Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 jul 2008 12:45

Gerdien: hoe kan iemand nou bezwaar hebben tegen het sturen van een verlovingskaartje? (ik volg het even niet)

@alries: moeilijk he... misschien kan je het je beste vriendinnen toch uitleggen dat je ze heel graag op je bruiloft wil, maar dat je ook op het geld moet letten. Dat zullen ze toch wel begrijpen? Verder hoop ik dat jullie lekker veel envelopjes krijgen, dat scheelt altijd een hoop :)

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 02 jul 2008 13:50

Vanuit de 'behoudende' hoek van mijn familie werden we er op gewezen dat in de kerk de man de vrouw trouwt. Op de kaart stond het in de verkeerde volgorde vermeld. Uiteraard werd het ons met een 'knipoog' uitgelegd maar dan weten jullie d'r van dat de volgorde op de trouwkaar man - vrouw is. :wink:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 02 jul 2008 13:59

Dat heeft niet zozeer met trouwen in de kerk te maken, maar volgens 'de etiquette' hoort het in die volgorde (en bij verlovingskaartjes andersom).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Boer Piet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Boer Piet » 02 jul 2008 14:04

petra85 schreef:we wonen er graag is het werk van mijn man.. :wink:
zijn het allebei van huis uit gewend
maar het niet aantrekken dat lukt me nog steeds niet :?

Het is natuurlijk heel mooi dat je op n boerderij woont :D
Maar snap wel dat het voor jou en je man ontzettend lastig is.

Ik had juist het omgekeerde, alles was al gearrangeerd, iedereen wist precies wat ik moest doen. Daar heb ik heel erg tegen gesteigerd, met knallende ruzies tot gevolg.
Inmiddels is alles een keer gezegd, en weten mijn ouders ook wat ik wil. Maarja, ook wij gaan nog jaren samenwerking tegemoet. Soms heb ik er veel zin in, op andere momenten zie ik er tegenop.
De meeste ideeën zijn niet nieuw, maar niemand kent de oude.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 02 jul 2008 14:15

LeChat schreef:Dat heeft niet zozeer met trouwen in de kerk te maken, maar volgens 'de etiquette' hoort het in die volgorde (en bij verlovingskaartjes andersom).
Nou ik zal het doorgeven aan het gespecialiceerde bedrijf dat de kaarten voor ons gemaakt heeft :frown: Je zou toch wel mogen verwachten dat ze dat dan wel weten :|

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 02 jul 2008 14:26

goshen schreef:
LeChat schreef:Dat heeft niet zozeer met trouwen in de kerk te maken, maar volgens 'de etiquette' hoort het in die volgorde (en bij verlovingskaartjes andersom).
Nou ik zal het doorgeven aan het gespecialiceerde bedrijf dat de kaarten voor ons gemaakt heeft :frown: Je zou toch wel mogen verwachten dat ze dat dan wel weten :|
Zij zijn toch niet verplicht dat aan jullie te melden? Je kunt er (zoals zo vaak gebeurt) ook voor kiezen af te wijken van de formele regels, hoor.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 02 jul 2008 14:36

Even een vraagje aan mensen die wonen in Ridderkerk en heel directe omgeving. We zoeken daar in de buurt een locatie om foto's te maken 's morgens. Dus alle tips zijn welkom! :)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 jul 2008 14:54

Lalage schreef:Gerdien: hoe kan iemand nou bezwaar hebben tegen het sturen van een verlovingskaartje? (ik volg het even niet)

Nou, toen 1 van mijn familieleden hoorde wie ik een kaartje had gestuurd kreeg ik als opmerking: die stuur je toch geen kaartje, daar hebben wij (inderdaad zij, maar ik heb ze altijd gemogen en het altijd gedaan dus waarom nu niet?) geen contact meer mee.
Heb heel kort geantwoord: omdat ik het wilde.
Heb daarna maar niet verteld wie ik nog meer een kaartje had gestuurd, want daar zitten personen bij waar deze famililid ruzie mee heeft :lol:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 02 jul 2008 15:01

Inderdaad, het is jullie feestje.

Wij zijn er ook achter gekomen dat het toch nog moeilijker is dan we dachten. We hadden een aardige planning in elkaar gedraaid, zodat de kinderen er 's middags nog iets aan hadden, zodat ze 's avonds niet mee hoefden (lekker rustig voor ons en voor de ouders, dacht ik) Totdat de meneer van de feestlocatie zei dat we er eigenlijk om 18:00 moeten zijn omdat je programma anders krap wordt. En dat de kinderen er best bij kunnen zijn, die vermaken zich wel, daar heb je geen kind aan, etc. Oke, dan wel de kinderen erbij. Probleem is dat mijn familie een huisje zou bespreken zodat ze konden blijven slapen omdat ze anders weer een uur naar huis moeten rijden 's avonds. Maar..dat de kinderen er dan ook bij zijn was niet op gerekend..dus nu is er een probleem, hoe ze dat moeten oplossen. Daar maak ik me dan druk om, maar eigenlijk is dat hún probleem, plus dat de kids in ieder geval uitgenodigd zijn ook 's avonds en wij het aan de ouders kunnen overlaten of ze mee gaan of dat ze 's avonds worden thuisgebracht.
Argh, dit is best rot :|

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 02 jul 2008 15:10

Ik geloof dat je in schoonhoven hele leuke foto's kan maken. Je hebt daar een of ander strandje wat heel erg leuk is (heb ik van horen zeggen). Misschien is de IJssel ook heel erg leuk om foto's te maken. Of hou je van wat moderner? Dan kan je ook nog in hartje Rotterdam foto's maken. Meestal heeft de fotograaf wel leuke lokatie ideeën.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 02 jul 2008 15:31

smurffie wij hebben foto's gemaakt bij het strandje bij de pont van groot-ammers erg leuk !!

Boer Piet: idd leuk op de boerderij alleen zo niet,
iedere keer dat gezeur...
wij gingen trouwen !! hun toch niet. !

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 02 jul 2008 15:38

Smurffie vraagt natuurlijk niet voor niets omgeving ridderkerk :wink: Schoonhoven en Groot-Ammers ligt dan iets uit de richting 8)

Kinderen in de leeftijd van 7 jaar en ouder zouden het om 18:00 uur misschien nog naar hun zin hebben. Maar als je bedenkt dat ze hier om half zeven al niet meer te genieten zijn en echt naar bed moeten dan snap je dat zeker na zo'n intensieve dag dat geen optie is. Bovendien moeten dan een paar dreumessen en kleuters je inzegening meemaken. Geloof me nou, dat wordt een puinhoop 8)

Ik snap dat ze van harte welkom zijn maar ik wil het je niet aandoen, jankende kids om je heen op jou dag.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 02 jul 2008 16:29

Ik kan wel kijken of er tijdens kerkdienst een 'kressie' geregeld kan worden anders? :D Volgens mij moet dat wel lukken, ze hebben daar zalen zat met audiovisuele apparatuur ook nog, gewoon in de kerk zelf. Is dat wat dan? :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 jul 2008 16:37

dat hebben wij ook.. een soort van creche en voor degene die wel in de kerk wil (kids) die mogen blijven maar kunnen halverwege ook naar de zaal.

zeekanter
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor zeekanter » 02 jul 2008 17:07

Smurffie schreef:Ik kan wel kijken of er tijdens kerkdienst een 'kressie' geregeld kan worden anders? :D Volgens mij moet dat wel lukken, ze hebben daar zalen zat met audiovisuele apparatuur ook nog, gewoon in de kerk zelf. Is dat wat dan? :)

Ik wil wel oppassen hoor. Al het andere heb ik al vaker meegemaakt, dat ken ik wel. :mrgreen: :mrgreen: [/quote]

Terug naar “Archief”