talenten van een moeder...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Merisja
Luitenant
Luitenant

Re: talenten van een moeder...

Berichtdoor Merisja » 30 dec 2009 12:13

't Gaat nog steeds goed maar ik vind het wel onwijs pittig! Het vergt gewoon heel veel van mijzelf maar ook van het gezin om elke week weer twee avonden en een middag weg te zijn. Daarnaast elke avond studeren; af en toe word ik er echt dol van. Nu is het heerlijk vakantie, maar eigenlijk moet ik nog voor school aan de slag. Dan baal ik er echt wel eens van. Ben je heerlijk vrij, moet je toch nog aan de slag. Aan de andere kant leef ik met m'n stage echt weer helemaal op. Die stage hakt er echt in: anderhalve week elke dag weg en dan ook 's avonds nog eens je lessen voor bereiden, reflecties schrijven, verslagen maken, stageopdrachten uitwerken en o ja...de huishouding is er dan natuurlijk ook nog ](*,) Maar als ik eenmaal voor de klas sta vind ik het echt onwijs gaaf. M'n cijfers zijn gelukkig goed en m'n beoordelingen ook, dus dat is echt wel een stimulans. Ach, nog ruim twee jaar, dan is het klaar... :mrgreen:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 30 dec 2009 12:42

Dat klinkt nog lang: nog 2 jaar :wink:
Ik hoop dat je het volhoud, ondanks dat het best zwaar is!
Maar als je dan goeie cijfers haalt is het toch weer extra fijn om door te gaan.
Hoe vind je man het? of is hij vaak weg 's avonds, dat hij dan toch niet merkt dat jij heel de tijd in de boeken zit?
Vind het super knap van je dat je zo doorvecht om het te halen!

Juultje: Wat goed dat je het steeds leuker gaat vinden!
Je zei in het begin dat de kinderen zo vaak ziek zijn en dat dit lastig is wat betreft jouw werk.
Dat scheelt natuurlijk ook al een hoop dat dit veel beter gaat.
Denk ook wel dat als je van 2,5 naar 2 dagen zou gaan het weinig uit zo maken.
Dat merk ik bij ons wel teminste bij de werkende moeders.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 31 dec 2009 11:55

Tja, het is echt een beetje dubbel. Af en toe zie ik het echt niet meer zitten. Voor mijn gevoel doe ik onze meiden dan ook wel tekort (volgens mijn man is dat niet zo maar ja :-k ). Aan de andere kant geniet ik zo van mijn stage en dan weet je dus echt wat je laat liggen als je er mee gaat stoppen. Twee jaar klinkt idd nog erg lang, maar het is al korter dan toen ik begon! Toen vond ik vier jaar echt onoverkomelijk :? Maar goed, na de vakantie weer vol goeie moed verder en dan zien we het verder wel.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 31 dec 2009 12:26

merisja.. je moet echt dorozetten! het onderwijs is zoooo gaaf! en fijn te combineren met een gezin!! Het is heeeerlijk!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 31 dec 2009 13:31

Ff doorbijten Merisja.
Iedereen komt op zo'n twijfel moment.
Als je klaar bent heb je ook wat en weet je waar je het voor gedaan hebt.
Onderwijs is elke dag weer genieten....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 02 jan 2010 22:01

@ Merisja.. beter er even hard tegen aan en snel afronden dan er langer over doen en daardoor langer minder tijd. Maar het is herkenbaar hoor.
Ik geef 12 toto 14 uur les (halve baan, gestopt in 2 dagen) daarnaast mijn studie nog. (donderdagmiddag en avond naar school) Ik denk soms ook dat ik dan mijn dochter te kort doe als ik studeer. Maar probeer het nuchter te zien.. Ik studeer als ze in de box zit en als ze slaapt. Verder doe ik heel veel met haar. Had het er wel eens met vriendinnen over maar die nemen niet meer of minder tijd voor de kids en zijn ook niet de hele tijd met ze bezig als ze wakker zijn. En verder prioriteiten stellen. Mijn socioleven staat beetje op laag pitje, heb huishoudster en houd bewust bepaalde avonden vrij. Enne... af en toe alles ff opzij leggen en lekker gaat shoppen of filmpje kijken of zo... Al is de druk nog zo hoog van je studie.. (maar.. soms lastig... ik heb in januari ook 4 tentamens.. )
Time flies when you have none!

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 02 jan 2010 22:49

Héél herkennend, Sterretje! Van mezelf mag ik ook één avond in het weekend vrij, dan hang ik heerlijk op de bank voor de tv met allemaal lekkere hapjes enzo...daar kijk ik dan ook echt de hele week naar uit. Ik geniet er onwijs van. En ja, mijn sociale leven staat ook op een errug laag pitje ja. Je merkt dan wel direct wie je echt vrienden zijn :-k .
Aan de andere kant weet ik ook heel goed van mezelf dat ik helemaal gek zou worden als ik (bijna) niets om handen zou hebben. Oké, de pabo is misschien een beetje tè druk, maar ik ben ook wel iemand die zich ontzettend snel verveelt en die dat dan (onbewust) op man en kinders af reageert :oops: .
Ik heb ook in januari weer vier tentamens, ja. Dat is even flink bikkelen. Vanaf volgende week gaat onze jongste een dag extra naar het kdv. Ze heet het daar ontzettend naar haar zin, dus wat dat betreft hoef ik me totaal niet schuldig te voelen. Kan ik die dag lekker de hele dag leren, héérlijk! Toch snappen veel mensen dat niet, die vinden het echt een soort raar dat ik haar een extra dag weg breng. Maar die mensen zien niet dat ik daar tegenover de rest van de week meer tijd voor haar heb en doordat ik wat extra 'lucht' heb ook weer meer van haar kan genieten. (Deed ik altijd al hoor, maar altijd in je achterhoofd de gedachte 'ik moet dit nog, ik moet dat nog' werkt niet altijd positief...)
Maarre...fijn, al die opbouwende reacties! Af en toe heb ik echt even een hart onder de riem nodig (of hoe zeg je dat ookal weer??) :D

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 05 jan 2010 06:32

Funlover schreef:Ff doorbijten Merisja.
Iedereen komt op zo'n twijfel moment.
Als je klaar bent heb je ook wat en weet je waar je het voor gedaan hebt.
Onderwijs is elke dag weer genieten....

Mee eens! :D Volhouden hoor, Merisja!

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 11 jan 2010 21:31

We gaan d'r voor! :D Maar af en toe zit ik gewoon even in een dippie :-$

By the way: mocht iemand nog een leuke vacature weten op een basisschool voor maximaal twee dagen per week dan hou ik me aanbevolen! :mrgreen: Lijkt me geweldig om alvast een beetje aan de slag te kunnen; daar geef ik m'n tot nu toe echt leuke baan bij het kdv graag voor op! :-&

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 jan 2010 22:40

In welke omgeving, Merisja?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 11 jan 2010 22:47

Merisja schreef:We gaan d'r voor! :D Maar af en toe zit ik gewoon even in een dippie :-$

By the way: mocht iemand nog een leuke vacature weten op een basisschool voor maximaal twee dagen per week dan hou ik me aanbevolen! :mrgreen: Lijkt me geweldig om alvast een beetje aan de slag te kunnen; daar geef ik m'n tot nu toe echt leuke baan bij het kdv graag voor op! :-&

Hier op school (Bleskensgraaf) zijn er wat zwanger... 8)

Ik ben nu drie ochtenden aan het werk als onderwijsassistent. September beginnen met de pabo!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 12 jan 2010 08:47

LeChat schreef:In welke omgeving, Merisja?

Ja goeie vraag.
Zeeland of Groningen?
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 12 jan 2010 09:30

jamillah schreef:
Merisja schreef:We gaan d'r voor! :D Maar af en toe zit ik gewoon even in een dippie :-$

Ik ben nu drie ochtenden aan het werk als onderwijsassistent. September beginnen met de pabo!

Leuk Jamillah!
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 12 jan 2010 12:18

pannenkoek schreef:
LeChat schreef:In welke omgeving, Merisja?

Ja goeie vraag.
Zeeland of Groningen?

Tja, daar zeg je wat...da's wel handig om te weten, ja... :mrgreen: Een beetje regio Bodegraven, Alphen aan den Rijn, Vinkeveen, Utrecht en alles wat er zo'n beetje tussen ligt. Zelf woon ik in Woerden, maar ik heb een auto waardoor ik al snel een eindje van huis een baan kan zoeken. (Maar vanuit Woerden vind ik 20 km toch wel max, hoor :oops: )

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 12 jan 2010 12:19

jamillah schreef:

Da's een beetje te ver voor mij, maar van al die zwangeren moet je het wel hebben ja :-oo

Succes vast voor september, ben benieuwd hoe je het gaat vinden qua druk enzo.

Terug naar “Archief”