouwe kletsbep: wordt je nou al tante? Nee, maar ze zijn al wel druk aan het oefenen hoor mevrouw! Dametje in kwestie werd rood en zweeg verder. Vind het een van de onbeleefdste vragen die je kunt stellen aan iemand.
sela schreef:of je kunt objectief op postings gebaseerd concluderen dat ook in onze subcultuur enige vorm van emancipatie plaatsvind.
Max schreef:Hoe zou God kijken? Wil je iets geven, hoeven mensen het gewoon niet!!!
Hoe zou God kijken? Wil je iets geven, hoeven mensen het gewoon niet!!!![]()
Max schreef:Heb met verbazing deze discussie gelezen...
Kom tot een schokkende conclusie:
Trouwen? Ja, het mooiste wat er is, samen verder het leven delen. Dank u God dat u ons bij elkaar hebt gebracht. Maar kinderen, nee God, dank u. Nu nog even niet. Dat is zo lastig, enz, enz, enz. Misschien wilt U zo goed zijn deze zegen een poos te bewaren voor ons tot we er wel aan toe zijn. Dan zullen we dat wel laten weten aan U.
Hoe zou God kijken? Wil je iets geven, hoeven mensen het gewoon niet!!!
tante-tortel schreef:Ik denk ook dat het wel iets genuanceerder is. Als we kijken naar de tijd van de Bijbel daar kregen de vrouwen ook niet elk jaar een kind.
Ook daar werd er wel degelijk aan geboorteregeling gedaan. Al was het maar door b.v. tenminste drie jaar intensieve borstvoeding te geven.
Ik denk ook dat het bijbels verantwoord is.
Je hebt elkaar gekregen om lief te hebben en voor elkaar te zorgen.
Ook de kinderen die God je wil schenken krijg je met een opdracht.
Niet om ze te krijgen en verder is het wel goed.
De één zal meer kinderen kunnen krijgen dan de ander.
Daarin zul je heel verantwoord om moeten gaan.
Met elkaar en met de zegen van God in het krijgen van kinderen.
Het moet tenslotte wel een zegen zijn!
SimonT schreef:tante-tortel schreef:Ik denk ook dat het wel iets genuanceerder is. Als we kijken naar de tijd van de Bijbel daar kregen de vrouwen ook niet elk jaar een kind.
Ook daar werd er wel degelijk aan geboorteregeling gedaan. Al was het maar door b.v. tenminste drie jaar intensieve borstvoeding te geven.
Ik denk ook dat het bijbels verantwoord is.
Je hebt elkaar gekregen om lief te hebben en voor elkaar te zorgen.
Ook de kinderen die God je wil schenken krijg je met een opdracht.
Niet om ze te krijgen en verder is het wel goed.
De één zal meer kinderen kunnen krijgen dan de ander.
Daarin zul je heel verantwoord om moeten gaan.
Met elkaar en met de zegen van God in het krijgen van kinderen.
Het moet tenslotte wel een zegen zijn!
Pardon maar dat zou dan m.i. betekenen dat als je gemeenschap hebt en je wilt om je vrouw denken dat je dan veilig vrijt, maarre dan onthoud je toch God de kans om te zegenen, als idd zoals we algemeen aannemen kinderen een zegen zijn dan zal God je niet meer kinderen schenken als je aankan...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten