goofy1978 schreef:denk toch dat Jezus met de vrouw Zichzelf bedoelde.
maargoed zo kijk ik er tegenaan.
Tja, en hoe komt het nou toch daat je dat denkt?

Moderator: Moderafo's
goofy1978 schreef:denk toch dat Jezus met de vrouw Zichzelf bedoelde.
maargoed zo kijk ik er tegenaan.
God is niet de koopman en wij de parel, het koninkrijk der hemelen is de parel... en wij zijn koopmannen. Jezus roept ons met deze gelijkenissen op om het koninkrijk de zoeken (zoek eerst het koninkrijk van God).
Optimatus schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom ik me in de GGiN tot op heden meer thuisvoel dan in de GerGem? Ik kon Ds. Van Eckeveld na dankdag niet echt in de categorie "Graag nog eens" plaatsen, terwijl ik Ds. Roos wel nog eens wil horen.
goofy1978 schreef:denk zelf dat er in elke kerk wel kinderen van God zitten, al zullen ze als God ze bekeerd naar de zuiverste leer gaan zoeken.
Ik heb dit inderdaad ook wel eens gehoord. Bijvoorbeeld over katholieken die tot waar geloof zouden komen, die kunnen niet daar blijven zitten.na hun bekering gaan ze op zoek naar de zuiverste leer;
Raido schreef:Wie waar bekeerd is vlied weg van de zonde, aangezien dwalingen zonden zijn zal een ware gelovige zich ook voegen bij de kerk met de meest ware leer. Dat is het uitgangspunt, ik begrijp het idee wel, opzich.
Omega schreef:Marnix schreef:God is niet de koopman en wij de parel, het koninkrijk der hemelen is de parel... en wij zijn koopmannen. Jezus roept ons met deze gelijkenissen op om het koninkrijk de zoeken (zoek eerst het koninkrijk van God).
Ik heb eens een prachtige uitleg gehoord, waarin Jezus de koopman is en wij de parel. Dat gaat m.i. nog een stuk dieper. Matthew Henry verklaart het zo:
"Het Koninkrijk der hemelen is gelijk aan een koopman, die schone parels zoekt. Christus zoekt zondaren, die in Zijn eigen ogen zo kostbaar zijn, dat Hij ze vergelijkt met kostbare parels. Hij gaf er alles voor, Zijn bloed en Zijn leven."
Marnix schreef:dus als het goed is kom ik vanzelf in de Ger Gem terecht
Raido schreef: Wie zoekt zal vinden?
Wie klopt zal open gedaan worden?
Wie geloofd zal zalig worden?
Wie hem vroeg zoekt zal Hem vinden?
Het zijn stuk voor stuk gotspés voor mij. Ik zoek me dood, ik klop me rot, ik geloof (nou ja, tot voor kort) en zoek Hem al weer 3 jaar. En waar kom ik? Nergens, hoe meer ik zoek, klop, geloof en vraag hoe verder ik bij Hem weg raak. Bij elke preek krijg ik meer vragen. Bij elke boek dat ik lees, komen er meer moeilijkheden boven water. Het is gewoon een totaal onmogelijke weg geworden. En waarom? Omdat ik zoek? klop? geloof?
Kom tot de wateren.. Kom? tot? de? wateren? Hoe kan ik komen? tot welke? waarom de wateren? en waar zijn die wateren dan? Geloof. Hoe? Geloof. HOE! Het lukt niet, het kan niet en ik geloof ook niet dat het ooit zal komen. Ik wil zekerheid, gewoon zekerheid en dat is teveel gevraagd aan de Almachtige.
Marnix schreef:dus als het goed is kom ik vanzelf in de Ger Gem terecht
TheKeimpe schreef:Tsja, das lastig dat in DE kerk nou net een dominee preekt waarvan Optimatus de preek niet zo smaakvol vindt. Misschien toch juist nog eens gaan luisteren. En als ds. Roos uit de andere DE kerk goed bevalt, moet je ook daar gerust nog eens gaan luisteren.
@Goofy: begrijp ik het nu goed dat jij als GGiN-er, (of ben je dat niet?) het GG-standpunt aanhangt. Hoe kan dat nu? Als de GGiN DE kerk is, dan is daar toch de leer het best?
Ik haak zomaar even in hier, die kerk kan natuurlijk niet bestaan op deze aarde, aangezien ieder zondaar is, dat is niet kerk afhankelijk, zelfs niet geloofsovertuiging afhankelijk. Want weet jij welke zonden jij exact hebt gedaan deze dag? Laat staan welke dwaling?Klaas schreef:Raido schreef:Wie waar bekeerd is vlied weg van de zonde, aangezien dwalingen zonden zijn zal een ware gelovige zich ook voegen bij de kerk met de meest ware leer. Dat is het uitgangspunt, ik begrijp het idee wel, opzich.
Ik zie de zin ervan niet in. Als dit werkelijk praktijk zou zijn en ook nog eens haalbaar dan zouden we nu dus ergens een een kerk hebben waar al die bekeerde mensen in terecht zijn gekomen en zouden anderzijds de andere kerken bevolkt worden door niet-bekeerde mensen....
Optimatus schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom ik me in de GGiN tot op heden meer thuisvoel dan in de GerGem? Ik kon Ds. Van Eckeveld na dankdag niet echt in de categorie "Graag nog eens" plaatsen, terwijl ik Ds. Roos wel nog eens wil horen.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 47 gasten