Moderator: Moderafo's
johannes1 schreef:even begrijpelijk maken.
clara krijgt na 2 jaar spijt van dat ze getrouwd is met piet. maar wat heeft dat met sex te maken?
als je met elkaar trouwt kan je spreken over het algemeen dat je van elkaar houdt en voor de rest van je leven met elkaar wil zijn. waarom zou je dan niet wachten met sex tot na je huwelijk? als je het voor je huwelijk doet is er nog de kans dat het uitraakt of dat de ander overlijdt (wat ook kan) dan heb je misschien spijt dat je sex hebt gehad als je een ander treft die daarmee liever wacht tot na het huwelijk.
lalage schreef:Ten eerste: na je huwelijk is wat laat, want dan ben je al gescheiden ;p
lalage schreef:Ten tweede: als je getrouwd bent en je partner overlijdt, kan je ook nog een tweede sekspartner in je leven krijgen, doordat je hertrouwt.
columbus schreef:Het is een lastig onderwerp.
Wie weet zeker dat degene waar je verkering mee heb ook degene is waarmee je gaat trouwen? Tot op zekere hoogte ga je ervan uit en je hoopt het ook van ganser harte. Toch is het niet zeker en er kan altijd iets gebeuren waardoor je aanstaande echtgeno(o)t(e) je ex aanstaande word.
Dus, jou geliefde heeft nog geen officiële status, er is niets wat je bind buiten dat je van elkaar houd.
Maar nu heb je sex met elkaar(ik heb het niet over gemeenschap of ‘de daad’). Welke status heeft sex dan?
Bij mij roept het de vraag op waarom je dan wel sex mag hebben met je verkering en waarom niet met zomaar iemand die je leuk vind? Mijn gevoel zegt dat sex met zomaar iemand waar je jezelf alleen maar lichamelijk tot voelt aangetrokken niet goed is. Je komt dan al snel in de buurt van vrije sex. Je mag dan in feite met iedereen sex hebben. Want sex heeft géén status nu behalve dat het vrij toegankelijk is.
Ik denk niet dat dit goed is.
(En dan kan je de lijn doortrekken tot in je huwelijk en kan je ook sex hebben met anderen zonder gemeenschap/de daad. Sex heeft dan nog steeds geen status en wat is het verschil feitelijk als je sex mag hebben met iemand waar je mee getrouwd bent en iemand die je gewoon leuk vind?)
Maar waarom dan wel met je verkering waarvan nog niet vast staat dat je er mee trouwt? Natuurlijk hou je van elkaar, en heb je elkaar alvast trouw beloofd, dat geloof ik echt wel, maar is houden van het enige criteria in je verkeringstijd dat je sex mag hebben met elkaar?
Wie het weet mag het zeggen….
Cirinde schreef:tjah ik wou ook wachten totdat ik getrouwd was:P helaas wrom zou je nietg ewoon seks kunnen hebben mert diegene waar je van houd met het idee dat het lekker is en je zo dichter bij mekaar komt?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten