Sabbath en zondag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marin
Luitenant
Luitenant

Re: Wat maakt het uit? of wel!

Berichtdoor marin » 22 apr 2008 20:49

Maja de Bij schreef:
marin schreef:En na deze vlammende berisping van God, rustte het volk op de zevende dag! Voor GOD maakt het heel beslist wat uit! En God is vandaag DEZELFDE zoals Hij gisteren was en zoals Hij tot in eeuwigheid zal zijn (Hebreeën 13:8).

Als ik lees hoe relaxt de Heere Jezus met de Sabbath omgaat in Mattheus 12, dan spreekt mij dat meer aan dan jouw pleidooi voor stipte wetsbetrachting.

Hoi Maja de Bij,

Een Chinees spreekwoord zegt, ‘wat ik HOOR vergeet ik, wat ik OPSCHRIJF onthoud ik en wat ik DOE begrijp ik.’ Bovenstaand spreekwoord is zeker van toepassing op het vieren van Gods Sabbat op dag 7. Het DOEN heeft mij gaandeweg meer kennis gegeven over het WAAROM. Graag deel ik deze kennis met u. U zult het alleen echt BEGRIJPEN, indien u het ook DOET!

marin
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 01 mei 2008 13:24

Zondags rust =onbijbels. Zondagsrust wordt in en door de werelds autoriteit, het Pausdom, gebruikt om een NWO op te richten. Haar springplank is daarbij de USA van Amerika zoals Openbaring 13 ons leert, bekijk de filmpjes hieronder aangegeven, daarom in de opŽŽnvolgende rij:

Part 1 http://nl.youtube.com/watch?v=w-nW_KjY8aU

Part 2 http://nl.youtube.com/watch?v=njBuqS2ygt8&feature=user

Part 3 http://nl.youtube.com/watch?v=APImi5PSWDs&feature=user

Part 4 http://nl.youtube.com/watch?v=xL19s-KoJ ... re=related

Wellicht dat we nu met z`n allen zo langzaam gaan leren inzien, wat de werkelijke doelstellingen van het pausdom zijn.

Zeer recentelijk heb ik bij een kennis in een wat ouder RK boekwerk nog gelezen (met verbazing) dat de Inquisitie en de daarbij behorende folteringen, zoals we heden ten dage nog steeds tegen komen (denk aan de CIA in Irak en de gevangenis Quantana bay -op Cuba (moet je eens over nadenken een USA gevangenis op Cuba sinds mensen heugnis) normaal zijn. Immers een zichtbare kerk, onderhoudt ook zichtbare bestraffing conform de wereldse inzichten over wet en gezag, die dus conform de wetten der wereld, moeten zijn. Geen wonder dat Christus ons leert dat Zijn Rijk niet van deze wereld is.

De teksten hebben mij er nu juist toe aangezet om de informatieve filmpjes hier te plaatsen. Gezien het "offici‘le" bezoek dat de Paus recentelijk aan de USA bracht, sluit het perfect aan op de "onoffici‘le" bezoeken die hij bracht sinds het begin van 2007 om de "Sunday Law Meeting" voor te zitten en daardoor direct, in de USA druk uit te kunnen oefenen op de " Christelijk protestantse kerken" om hem als hoofd van de wereld kerk Žn alle politieke leiders der wereld, ertoe te bewegen de zondagswetten aan te nemen en het Congres te beinvloeden en de zondagswetten vanuit de Amerikaanse wereldpositie, tot burgerwetten te maken voor alle landen die de USA navolgen in de enige en ware democratie die voldoet aan de eisen van Rome en waartoe de USA door militaire Žn economische druk de wereld leiders aanzet.

Openbaring 13 het 1e Žn 2e beest worden elkanders vrienden. Het 2e Beest doet wat het 1e haar opdraagt te doen.

Wie nu nog blijft menen dat het met het Pausdom Žn haar wetten niet zo ernstig gesteld is, zal uiteindelijk of bij de komst van Christus de waarheid over deze "hoer" ervaren, waarbij de wereld van de genade Gods reeds is gevallen omdat de wereld relaties met haar onderhoud. Is het niemand opgevallen dat de "misdaden" uit de voormalige Oost blokstaten en hun destijds zo "verfoelijk" gehouden Indentiteits controles, nu in het "Westen" even ernstig en gelijk van strekking zijn. Dat men zonder enig "ausweiss" als een verdachte gezien kan worden van "terrorisme".

Wie de USA niet zal leren aanbidden als de "enige ware democratie" als voorbeeld van de wereld en haar geestelijke fundament Rome niet leert waarderen is reeds een "terrorist".

groet

appelflap
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor appelflap » 01 mei 2008 22:32

Tegenwoordig begint de ene helft van de kalenders op maandag en de andere helft op zondag.

Iedereen die denkt Gods dag op de eerste dag te moeten vieren, koopt een kalender die op zondag begint, waarop zondag de eerste dag is.

Iedereen die Gods dag op de zevende dag denkt te moeten vieren koopt een kalender die op maandag begint, waar de zondag dus de zevende dag is.

Probleem opgelost, iedereen blijft gewoon in dezelfde kerk, iedereen vrede met elkaar!
Baksteen

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 02 mei 2008 11:12

biblebook schreef:Zondags rust =onbijbels. Zondagsrust wordt in en door de werelds autoriteit, het Pausdom, gebruikt om een NWO op te richten. Haar springplank is daarbij de USA van Amerika zoals Openbaring 13 ons leert, bekijk de filmpjes hieronder aangegeven, daarom in de opŽŽnvolgende rij:

Is die NWO nog steeds niet opgericht dan? Ik heb iemand zien voorspellen dat dat al op 25 juni 2005 zou zijn.

Wat dit met zondagsrust te maken heeft, ontgaat me trouwens. Het is nl. niet zo dat zondagsrust volgens de burgerlijke wetten verplicht is voor diegenen die op zaterdag rusten. Trouwens, het is dat ook niet voor diegenen die dat op zondag doen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 05 mei 2008 03:55

De zondagswetten hebben nog niet diŽ wettelijke basis die vanuit een burgerwetgevende regelgeving opgelegd -kunnen- worden. Zij vindt pas haar kracht als Rome Žn de USA tot een overŽŽnkomst zijn gekomen, welke de wereldleiders er toe moeten brengen de zondagswetten aan hun burgers op te leggen als de dag van rust, in de aanbidding van Rome (en de USA).
De door mij aangegeven filmpjes moeten toch voor een "goed verstaander, die aan ŽŽn woord genoeg heeft" duidelijk zijn.

Je kunt in een bepaald land staatswetten navolgen, welke ogenschijnlijk "democratisch" zijn of lijken, vraag alleen is dan, wat is democratie en hoe zijn die staatswetten ingericht. Vindt je het normaal dat er in een "democratisch" land een soort van ministerie is voor "sekten en kerken" en dat verkiezingen hun fundament vinden in een "verplicht" stemmen, waarbij men tijdens het stemmen geconfronteerd wordt met de wetten, die aangeven dat men "gevangenisstraf of boetes" opgelegd krijgt indien men verzuimd te gaan stemmen.

Indien dan nog blijkt dat de "staatsgodsdienst" RK is dan is duidelijk waar en wie de wetgever zich bevindt.

Een Zondagswet wil dus nog niet zeggen dat die wet voelbaar als een eenduidige wet "legalistisch" uitgevoerd moet worden als verplicht "elke zondag twee maal naar de kerk" te moeten gaan.
De zondagswet kan dus ook een reeks van wetten zijn die mens in het algemeen beperkt in zijn vrijheid als individu. Zo is de "vrijheid" van godsdienst in Nederland heel iets anders, dan in het land waar ik woon.

Nog steeds worden "afvallige" kerken gezien als sekten of gemeenschappen die geen werkelijke geloofsfundament hebben omdat zij weigeren op de ŽŽn of andere manier, via een door de Staat erkende organisatie, deel te zijn van het ministerie voor godsdienst.De essentie van Rome zal nooit veranderen.

De "zondagswetten" op basis van economische motieven zijn al heel dichtbij. De zondagswetten zijn in wekelijkheid wetten die hun doel vinden in de economische belangen, zodat de mens gedwongen zal worden om op economische gronden te kiezen voor het navolgen van de zondagswet en dus het kerkrecht van Rome. De invoering van de zondagswet als Staatswet leidt dus tot aanbidding "van het Beest" door economische dwang.
Laatst gewijzigd door biblebook op 07 mei 2008 03:54, 1 keer totaal gewijzigd.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 05 mei 2008 07:20

biblebook schreef:De "zondagswetten" op basis van economische motieven zijn al heel dichtbij. De zondagswetten zijn in wekelijkheid wetten die hun doel vinden in de economische belangen, zodat de mens gedwongen zal worden om op economische gronden te kiezen voor het navolgen van de zondagswet en dus het kerkrecht van Rome. De invoering van de zondagswet als Staatswet leidt dus tot aanbidding "van het Beest" door economische dwang.

De enige zondagswet die in Nederland momenteel aan de orde is, is de verruiming van de openingstijden van de winkels op zondag. Dat betekent dat er momenteel meer gewerkt wordt op zondag dan vroeger, niet minder. Over zondagswetten en economische motieven gesproken. Met als gevolg dat je 7 dagen in de week kunt winkelen. Dat zijn dus diametraal omgekeerde motieven dan die je hier noemt.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 06 mei 2008 03:45

Dag Elbert,

je schreef, terecht het volgende/

De enige zondagswet die in Nederland momenteel aan de orde is, is de verruiming van de openingstijden van de winkels op zondag. Dat betekent dat er momenteel meer gewerkt wordt op zondag dan vroeger, niet minder. Over zondagswetten en economische motieven gesproken. Met als gevolg dat je 7 dagen in de week kunt winkelen. Dat zijn dus diametraal omgekeerde motieven dan die je hier noemt.

Enkele maanden geleden hoorde ik een verhaal over het feit dat de Joodse Staat Isra‘l er over denkt om een "zondagswet" in te gaan voeren. De reden is dat de mensen zo bezig zijn met werken, dat er tijd voor een echt ontspannen familie samenzijn nauwelijks ruimte is. De Sabbat als wettische rustdag (en geen Geestelijke in Christus) blijkt dus ook al veel te vragen van de mensen in Isra‘l. En terecht, een rustdag of een evenement dat niet Geestelijk wordt ervaren in Christus, is geen voorbeeld van noch het Levende Schriftwoord, noch van Christus in het voorbeeld voor ons.

Het is dus niet geheel ondenkbaar dat de zondag -notabene- in isra‘l, waar zoveel christenen onterecht veel van verwachten, de zondag gaat invoeren als een familieday.

Het is wel bekend dat in vroegere tijden, vooral ook in Nederland, de zondagsrust "geheiligd" werd. Ook nu nog is het zelfs zo dat, ondanks de "dodenherdenking" door sommige kerken en gebieden (Staphorst) de zondagswet meer ge‘erbiedigd wordt dan de 2 minuten stilte die men "wettelijk" heeft ingevoerd in Nederland.

Ook hier in Belgi‘ wordt toch nog wel heel "wettisch" de zondag onderhouden, maar de meeste Belgen denken van "ach wadde". De babylonische chaos is wel zeer welsprekend voor dit land, dus wel-niet /niet-wel/ net zoals de regering Leterme al sinds 1830 regeerd.
Lekker Katholiek, de "waarheid" met een beetje onwaarheid aan de mensen voorhouden. Dus ook hier zijn veel winkels wel/niet open op zondag. De chaos compleet!

Het is dus niet verwonderlijk dat in de tijd rond 1828-1831 de Katholieken Žn de liberalen ervoor hebben gezorgd dat de Staat Belgi‘ een feit werd en zich afsplitste van Nederland. Daarom vechten de regeringspartijen en de oppositie nog steeds.

Wat heeft dat nu dit alles met de "zondagswet" te maken. Als je de filmpjes goed hebt bestudeerd dan zie je dus dat de "zondagswet" een wet zal zijn die uit het zicht van de wereldse mens afspeelt. Dat dit alles nu per ongeluk aan het licht gekomen is, komt door de werking van de Heilige Geest. De wereldse kerk en de wereldse machten kunnen nog zo alles in het geniep doen, God de allerhoogste God, zal er voor zorgen dat aan alle mensen geopenbaard zal worden, wat Gods bedoelingen zijn met Zijn hemelse wetten.

Dat er inderdaad dus, het er op lijkt, dat er steeds meer handel en economische activiteiten op zondag plaats vinden, is dus niet zo verwonderlijk. Hoe meer, des te beter. Want dan is het voor de Beesten uit Openbaring 13, straks, als de wetten door de "Sunday Law Meetings" in de USA om economische redenen door de gehele wereld worden aanvaard alle reden om de regulering van "kopen en verkopen" ter hand te nemen en de zondagswetten aan te passen aan deze burgerwetten door religieuze regelgeving (kerkrecht). En wie zegt mij dan niet dat alleen zij die de zondag als dag van Indentiteit erkennen en daarmee de USA als burgervertegenwoordiger van het Vaticaan, in al haar wetgeving (Openbaring 13 en 17) het mogelijk zal zijn om zowel de Vaticaanse kerken te bezoeken alsook op zondag te kunnen kopen Žn verkopen omdat alleen diŽ economische organisaties te bezoeken op zondag (family day) welke door de nieuwe wetgeving voor de zondag worden bepaald.

Zij die de zondagswetten niet accepteren en de Sabbat als vierde gebod Žn Indentiteit voor de ware Christen in Christus, als geestelijke bewoner van het Hemels Koninkrijk (dat niet van deze aarde is) trouw blijven, noch kunnen kopen, noch kunnen verkopen. Het zal dan niet ondenkbaar zijn dat men dat aan een teken aan degenen die Rome afwijzen en de geboden van de Allerhoogste God, eerbiedigt, kan zien.
Laatst gewijzigd door biblebook op 07 mei 2008 03:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 06 mei 2008 10:20

elbert schreef:Is die NWO nog steeds niet opgericht dan? Ik heb iemand zien voorspellen dat dat al op 25 juni 2005 zou zijn.

Wil je hier eens op in gaan, Biblebook?
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 07 mei 2008 04:05

Hallo Maja,

Voor de oprichting van een NWO staat geen exacte datum. In het verleden zijn er genoeg wereldlijke leiders geweest die een, voor hun tijd EŽn Wereldrijk wilden oprichten. De Romeinen waren er meesters in, maar de Grieken ook. Het Beeld van Nebukadnessar is hŽt -symbolische- voorbeeld van wat mensen allemaal voor elkaar willen krijgen om volkeren tot ŽŽn volk te maken: EŽn Rijk, EŽn Volk, EŽn Leider. De regering van het Vaticaan Žn de wereld, kan in geen andere zijns gelijke vinden. Uiteindelijk is het de Paus die dat ene Rijk van de NWO zal oprichten. Op zijn gezag en woord zal het ontstaan. Gelijk-op met datgene wat Christus bewerkstelligd voor het Rijk dat niet van deze wereld is. Ook in dat opzicht blijft Satan Žn de wereldse mens afhankelijk van het tempo van de Allerhoogste God.

Satan kan zijn daadwerkelijke aardse rijk pas oprichten als de Allerhoogste God weet dat niemand meer zich zal bekeren tot het Hemelse Rijk. Als de Kerkstaat Rome en zijn wetgever (door geweld en oorlog)
het met elkaar eens zijn en de wereldbevolking door economische druk Žn geweld heeft overgehaald om voor hen te kiezen (erkennen van diens Indentiteit) dan zal daarmee ook de wereldse kerk van Gods genade afgevallen zijn.

Het is dus zaak dat we Geestelijk ook onderscheidelijk de twee machten Žn haar doelstellingen "zien" en voor ons ieder persoonlijk de juiste keuze kunnen maken, hoe dan ook.

marin
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor marin » 10 mei 2008 10:03

"waarnemer" gaf aan in november 2007, dat er meerdere sabbatten in een week kunen zijn, zeker dat is ook zo.

Sabbat betekend "rust", God heeft in de scheppingsweek de 7e dag geheiligd (apart gesteld van de andere weekdagen), daarbij zijn er meer sabbatten (rustdagen) voor een byzonder doel, maar die staan los van de wekelijkse Sabbat.
De wekelijkse Sabbatrust ervaring vind zijn doel in werkelijke Sabbatsrust in Christus, dat ondervindt je als je God trouw wil zijn Sabbat te vieren, (gehoorzaamheid).
Dat is een teken dat je Gods kind wil zijn.

Door de zondeval (van de mens) zijn zijn de leefregels die God in het hart had geplant verwaterd, daarom heeft God ze eigenhandig op stenentafelen geschreven om ze te kunnen lezen.

Door de Here Jezus te leren kennen Hem aan te nemen wil Hij de regels weer in ons hart planten, dat wij dat van nature weer doen, binnen die regels kunnen we gelukkige mensen zijn, gaat de mens zijn eigen regels tot geluk aanmaken (bv eigen sabbat creeren) afwijken wat God heeft ingesteld, dan komt de mens in verwarring.(geen overzicht meer).

waarnemer november 2007

We kunnen een oplossing zoeken gegeven het feit dat er in een week meerdere sabbatten kunnen zijn, bijvoorbeeld de eerste en laatste dag van het Pascha worden ook sabbat genoemd. Wij weten dat de Heere Jezus aan de avond voor het Pascha is gestorven, toen is hij net voor de grote sabbat (zoals deze dag wordt genoemd) begraven en op de derde dag opgestaan. Dat kan heel goed in de avond van de wekelijkse sabbat zijn geweest. Want de eerste dag van de week begint op onze zaterdagavond.
We moeten in de gaten houden dat er in een week meerdere sabbatten kunnen zijn. Onze vaderen hebben dit blijkbaar niet gezien.
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 11 mei 2008 18:49

Beste vrienden,

Wellicht lijkt dit ver van het fundament dat in de Indentiteit van de 2 Beesten uit Openbaringen ligt, maar let eens op de essentie van de betrokkenheid van Bush, hierbij en het doel van het bedrijf dat aan het onderwerp "Bio genetisch voedsel" ligt. Wat dat met een "zondagswet" te maken heeft? Alles!

[modbreak] link verwijdert, dit heeft niets met het topic te maken.

Dank voor de mededeling. Zou het toch niet al tŽ hard beweren. Het dwingen tot -de- aanbidding van een Indentiteit (teken=Merkteken) houdt in dat het over de invloed op een heel breed spectrum van het leven van de individuele mens gaat. In het aangewezen filmpje gaat het over de manipulatie van de mens, tot in zijn persoonlijke omgeving toe.

Weet dat agrari‘rs -nu al- niet meer mogen en kunnen beschikken over hun eigen veestapel, door de invloed van Bio-genetische patenten.

groet

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 30 mei 2008 03:35

De kerk van Rome roept op tot het eerbiedigen van de "zondag" als de "christelijke sabbat". Ik wist niet dat Jezus ergens opgeroepen zou hebben dat de zondag een "christelijke" sabbat was. Hij, de Zoon van God onderhield altijd de geboden Zijns Vader, de wekelijkse Sabbat de zaterdag verwoord in het 4e gebod van de decaloog.

Rome blijft de kerk van het Babylonische Rijk:

http://uk.youtube.com/watch?v=X23i9Hi83 ... re=related

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 30 mei 2008 04:18

Babylonië ging in 539 v.Chr. ten onder.
De katholieke kerk bestaat pas sinds de eerste eeuw n. Chr.

Wat je schrijft, is derhalve onzin.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 02 jun 2008 04:06

Hallo Optimatus,

Heb je wel eens gehoord van het Grote Babylon, waarmee de Heilige Schrift (van de Allerhoogste God) deze wereld bedoeld. En Hij zegt daarbij; "Gaat uit van haar dat gij geen deel hebt aan haar plagen". Hierbij wordt bedoeld dat wij ons geestelijk de wet van een ander Rijk ( dat van Christus) moeten aanleren om, straks als het Grote Babylon ten onder gaat, wij voorbereid -kunnen- zijn op Zijn komst en Zijn Hemels Rijk.

groet

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 jun 2008 14:50

Jazeker. Echter, heb jij je wel eens gerealiseerd dat het boek Openbaring veeleer het toenmalige heden in beeldspraak beschrijft?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”