Doodstraf

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bharat

Berichtdoor Bharat » 16 jul 2005 15:14

Mariekje88 schreef:Ik neem aan dat hier de discussie verder gaat, dus antwoord ik hier ook maar ;)

Peter L schreef:
Mariekje88 schreef:Ik geloof dat we allemaal moordenaars zijn eigenlijk.. Niemand uitgezonderd (alleen wordt het niet iedereen meer aangerekend) Moeten we dan op iedereen de doodstraf toepassen?

Waarom zijn we allemaal moordenaars?

Waarom moest Jezus sterven? Voor onze zonden. Als wij niet gezondigd hadden, dan had Jezus ook niet hoeven te sterven. Dus is het onze schuld dat Jezus aan het kruis ging uit liefde voor de mensen, dat was helemaal niet nodig geweest als wij niet tegen God in opstand waren gekomen.
Aangezien het onze schuld is dat Jezus stierf zie ik ons allemaal als moordenaars.

Uhmmm, spreek voor jezelf graag.........

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 16 jul 2005 21:50

Waar slaat dit op? Op een Christelijk forum??????

Afbeelding

Collateral

Berichtdoor Collateral » 17 jul 2005 01:51

Mariamagdalena schreef:Waar slaat dit op? Op een Christelijk forum??????

Afbeelding

Waar slaat deze reactie op? In een topic over de doodstraf? 8)

Dit soort dingen kun je misschien beter per PB afhandelen...

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 17 jul 2005 13:58

Bharat schreef:
Mariekje88 schreef:Ik neem aan dat hier de discussie verder gaat, dus antwoord ik hier ook maar ;)

Peter L schreef:
Mariekje88 schreef:Ik geloof dat we allemaal moordenaars zijn eigenlijk.. Niemand uitgezonderd (alleen wordt het niet iedereen meer aangerekend) Moeten we dan op iedereen de doodstraf toepassen?

Waarom moest Jezus sterven? Voor onze zonden. Als wij niet gezondigd hadden, dan had Jezus ook niet hoeven te sterven. Dus is het onze schuld dat Jezus aan het kruis ging uit liefde voor de mensen, dat was helemaal niet nodig geweest als wij niet tegen God in opstand waren gekomen.
Aangezien het onze schuld is dat Jezus stierf zie ik ons allemaal als moordenaars.

Heb je het eerste gelezen? Daar zei ik: Ik geloof dat ..

Cisca

Berichtdoor Cisca » 17 jul 2005 14:04

Mariekje88 schreef:
Bharat schreef:

Peter L schreef:

Heb je het eerste gelezen? Daar zei ik: Ik geloof dat ..

Precies Mariekje, daarbij heeft iedereen recht op een eigen mening, jij net zo goed als ieder ander :wink:

Cisca

Berichtdoor Cisca » 17 jul 2005 14:05

Collateral schreef:
Mariamagdalena schreef:Waar slaat dit op? Op een Christelijk forum??????

Afbeelding

Waar slaat deze reactie op? In een topic over de doodstraf? 8)

Dit soort dingen kun je misschien beter per PB afhandelen...

Daar heb je gelijk in Collateral, maar, wat voor betekenis heeft die afbeelding eigenlijk, 'k heb het nooit eerder gezien :)

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 17 jul 2005 14:07

Misschien iets van alle geloven samen? Het beste uit elke religie plukken? Misschien kan Bharat het ons vertellen, of MM nagoed.. iemand iig ;)

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 17 jul 2005 14:12

Verhitte discussie..32 pagina's al. Wat mij een beetje verbaasd is dat toch veel mensen hier (aldanniet slechts in een enkel geval) voor de doodstraf zijn. Er wordt een groot taboe uitgeroepen over euthenasie, want alleen God mag je leven beeindigen..maar doet een ander het voor je wordt er stiekum wel een oogje dichtgeknepen. Okay het is een andere situatie maar eh..het principe blijft hetzelfde.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 17 jul 2005 14:16

Mariekje88 schreef:Misschien iets van alle geloven samen? Het beste uit elke religie plukken? Misschien kan Bharat het ons vertellen, of MM nagoed.. iemand iig ;)

Het is het symbool van de Sai Baba secte

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 18 jul 2005 13:46

Rock-G schreef:Verhitte discussie..32 pagina's al. Wat mij een beetje verbaasd is dat toch veel mensen hier (aldanniet slechts in een enkel geval) voor de doodstraf zijn. Er wordt een groot taboe uitgeroepen over euthenasie, want alleen God mag je leven beeindigen..maar doet een ander het voor je wordt er stiekum wel een oogje dichtgeknepen. Okay het is een andere situatie maar eh..het principe blijft hetzelfde.

Dit is natuurlijk niet hetzelfde principe. Euthansie word aan een "onschuldig" iemand gegeven terwijl de doodstraf alleen aan die mensen gegeven word die ook anderen gedood hebben.

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 18 jul 2005 13:48

Nee dan lees je niet goed Memmem, ik zei ook : het is een andere situatie, maar het principe blijft hetzelfde, want er wordt technisch gezien iemand vermoord.

the undutchable
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor the undutchable » 21 jul 2005 22:29

Ik ben voor de doodstraf
wij leven nu in een maatschappij waarbij alles bepaald wordt door wetten
je mag nog geen kilometer te hard rijden of je hebt al een bekeuring
maar je mag gerust iemand vermoorden krijg je gratis eten en drinken een zacht bed om op te slapen sigaretje erbij een keertje prive met een vrouw en als je geluk hebt kom je door goed gedrag eerder vrij en als je slim bent krijg je nog een mooi geldbedrag uitgekeerd als je vrij komt dus sowhat who cares about the nabestaanden van het slachtoffer die hebben levenslang een leven dat kapot gemaakt is dat nooit meer hetzelfde zal zijn, het gemis dat diegene nooit meer terugkomt.
sowhat I care do you?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 jul 2005 22:39

Ik begrijp dat jij liever een paar jaar de bak indraait na een verkeersovertreding dan dat je een boete betaalt?

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 21 jul 2005 22:53

the undutchable schreef:Ik ben voor de doodstraf
maar je mag gerust iemand vermoorden krijg je gratis eten en drinken een zacht bed om op te slapen sigaretje erbij een keertje prive met een vrouw en als je geluk hebt kom je door goed gedrag eerder vrij en als je slim bent krijg je nog een mooi geldbedrag uitgekeerd als je vrij komt dus sowhat who cares about the nabestaanden van het slachtoffer die hebben levenslang een leven dat kapot gemaakt is dat nooit meer hetzelfde zal zijn, het gemis dat diegene nooit meer terugkomt.
sowhat I care do you?

Je hebt duidelijk niet veel vertrouwen in ons rechts-systeem.Oh en het is 'so what' niet 'sowhat' ..

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 22 jul 2005 09:39

Rock-G schreef:
the undutchable schreef:Ik ben voor de doodstraf
sowhat I care do you?

Je hebt duidelijk niet veel vertrouwen in ons rechts-systeem.Oh en het is 'so what' niet 'sowhat' ..

Misschien komt dat door dat ons strafrechts-systeem meer lijkt op een helpcriminelenzsmdemaatschapijinrechts-systeem.

Terug naar “Archief”