DesertRose schreef:en uiteindelijk komen mijn gedachten toch weer op het hele erge on-topic onderwerp, dat dus masturberen zonde is, omdat het gepaard gaat met zondige gedachten, en heel erg ik-gericht is.
Daar heb ik heel veel pagina's geleden al het nodige tegen ingebracht. Masturberen gaat niet per definitie gepaard met zondige gedachten. Vaak ziet men helemaal geen kreunende Pamela Andersons voor zich, zoals iemand opperde, maar meer seksuele handelingen zelf zonder een persoon daarachter. En al ziet iemand wel een kreunende Pamela voor zich, in denk ik de meeste gevallen zal de masturberende persoon niet Pamela zelf begeren maar zijn of haar eigen orgasme. En daar vind ik nog altijd niets mis mee.
Ik-gericht? Zoveel dingen die er zijn om natuurlijke behoeftes te bevredigen zijn ik-gericht. Als ik dorst heb, drink ik een glaasje cola voor mezelf. Niet omdat mijn moeder dat zo leuk vind. En ik geloof niet dat God er iets op tegen heeft dat wij onze natuurlijke behoeftes vervullen. Dat zou ik raar vinden. Zoiets in iemand maken, en het vervolgens verbieden.
DesertRose schreef:En daar komt bij dat ik vind dat bevrediging bij sex hoort, dus bij een huwelijk hoort. dat dus masturberen niet hoort, omdat klaarkomen bij sex/huwelijk hoort. het is een pakketje, all-in-one.
maar dit kan ik met heel veel moeite nog niet goed onderbouwen voor mezelf, dus beschouw het als een losse opmerking.
Dat vind jij ja, dat bevrediging en klaarkomen bij een huwelijk horen. Ik heb echter nog steeds geen goed argument gehoord.
Van mij mag je het wel vinden ook voor jezelf, maar vind dan niet dat andere mensen ook die mening toegedaan moeten zijn.
En ik vond het toch nodig op je losse opmerking in te gaan