Verhuizen????

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 16 feb 2008 22:30

:shock:
Ow nee Annet! Hoe groot is de schade?
Alvast veel sterkte gewenst :?
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

sela

Berichtdoor sela » 16 feb 2008 22:30

ooooooooooo.
wat erg!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 16 feb 2008 22:57

Oh, wat erg.
Hoe is het nu?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 feb 2008 08:58

wohw Annet! Als we je ergens mee kunnen helpen!!!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 feb 2008 11:00

Ow bah, ik krijg er kippenvel van.
Wat naar zeg! hoe kwam het?
Hulp nodig?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 feb 2008 11:23

oh shit Annet wat een ramp :(

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 feb 2008 12:55

Dank u voor het meeleven, het is ontroerend hoe iedereen meeleeft.

We waren voor het eerst sinds we hier wonen even lekker naar het strand enzo. De oudste was naar het zwembad. Onderweg naar huis werden we gebeld door politie Spijkenisse. Ik schrok me rot, dacht dat er wat met de oudste was gebeurd die was alleen met vrienden daarheen, wel km of 8 fietsen dus ja... Hij zei: uw huis staat in brand. Nou ik kreeg een knal in mijn face van hier tot Tokio. Gewoon versteend. De brandweer ter was ter plekke dus wij om rust gebeden en normaal naar huis gereden. We zagen in de polder nog geen vlammen gelukkig, we zagen wel onze oudste fietsen met zijn vrienden dus stelden hem even op de hoogte met aan zijn vrienden de vraag of ze Marco bij zich wilden houden. Aan de dijk aangekomen stond de brandweer voor ons huis, het husi stond er nog. Wij zagen in gedachten rokende puinhopen voor ons. Auto neergezet en naar huis gelopen, leuk die mensen die staan te kijken maar goed.

De brandweer nam ons meteen mee naar binnen, snel naar buuf geroepen dat er 3 kids in de auto zaten dus die haalde ze eruit. We hebben een houtkachel, nieuw en door bedrijf laten plaatsen met flexibele pijp en korrels eromheen laten gieten, zodat het veilig was dachten wij.

Er is een balk, die naast die flexibele pijp zat, in de brand gegaan door de hitte. De pijp is te ruim geweest voor het rookkanaal, hij zat gewoon krap daardoor konden er niet genoeg korrels omheen zitten.

In de kamer is de schoorsteen en het stuk muur ernaast en de kamer erboven kapot. Ze gingen met de kettingzaag een stuk balk wegzagen waar de brandhaard zat dus het plafond is ook helemaal stuk. Was ook mooi plafond. 3 weken geleden hebben we de kamer behangen. Het is boven een grote slaapkamer waar al Caroline haar spullen staan het stinkt daar enorm. Er staat een computer en tv/video/dvd. Die spullen zijn allemaal buiten gezet. In die kamer zit een deur naar een balkon waar alle spullen neer waren gezet.

Gelukkig is er, zo we zien niets van onze spullen beschadigd. Maar ja, wel het laminaat boven is nat geworden van het bluswater, beneden schroeivlekken in de nieuwe vloer, alles zwart/vies. Schoonmaken en even later is het weer vies. En het stinkt! Vloerbedekking op de trap, ken je soep van koken ongeveer enz.

Een buurman was buiten aan het werk, hij hoorde een brandmelder afgaan en keek om zich heen en zag bij ons rook onder de pannen vandaan komen. Hij is brandweerman dus alarmeerde gelijk de alarmcentrale. Hij zei: als we het een kwartier later hadden gezien was alles plat gebrand. :cry:

De burgemeester kwam langs, vele mensen boden hulp en spullen aan. Kinderen hebben bij buren geslapen, hun slaapkamers zijn boven. De onze beneden dus wij hebben gewoon thuis geslapen. We sliepen nog redelijk goed. Wel werd ik vannacht wakker en zag ineens blauwe lichten voor me. De dominee kwam om 22.30 nog langs. We hadden ons juist afgelopen week bij een gemeente aangemeld, vanmorgen herdacht hij ons in het gebed.

Het is echt fantastisch hoe alle mensen meeleven.

Misschien is het wat warrig en van de hak op de tak maar jullie weten zo beetje wat er gebeurd is.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 17 feb 2008 13:04

Rolf schreef:Misschien heel bekend, maar toch nog deze tip: Vereniging Eigen Huis.
Bij aankoop van een nieuwe woning wordt gratis, i.g.v. lidmaatschap (~€20,- per jaar) een keuring uitgevoerd.
En vele andere diensten.

Laat je niet teveel leiden door dergelijke 'bouwkundigen'. Er zitten een hoop zwetsers tussen. En lees vooral de kleine lettertjes goed.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 feb 2008 13:49

coupe soleil schreef:
Rolf schreef:Misschien heel bekend, maar toch nog deze tip: Vereniging Eigen Huis.
Bij aankoop van een nieuwe woning wordt gratis, i.g.v. lidmaatschap (~€20,- per jaar) een keuring uitgevoerd.
En vele andere diensten.

Laat je niet teveel leiden door dergelijke 'bouwkundigen'. Er zitten een hoop zwetsers tussen. En lees vooral de kleine lettertjes goed.

Eigen Huis lijkt me toch wel een betrouwbare vereniging!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 feb 2008 14:33

sterkte annet! en succes met het herstellen van alles...
wat zullen jullie ontzettend geschrokken zijn!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 17 feb 2008 14:44

Sjoh Annet, wat erg allemaal! Heel veel sterkte!

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 17 feb 2008 15:49

Sterke toegewenst Annet, ook aan jouw man en kinderen. *hug*
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 feb 2008 19:07

Wowh Annet, heftig zeg. Echt heel veel sterkte met jullie allemaal.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 feb 2008 20:10

sterkte annet!! wat heftig zeg!!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 feb 2008 21:46

Evelien schreef:wohw Annet! Als we je ergens mee kunnen helpen!!!

ontferm je over mijn husband. Hij is beetje hyper af en toe. Zou bijna een Ritalin pilletje voor hem willen. Zal wel beetje afreageren zijn.

Terug naar “Archief”