Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor liefie » 21 jan 2013 12:22

MissF Nina slaapt onder een winterdekbed (2 op gedeeltes) en een pyjama met daar onder lange mouwen romper en sokjes aan. (op haar kamertje is het rond de 10,11 graden)

Ik zou gewoon een extra deken/dekbed er op leggen.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 21 jan 2013 12:36

Hier wel een combi sleeper. Meerwaarde boven een slaapzak is het niet. Wel erg warm. Maar idd je kan toch gewoon een deken boven op haar leggen?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 jan 2013 12:48

De jongste slaapt in een dikke winterslaapzak van de Hema onder een wollen en katoenen deken. Hij draagt nu wel een romper met lange mouwen en een flanellen pyjama. Ik merk toch dat hij zich ook nog niet goed warm kan houden. Momenteel doe ik er nog regelmatig een kruik bij. De andere twee slapen onder een dekbed in een pyjama.

@ haai Wij hebben pas afgelopen weekend C naar een bed gedaan. Zij sliep ook nog steeds in een ledikant. Ze lag ook echt wel een beetje klem erin.

Weet iemand waar je leuke dekbedovertrekken kan krijgen voor meisjes? Ik ben dol op de pip dekbedovertrekken, maar niet op hun prijs. Weet iemand waar je iets soorgelijks kan krijgen?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 jan 2013 12:52

Een extra dekbed kan op zich wel, maar ik denk dat dat niet past. Ze slaapt in een klein ledikantje, waar ze nog wel in past, en ze klimt er tot nu toe niet uit, maar haar peuterdekbedje dat ze nu heeft moet ik ook een heel stuk onder het matras doen, en 2 dekbedjes zo instoppen past niet, dan ligt ze zo raar met haar hoofd naar beneden :D
Ik denk dan toch maar een nieuwe slaapzak. Of de verwarming iets hoger 's nachts, maar eigenlijk vind ik dan een beetje zonde voor alleen haar kamer. Ik hou wel van frisse kamers :D

leuke dekbedovertrekken, voor het peuterdekbed heb ik hem van de Hema, wit met aan de ene kant kleine roze hartjes en de andere kant grotere roze harten. Niet helemaal PIP stijl, maar wel een stuk goedkoper en lief.
Voor Jurian heb ik wel eens lang gezocht naar een groen met witte, en die vond ik bij Leen Bakker.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 jan 2013 12:57

MissF schreef:Een leuke dekbedovertrekken, voor het peuterdekbed heb ik hem van de Hema, wit met aan de ene kant kleine roze hartjes en de andere kant grotere roze harten. Niet helemaal PIP stijl, maar wel een stuk goedkoper en lief.
Voor Jurian heb ik wel eens lang gezocht naar een groen met witte, en die vond ik bij Leen Bakker.

Ik zoek eigenenlijk al gelijk iets voor een eenpersoonsbed. Wij hebben geen tussenbedden, maar ze gaan gelijk naar een eenpersoonsbed, wel zo makkelijk. De afgelopen weken hebben wij mijn oude, houten bed geschilderd en dat is nu haar bed geworden, staat echt leuk. De oudste 2 zijn gelijk naar de zolder verhuisd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 jan 2013 13:12

@Ajl, via internet is dat wat? op slaaptextiel.nl hebben ze volgens mij iets in die trend van Pip.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 21 jan 2013 13:56

E slaapt onder een 4 seizoenendekbed (2 delen) met een flanellen pyjama aan.
R slaapt in een katoenen pyjama in winterslaapzak met mouwen van de hema onder een laken met 2 van die ledikantdekens van de prenatal. heb er al wel eens over gedacht om een peuterdekbed aan te schaffen maar ze slaapt er zo eigenlijk nog lekker onder.

ajl: knap je al wat op?
ik heb een leuk dekbedovertrek bij leen bakker vandaan. vind het ook wel wat pip-achtig: roze/rood/groen/blauw geblokt/gebloemd en vlindertjes erop. staat heel leuk!

nou, ik hoop dat we hier in de loop van de week ook nog wat van sneeuw en ijs kunnen gaan genieten... hebben het allemaal lekker te pakken gehad, het lijkt nu gelukkig weer de goede kant op te gaan!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 jan 2013 14:24

ajl, hier ook geen peuterbedden hoor, maar voor Frederiek wel een peuterdekbedje, omdat een 1 persoons zo groot is in een klein ledikantje :mrgreen: Ben al blij dat ik een dedkbed van de Hema heb gehaald, die is een stuk dikker dan die van Ikea die Jurian altijd had. maar die heeft het ook nooit koud 's nachts, slaapt soms zonder dekbed over hem heen en wordt dan nog niet wakker.

bedankt allemaal voor het meedenken :D Ga toch maar een nieuwe slaapzak halen.

In mei verwacht mijn zus haar eerste kindje. We waren het weekend weg met de hele familie, en kwamen langs een enorm leuke kinderkleding winkel. Heerlijk kleertjes geshopt voor mijn a.s. tantezeggertje :D Echt gaaf, dat kleine spul.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 jan 2013 14:36

hier ook een koukleum. Juul vooral, die ligt met een fleeceplaid onder haar vier seizoenendekbed en daarover heen nog een extra los dekbed.

Voorheen deed ik dat ook gewoon bij juul, dan deed ik haar eigen dekbedje wel gewoon instoppen, de ander gewoon erover heen. Bij erg koud weer gewoon extra kleding onder de pyjama. Als het maar katoen is.

Verder lekker warmwaterzakken of kruiken!!

M ligt lekker in een ledikantje, dubbel rompertje aan :) pyjama, dikke slaapzak en slapen met die handel!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 jan 2013 14:48

:arrow:
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 21 jan 2013 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 21 jan 2013 16:27

Vianne slaapt in een rompertje met lange mouwen, een pyamajasje en een winterslaapzak zonder mouwen, onder een enkel dekentje met lakentje. Best koud zou je denken, maar ze heeft er totaal geen last van. Ze wordt heerlijk warm wakker... Al moet ik wel zeggen dat hier de verwarming niet helemaal uit gaat hoor... Geen idee waar ie bij jullie snachts op staat?
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 jan 2013 16:36

MissF Nina heeft gewoon een 1persoonsdekbed (en nog een extra lange ook) in haar ledikantje en dat kan heel goed allen moet je je dan wel een kussentje of zo onder het hoofdeind leggen dan liggen ze niet met hun hoofd naar beneden te slapen.
Werkt ideaal en je kan ze heel straks instoppen omdat je aan de zijkanten extra lange flappen hebt.

Verwarming zou ik niet hoger zetten hoor zonde van het voor niks stoken en niet zo gezond ook volgens mij om in te slapen.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 jan 2013 16:37

Bij ons gaat de verwarming ook niet uit. Lekker 19/20 graden 's nachts in die kamertjes ;-) (als de verwarming wel uitgaat, hebben we ijs aan de binnenkant van de ramen) M slaapt in pyama onder dekbed en zweet zich stuk. Meisjes of in fleece-pyama of romper met katoenen pyama (uit 1 stuk), dan een laken en een deken. Voelen 's ochtends heerlijk warm aan :-)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 jan 2013 16:46

De verwarming staat 's nachts op 15 en om 7 uur is het 17 graden. Daarna gaat de houtkachel aan en branden de verwarmingen boven sowieso niet.
Kouder zetten doe ik niet, dat schijnt juist extra te kosten, dan moettie teveel moeite doen om op temperatuur te komen. Extreem koud is het dus helemaal niet op haar kamer, sinds ik haar verwarming heb opengedraaid, maar ze is gewoon een echte koukleum :D

Een gewoon dekbed kan ik ook wel eens proberen. Die zou zelfs dubbel kunnen. Maar ik ben toch een klein beetje bang voor stikken, onder zo'n ding. er wordt niet voor niks vanaf 2 jaar aangeraden. Met dat peuterdekbedje ben ik ook maar uit wanhoop begonnen, en die werkt prima.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 jan 2013 16:53

Hier staat de kachel niet aan boven alleen beneden.

MissF Je moet doen waar je je goed bij voelt maar die 2 jaar grens vind ik niet zoveel zeggen want ik begreep pas dat ze in andere landen baby's direct onder een dekbedje leggen.

Terug naar “Archief”