Mooi Laurac! Gefeliciteerd met je grote knul
Cornelia, misschien komt het doordat onze oudste helemaal niet stil kán zitten, als hij iets doet, dan zit hij stil en kan hij zich concentreren. Als hij doodstil moet zitten, dan dwalen zijn gedachten naar alles om hem heen, maar echt niet naar de Bijbel.
Sowieso is onze insteek van voorlezen uit de Bijbel dat onze kinderen ervan leren wie Jezus voor ons en voor hen is, en onze kinderen begrijpen echt niet wat we lezen als we alleen uit de gewone HSV lezen. Daarom kiezen we voor de kinderbijbel, en dan om te wennen 's morgens uit de HSV met het dagboekje met voor de oudste begrijpelijke vragen.
We zingen overigens ook altijd na het eten. Danken na het eten vind ik een beetje dubbelop, dat doen we voor het eten al. Zo leert de jongste ook al heel wat psalmen en christelijke liedjes (al wilde ze gisteren perse 'hoofd schouders knie en teen' zingen na het eten, leg een 2 jarige dan maar eens uit dat dat geen liedje 'van de Heere' is

)
Nog een jaartje, dan mag ze naar school, moet er nog niet aan denken, even nog mijn kleine meisje, hoor, lekker thuis bij mij

Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...