Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 28 jan 2014 19:50

Wat voor dagboekje gebruik je missf? Ik zou 's morgens ook wel 'wat' willen doen, maar ik weet niet goed wat.
Hoe doen andere gezinnen dat? Starten jullie ook met gebed of een dagboekje?

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 28 jan 2014 20:36

Wij starten de dag met een stukje uit de bijbel en gebed, bij het ontbijt.
's Avonds, na de maaltijd, lezen we een dagboekje bij de bijbel en zingen we.
Bij ons is het trouwens 'verboden' om te eten/drinken tijdens het Bijbellezen...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 jan 2014 23:31

ajl, we lezen het boekje van de GZB, handvol koren, en dan altijd de jongerenkant. Ik pas het soms iets aan dat het voor Jurian ook begrijpelijk wordt.

Cornelia, waarom is dat verboden? Ik vind het juist ideaal, dan is het tenminste stil :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 29 jan 2014 10:57

Omdat wij vinden dat het woord van God alle aandacht verdiend...

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 29 jan 2014 11:28

Tijdens ontbijt alleen gebed.
Tijdens middageten een bijbelse scheurkalender van interkerk. Elke dag een blaadje afscheuren vinden ze heel leuk. Achterop staat een bijbelverhaal , soms een verhaal met moraal waar ze een bijbeltekst bij leren, en voorop een vers uit de bijbel. De oudste die kan lezen mag dat vers voorlezen.

Savonds een stukje uit de bijbel maar wel een klein stukje, ik lees de nbv en die gaat prima.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 29 jan 2014 12:35

Hier in de ochtend een dagboekje, bidden en zingen.
Middag: de kinderbijbel, bidden en zingen.
Avond: HSV, dagboek, zingen en tekst opzeggen.
en 's avonds voor RJB alleen bidden (en 'gewoon' voorlezen) voor AJS gewoon voorlezen, dan bidden en lezen uit een dagboek (daarin staat psalm en tekst)

Hier na het eten lezen en danken, maar ik zou, als ze niet wilden luisteren, misschien ook wel tijdens het toetje het doen :-oo MissF
Time flies when you have none!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 jan 2014 13:06

Zoonlief houd erg van zingen, dus wij zingen na het eten.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 29 jan 2014 13:34

Wij lezen bij de maaltijden 3 keer uit de 'gewone bijbel'. Vinden dat kinderbijbels, dagboek etc. niet ipv Gods Woord gelezen moeten worden, maar naast Gods Woord. Ik vind toetje eten onder Bijbellezen overigs ook niet echt eerbiedig, maar hier is het ook wel eens gebeurd (in de zomer een ijsje). Inderdaad om de rust.
Wij lezen 's avonds uit het dagboek 'elke dag nieuw'. Klein stukjes uit de 'gewone' bijbel en het dagboekstukje is begrijpelijk voor beide kids. De vragen erbij vinden ze heel interessant. En er staat een Psalm bij die we de hele week zingen.
's Morgens zingen we bij de maaltijd (eerst deden we dat bij het bed) 'dank U Heer voor 't lekkere slapen'.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 29 jan 2014 14:36

En toen was deze bink ook alweer 6! Het gaat me allemaal veel te snel ;-)
Laatst gewijzigd door LauraC op 05 feb 2014 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 29 jan 2014 14:54

Gefeliciteerd Laura! Leuke foto en gedichtje!
Liet Ilona de foto zien, maar ze herkent hem niet meer, van de meeting. :)
Ook alweer een tijd geleden natuurlijk...

Wij bidden en danken voor het eten,
En s ochtends na het eten lees ik (of Ilona) uit de scheurkalender (had ooit iemand hier getipt, dat is zeker een aanrader),
En des avonds lezen we na het eten uit de HSV. En achteraf stellen we nog vragen aan Ilona om te kijken of ze t heeft gesnapt, dan let ze extra goed op. ;)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 jan 2014 18:11

Mooi Laurac! Gefeliciteerd met je grote knul

Cornelia, misschien komt het doordat onze oudste helemaal niet stil kán zitten, als hij iets doet, dan zit hij stil en kan hij zich concentreren. Als hij doodstil moet zitten, dan dwalen zijn gedachten naar alles om hem heen, maar echt niet naar de Bijbel.
Sowieso is onze insteek van voorlezen uit de Bijbel dat onze kinderen ervan leren wie Jezus voor ons en voor hen is, en onze kinderen begrijpen echt niet wat we lezen als we alleen uit de gewone HSV lezen. Daarom kiezen we voor de kinderbijbel, en dan om te wennen 's morgens uit de HSV met het dagboekje met voor de oudste begrijpelijke vragen.
We zingen overigens ook altijd na het eten. Danken na het eten vind ik een beetje dubbelop, dat doen we voor het eten al. Zo leert de jongste ook al heel wat psalmen en christelijke liedjes (al wilde ze gisteren perse 'hoofd schouders knie en teen' zingen na het eten, leg een 2 jarige dan maar eens uit dat dat geen liedje 'van de Heere' is ;) )

Nog een jaartje, dan mag ze naar school, moet er nog niet aan denken, even nog mijn kleine meisje, hoor, lekker thuis bij mij :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 29 jan 2014 20:20

@LauraC: gefeliciteerd! 6 jaar alweer!

Wij bidden voor het eten, lezen na het eten een stukje uit de gewone Bijbel (SV) en danken. We laten Joëlle wel eens woorden tellen die er wat vaker in voorkomen, dan blijft ze goed opletten. Ze telt gewoon stil, alleen met haar vingers en als we klaar zijn met lezen, zegt ze hoe vaak het voorkwam. Dat werkt goed, want soms zegt ze iets heel anders wat ze gehoord heeft. We doen het niet altijd, maar soms vraagt ze er zelfs om.

's Avonds voor het naar bed gaan, lezen we een hoofdstuk uit de kinderbijbel van Van Dam. Vindt ze erg mooi!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 jan 2014 20:41

Laura, gefeliciteerd. Alweer 6 jaar, wat vliegt te tijd he.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 30 jan 2014 06:49

Van harte gefeliciteerd, Laura!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 30 jan 2014 10:01

Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van jullie zoon, Laura! Wat een grote knul is het alweer!

Hier bidden we voor en danken we na de maaltijd. Ook lezen wij uit de Bijbel (SV), met regelmatig een stukje uit de kanttekeningen om iets te verduidelijken en de kinderen vertrouwd te maken met het gebruik ervan. Na één van de maaltijden zingen we het psalmversje wat een van de kids moet leren voor school.
Bij het naar bed gaan lezen de oudste vier zelf uit een dagboek en lezen wij de jongsten apart voor, uit twee verschillende kinderbijbels -op hun eigen niveau. Daarbij zingen we ook altijd nog een psalm.

Terug naar “Archief”