Zareb schreef:aardmannetje schreef:mooie weergave...zo mooi serieus ook, de nadruk ligt op de ernst van de conflicten die alle partijen hebben rondom bittere waarheid.
Inderdaad, ik werd er even stil van. Het zette mij in iedergeval ook aan het nadenken over het feit dat ik voor mijzelf alles wel op een rijtje heb en mijn plaats wel gevonden, maar dat er nog zovelen zijn die dat nog niet hebben.
Overigens dacht ik bij het kijken ook even aan jouw post waar je het hebt over "ontheemd". Misschien is dit wel er wel een voorbeeld van.
ontheemd in de zin van 'verdreven uit het vaderland'
hoe anders had hij gevoetbald als hij niet was verdreven?
wat was er met de poppen gebeurd als hij niet was verdreven?
wat hadden de jongens nog meer kunnen delen als er minder pijn was geweest?...mss was het spel er wel collectiever op geworden, bijna samen op weg.
nu leken het twee leeghoofden die zichzelf niet meer konden beheersen, ze werden niet voor vol aangezien en uit elkaar getrokken als oproerkraaiers. kzie het zelf meer als een escalatie, een vlucht naar de schuilplaats die liefde heet, waar troost is te vinden voor de pijn die gevoeld wordt over het verlaten zijn. het einde is dat ze worden weggesmeten...de poppen.