Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Jannoek » 24 feb 2012 11:18

leuk missf! Zo schattig dat 'papa' en 'mama'. Floris zei ook eerst 'papa'. haha...
Nu merk je echt dat hij klanken probeert na te bootsen, heel leuk! Hij hang heeeele verhalen op, de kletskous ;-)

De koorts is weer weg. Hij had vanmorgen nog koorts, maar mn man vond 'm net heel fit: en jawel, koorts weg. Gek hoe snel dat kan gaan bij zo'n kleintje. Hopelijk is z'n oorpijn nu ook weg, en komt het niet terug (was bij z'n nierbekkenontsteking wel zo namelijk).

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 feb 2012 11:21

Eerst papa leren zeggen is tactiek he...ik hoop dat als ze dan 's nachts wakker wordt, ze om papa gaat roepen, en niet om mama, lijkt me zo handig 'liefje, ze roept jou, dus jij mag naar haar toe...' ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 24 feb 2012 11:47

Zo, wat is A bel snel zeg, leuk!!

Haha, ik kan nu al niet wachten totdat Vianne 'mama' zegt :P Maar ik moet het nu nog even doen met 'meezingen'. Zo schattig! Als ik ga zingen met d'r, zit ze helemaal mee te doen om haar manier, al die geluidjes die er dan uitkomen, héérlijk! :)
Ze is echt een slaapkop, niet normaal! Vanmorgen kwam ze om klokslag 07.00, dus eten gegeven en in bad gedaan want ze had dr luier lekker vol gedaan. om kwart voor 8 lag ze weer in bed, 8 uur sliep ze en nu slaapt ze nog steeds! dat kan ze beter savonds doen, want dan krijg ik ze nog niet in dr bedje. Geen idee wat dat is, maar niets werkt dan. Ze is dan ook beneden op schoot erg onrustig. Maarja...overdag hoor ik dr helemaal niet, dus dat scheelt weer!

@juffiejuf: Wat vervelend dat M zo is savonds. Kan je er alleen niet echt mee helpen want Vianne is savonds meestal dus ook niet de gezelligste. Bed wil ze niet, op schoot niet, in de box niet, enz.. Het enige wat ze wel lekker vind is met de auto mee :P Maarjah...om nou heel de avond rondjes te gaan rijden :P Ze heeft al geluk dat we savonds regelmatig weggaan :)
Afbeelding

Appel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Appel » 24 feb 2012 12:03

Nou, op 't CB was alles ok. Dametje is nu onder het gemiddelde qua gewicht, maar wat lengte betreft op het gemiddelde: 71 cm en 7780 gram. Leuk om weer te weten.

Ze heeft nu geleerd om in haar handjes te klappen. Echt zo schattig! Dan zingen we 'Klap eens in je handjes, blij, blij, blij...' en dan klapt ze heel enthousiast in haar handjes... :8> Ik vind het echt zó genieten nu, heerlijk!

En wat een mooie kindjes zag ik weer voorbij komen, leuk zeg!

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 24 feb 2012 12:31

Grappig is dat kletsen,
J urre kan inmiddels naast papa en mama ook opa en oma zeggen. Mijn vader probeerde J urre dus opa te laten zeggen ( dat doet hij alleen als hij zin heeft), zegtie vol overtuiging oMa....haha, heel grappig.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 feb 2012 12:59

@ juffiejuf en dippie Hier is het juist precies andersom; 's avonds rond 18.30 uur ligt het kroost er allemaal in, maar 's morgens rond 6 uur is het feest en ik moet zeggen dat ik vind dat J weinig slaapt. 's Morgens af en toe een hazeslaapje en 1x daags een lange ruk van 2 uur ofzo.

Enne 's nachts papa roepen zit ik niet zo op te wachten. Manlief heeft nl 1 methode; gezellig bij ons in bed nemen en ik vind dat niet zo fijn, want dan slaapt manlief weer en ik moet de kids weer naar hun bed bonjouren. Afgelopen nacht was ik er een paar keer al uitgeweest voor J ( hij is een beetje grieperig) en ik stootte manlief aan toen hij weer huilde. J lag dus rond 3 uur uitgebreid bij ons in bed te kletsen, dus sliep ik nog niet :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 feb 2012 13:07

AJL, hier slaapt S overdag ook maar kort. Gisteren heeft hij een uur lang geslapen, en dat is vrij lang voor hem. Hier ook om half 7 helemaal onder zeil tot de volgende ochtend half 7/7 uur. Vanochtend was het kwart over 6 toen hij dikke schik had en lekker lag te kletsen.

Hier begint S.imon al op z'n zij te draaien en heel af en toe draait hij door bijna op z'n buik (alleen weet hij nog niet zo heel goed wat hij met z'n armpje moet). :lol: En hij heeft gillen ontdekt. :roll:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 24 feb 2012 13:22

Leuk al die verhalen...

Ik zei een paar dagen geleden dat Femke nog niet ergens langs liep,
nou, inmiddels loopt ze het hele huis door, achter een kinderstoeltje!
Echt zo leuk, en ze is dan zelf zo trots! :D

Ze zegt alleen nog maar 'papa'.

Met 6 maanden sliep ze trouwens ook heel weinig.
Inmiddels best wel vaak. Meestal 's ochtends een 's middags in de bakfiets, (als we naar school gaan),
en dan tussendoor ook nog 2 a 3 uur achtereen. Heerlijk!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 24 feb 2012 16:04

@ ajl; Lastig dat J. niet zoveel slaapt! Is hij wel te genieten overdag als hij zo weinig slaapt?

@ dippie; Zeg maar tegen V. dat de benzineprijs te duur is om hele avonden te gaan rijden :lol: Gaat V. ook huile als je ff stil staat voor een stoplicht? M. wel.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 24 feb 2012 16:16

juffiejuf schreef:@ ajl; Lastig dat J. niet zoveel slaapt! Is hij wel te genieten overdag als hij zo weinig slaapt?

@ dippie; Zeg maar tegen V. dat de benzineprijs te duur is om hele avonden te gaan rijden :lol: Gaat V. ook huile als je ff stil staat voor een stoplicht? M. wel.

Als ze gewoon rustig is niet en als ze slaapt ook niet, maar op het moment dat ze honger heeft is ze in de auto idd alleen stil als manlief het gaspedaal een beetje onderin trapt :P Zodra we dan stil staan is het gillen :Wink: Maar dat gebeurd gelukkig bijna nooit. Oei...ik ga ff naar boven, ze is aardig aan het gillen! Dat ken ik niet van dr overdag :wink:
Afbeelding

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 24 feb 2012 20:04

Vanmiddag was de koorts bij floris over, begin van de avond weer 39.4. Toch maar weer de hap gebeld, en we moeten weer langs komen. Op zich wel fijn, met het oog op die vorige nierbekkenontsteking. Alleen nu moet hij eerst plassen voor we kunnen gaan, en dat heeft hij nog niet gedaan...

Vanmiddag een autostoeltje gekocht, toch maar niet de Axiss, want ik vond dat dat draaien niet zo soepel ging, en in de winkel gaven ze aan dat je daar eigenlijk ook alleen wat aan hebt tot ze ongeveer 1,5 zijn omdat ze daarna zelf in/uit de stoel gaan. We hebben uiteindelijk voor de Tobi gekozen. Ben benieuwd! In de winkel zeiden ze dat Floris eigenlijk niet meer in de maxicosi past. Ik dacht zelf nog van wel, oeps. ;-) Hij komt namelijk met zijn hoofdje helemaal tot de rand van de stoel.
Nu dan toch maar de kinderstoel in de auto installeren en binnenkort de overstap maken...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 24 feb 2012 20:39

Manoël is ouder dan 1,5 maar die kan echt zelf zn stoeltje niet inklimmen, dat is veeel te hoog!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 24 feb 2012 22:17

Jannoek, als ik het goed heb, mogen ze in de maxicosi tot 13 kilo en zolang ze met hun oren nog niet boven de rand uit komen.
E kan ook nog niet zelf in de stoel klimmen, is echt nog te hoog voor haar.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 24 feb 2012 22:36

Goeie Jannoek, jullie zijn weer aardig aan het tobben met Floris. Ben je inmiddels al bij de hap geweest? En al wat meer duidelijkheid? Hoopp iig dat je een goeie nacht kan maken. Sterkte hoor!

Vianne is vanaf een uur of 3 vanmiddag tot vanavond erg in de weer geweest... Geen idee wat ze had, maar niets was goed en slapen was ook drama. Alleen maar huilen als dr speen weer uit viel en als ze al sliep was ze na 10min weer wakker. Heb net om kwart voor 10 gevoed en nu slaapt ze ong 20min, dus hoopp dat ze nu voor de nacht gaat en lekker slaapt tot een uur of 7 :wink:
Afbeelding

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 25 feb 2012 00:26

@appel, hier is het ook zó genieten!!

Wat een heerlijke leeftijd 7.5 mnd. Ze doet nu wel erg moeilijk met slapen, ze slaapt een uur per dag, maar dat zal over ene paar dagen wel weer over gaan. Mag ik wel hopen. Maar ondanks dat, is het zo leuk. Heerlijk, op deze leeftijd zijn ze nog niet stout of boos maar alleen maar blij als ze je zien!

Hier wel wat moederzorgen over onze grootste meid. Ze ziet zo vaak zo bleek. Heeft vaak klein beetje verhoging. Tussen 37.5 en 38.2. Ze heeft heel vaak pijn in haar beentjes. Sinds vandaag weer veel huilen omdat ze pijn heeft in haar beentjes. En vanavond kreeg ze koorts tot 39.6. Dus maar weer de HAP gebeld over de combi: pijn-koorts.
Kreeg als advies om haar toch echt verder te laten onderzoeken. Ik mocht wel komen maar ze konden nu ook niet zoveel. Ben zo blij met dat advies! Dat wilde ik ook zo graag maar de h.a. bagatelliseert alles. Nu ga ik dus maandag bellen en zeggen wat ik wil. Punt.
Heb er echt een rotgevoel over.

Terug naar “Archief”