Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 30 mar 2006 22:25

Ons reïntegratieproject is geopend van dinsdag t/m zaterdag, we werken van 8.30 tot 17.00, waarbij ook de pauzes meetellen omdat je juist dan intensief aan 't begeleiden bent. De meeste ruzies tussen deelnemers ontstaan immers in de pauzes...

P.S. MissF: succes met je sollicitatie!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 31 mar 2006 19:43

ja bij ons is 6 ook wel het maximum maar het is zo druk op het werk!
vandaag weer een overuur erbij
gister anderhalf uur langer
nog 2 dagen werken en dan heerlijk 2 dagen ''vrij''
zondag avond samen met mijn allerbeste vriendin een avond dienst echt heerlijk!
:lol: :lol:

ik ben nu ook wel een eind opgebrand maar ja ik werk ontzettend graag en de laatste dagen gebeuren er dingen waar ik heel veel van leer
en het is prettig om zoveel verantwoording te krijgen heb de laatste week veel complimenten en goede feedback formulieren terug gekregen :D

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 03 apr 2006 22:15

ahh ff spuien hoor :P vreselijk chaotisch avondje gehad!!
afwasmachines kapot
tillift kapot
bewoners buikgriep
bewoner bloedneus
en k heb een afdruk van tanden in mn arm :x Iemand in bedwang houden die helemaal uit zn plaat gaat is best lastig nog...maargoed aldoende leert men hoop ik dan maar :)
PaSaP Hoogh!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 03 apr 2006 22:18

*hug*

wat een rotdienst zeg!
dat is vaak zo, of alles gaat goed, of alles gaat flink fout!!

mag je nu morgen een dag bijkomen of moet je dan weer aan het werk?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 apr 2006 07:15

Succes drmee!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 apr 2006 07:45

Misschien wel niet helemaal op z'n plaats hier in deze topic, maar ik kreeg afgelopen week te horen dat een van mijn clienten geen toereikende indiecatie meer kreeg. En terug ging van 6 naar 3 uur per week hvz. Iemand die niks kan en heel de dag op de stoel zit of op bed ligt. Zelfs de voordeur nog niet openen kan. Ik ben er gelijk achteraan gegaan, en gelukkig is alles rond en heeft hij ondersteunende begeleiding gekregen van 3 uur in de week. Best raar hoe dat gaat bij het indicatie orgaan.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 04 apr 2006 08:02

ja idd, daar kan ik me soms echt kwaad opmaken...

er word vaak ook nog gezegd: de mantelzorg kan wel wat extra doen....
is dat echt zo? men verplicht dus de mantelzorg om dingen te gaan doen... vind ik niet kunnen...

fijn evelien..dat alles weer rond is :lol:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 04 apr 2006 09:24

ik heb zondag een dienst van 14.30 tot 23.00 gehad samen met mijn vriendin en tegelijk collega
maar het begon al om half 5 een client had een bloedsuiker van 27.3 wij de HAP bellen moesten gewoon 6 eenheden mixtard spuiten
rond 8 uur moesten we weer bloedsuiker prikken 28.1!!
wij weer bellen.
toen hebben we echt een hele discussie gehad of ze zouden komen of niet ze zitten 5 minuten bij ons vandaan
maar vertikten het toen heb ik die man echt eens flink toegesproken en toen stuurden ze toch een dokter.
die kwam was echt een arogante kwal! en die client heeft alzheimer en die kan heel agressief zijn dus die heeft de dokter eens ff flink gekrabt :lol: :lol: wij moesten echt moeite doen niet in de lach te schieten. we moetsten 2 eenheden erbij spuiten. en rond 23.00 nog keer bloedsuiker prikken toen was hij 22.3 nog veel te hoog maar ja moesten er niks meer aan doen

was echt weer een drukke avond waren echt blij toen we om 23.30 naar onze mannetjes konden gaan en slapen!!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 apr 2006 09:44

indicatie is altijd een probleem!!

2 zorgvragers hebben het dubbele geld ivm hun probleemgedrag, maar dat geld kan weer niet omgezet worden in tijd voor een collega. ZIt allemaal zo vaag in elkaar.

Morgen ga ik weer op mijn werk kijken hoe het daar is :wink:

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 04 apr 2006 17:19

helaas gerdien ik mocht vanmorgen gelijk weer :wink: Avond-Ochtend vind k eigenlijk ook wel n ramp altijd en zeker na zo'n inspannende avond!
Was dan ook helemaal kapot vanmiddag en ben ff lekker gaan slapen :wink:

Nog 2 daagjes en dan is mn stage afgelopen!!! Kheb m gelukkig ruim gehaald t enige puntje was dat ik mn opdrachten wat beter moet plannen :P maaruh dat had ik zelf wel door al :mrgreen:

Mensies werkse allemaal, en onthoudt, de zorg...het écht werk 8)
PaSaP Hoogh!!

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 04 apr 2006 19:52

linde schreef:
Nog 2 daagjes en dan is mn stage afgelopen!!! Kheb m gelukkig ruim gehaald t enige puntje was dat ik mn opdrachten wat beter moet plannen :P maaruh dat had ik zelf wel door al :mrgreen:

He, dat had ik ook op mn stage, dat ik beter moest planne. Volgens mij komt et vrij veel voor!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 05 apr 2006 21:08

Ja ik hou me ook nooit aan mijn planning, maar al mijn opdrachten zijn tot nu toe op tijd af hoor :wink:

Pff stond vandaag alleen op een groep (is vrij normaal hoor) en komt er natuurlijk bij mij een depressieve man voor een gesprek.... ik wist echt niet wat ik hem nu moest vertellen, echt heel vervelend. Alleen luisteren is vaak wel voldoende en wat tips geven, maarja..... toch wat faalangst :| :wink:

Verder heb ik het nu wat beter naar mijn zin, maar het zal nooit mijn 'ideale'afdeling worden.

@ Gerdien: Gaat het werken weer? Succes hé! iedereen trouwens :P

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 apr 2006 21:21

werken gaat weer vrij relaxed!

Ze hebben er op het werk ook wel door dat het met zulke roosters geen doen is, want mijn april en mei rooster zien er behoorlijk relaxed uit! Heb nu een rit van 6 dagen, maar verder niet meer dan 4 achter elkaar tot eind mei :P ;)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 apr 2006 22:29

@ lammetje: 't Is inderdaad lastig hoe je dan moet reageren ja. Ik luister meestal vooral, maar als ze bijv heel minderwaardig over zichzelf praten ga ik daar wel op in. Door te zeggen dat ze er (ook in Gods ogen) zeker mogen zijn, al landt dat natuurlijk lang niet altijd.
Voor de duidelijkheid: ik werk op een project van Eleos, (vrijwel) al onze deelnemers zijn gelovig dus kun je dat er wel makkelijker bij betrekken.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 apr 2006 15:59

We hadden vandaag een soort themadag. Het ging over marketing in de zorg.
Eerst werdt er door een groep personeelsleden een toneelstuk opgevoerd van wel 45 minuten. Hij was geniaal!!!

Daarna kwam een 1 of andere professor over marketing spreken. Vreselijk vond ik het en was erg blij dat die lezing voorbij was. Al die vage termen, praatte mega snel en had een zeer aparte humor.

smiddags waren er 2 cabaretkerels, dat was echt lachen! Daarna hadden we eigenlijk nog workshops , maar toen ben ik hem gesmeerd. Vond dat ik er wel weer genoeg over gehoord had.

Zulke dagen meot je niet elke week hebben zeg. Laat mij maar de groep draaien dan ipv dit.

Terug naar “Archief”