vpk schreef: hier na 7,5 mnd zo goed als gestopt met bv. vanaf 6,5 maand begonnen met afbouwen want ze kreeg niet meer genoeg had ik het idee. ze wilde per x maar aan 1 borst drinken, maar wel na 1,5 a 2 uur weer. was heel de dag ermee bezig voor m'n gevoel. ik wilde nog volhouden alleen 's ochtends en 's avonds, en verder de fles. maar nu komt er niets meer, dus dan houdt het op...
@vpk: ik begrijp hieruit dat je op zich wel verder wilde maar je dacht dat je te weinig had omdat ze zo vaak kwam? Als ik je verhaal zo lees denk ik juist dat je in een regel-periode hebt gezeten. Je kindje wil dan even erg veel en doet dit om de productie op te krikken. Na zo'n periode heb je doorgaans wel weer genoeg want je borsten zijn weer ingesteld op de nieuwe behoefte van je kindje.
Dat er nu niets meer komt is dan ook wel 'logisch', ipv de productie in stand houden werden je borsten niet aan het werk gezet en stoppen ze er vaak vanzelf mee.
(Als je nog terug wilt kun je altijd nog gaan relacteren

Deze reactie is trouwens absoluut NIET bedoeld je te kwetsen of je een schuldgevoel aan te praten, laat dat duidelijk zijn!

@ ajl: als je een hekel aan het gesmeer hebt, ooit van Gentiaan Violet gehoord? Dit is een paarse vloeistof die je in de mond van je kindje en op je tepels aanbrengt. Eventueel ook op de billen als het kindje ook luieruitslag heeft van de spruw. Slechts 1x per dag nodig, ideaal vind ik. Moet wel eerlijk zeggen dat ik pas 2 dagen bezig ben, dus weet nog niet uit ervaring of het snel helpt. Als je na 4 dagen pijnvrij bent kun je stoppen. Anders ga je door tot de 7e dag. Het enige nadeel is dat je kindje een paarse mond heeft, da's een beetje een raar gezicht. Maar ik heb het er dik voor over! Heb 4x getobt met zelf smeren, afwassen voor het drinken, na het drinken smeren, kind in de mond smeren met alle overgeven en kokhalzen van dien,dat was ik ook goed zat ja!