Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 24 aug 2006 21:31

Denkertje21 schreef:
Boekenlezer schreef:Het was dacht ik zoiets in de trant van: met een man omgaan als een vrouw. (D.w.z.: alsof het een vrouw is.)
Maar ik weet niet meer exact hoe ik het verwoordde.

Je hebt er echt geen benul van he?! Met een man omgaan als met een vrouw? dan had ik allang eenj vrouw! Nee met een man omgaan als met een man omdat mijn geaardheid zo is. Ik voel me veilig bij hem, ik ben op Hem gericht omdat dat zo in me zit en daar gaat niemand het vrouwtje spelen of zo!!!

maar de bijbel spreekt er blijkbaar wel zo over

'Bij een manspersoon liggen met vrouwelijke bijligging.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 24 aug 2006 21:35

Jort schreef:
Denkertje21 schreef:
Boekenlezer schreef:Het was dacht ik zoiets in de trant van: met een man omgaan als een vrouw. (D.w.z.: alsof het een vrouw is.)

Je hebt er echt geen benul van he?! Met een man omgaan als met een vrouw? dan had ik allang eenj vrouw! Nee met een man omgaan als met een man omdat mijn geaardheid zo is. Ik voel me veilig bij hem, ik ben op Hem gericht omdat dat zo in me zit en daar gaat niemand het vrouwtje spelen of zo!!!

Ja, daarover, maar niet over mij en die andere 6% van de bevolking die een homoseksuele GEAARDHEID heeft. Daarover lees je nergens wat in de bijbel!

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 24 aug 2006 21:39

Denkertje21 schreef:
Jort schreef:Het stuit mij zelfs tegen de borst om hetero genoemd te worden.

Maar misschien ben je dat ook wel niet!!

Ze noemen je toch ook mens, om je te onderscheiden van de aapjes? En man om je te onderscheiden van de vrouwen? En refo om te onderscheiden van 'gewone' christenen ?

En of dat onderscheid gemaakt mag worden is de vraag. Ik ben man, punt uit. En er zijn weer anderen die hebben het over een continuum, die zijn dan weer voor 80% hetero enzo en dat soort onzin. Weer anderen zijn bi, dan zit je blijkbaar op precies 50% ofzo. Als je het aan mij vraagt: er zijn mannen, en er zijn vrouwen. Als het anders is, is het een gevolg van de zondeval en moeten we dat niet zo zien alsof iemand een noodlot -of volgens sommigen tegenwoordig een lot uit de loterij lijkt het wel- ondergaat. Daarmee vlak ik niet uit dat de christelijke kerk uiteraard deze mensen heeft te omringen met zorg en liefde, wat in het verleden onvoldoende het geval was, maar we moeten homo's ook niet anders gaan benaderen dan anderen met psychische problemen en zonden (dit laatste in geval van vrouwelijke bijligging bij een man).

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 24 aug 2006 21:39

Denkertje21 schreef:Ja, daarover, maar niet over mij en die andere 6% van de bevolking die een homoseksuele GEAARDHEID heeft. Daarover lees je nergens wat in de bijbel!

dat percentage is ook maar een gok, dan is het 10 %, dan weer 2%, nu weer 6%...ik geloof er geen bal van. volgens mij is het veel lager dan 6%wel geloof ik dat er een wat groter percentage mensen zijn die bisexuele gevoelens hebben.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 24 aug 2006 21:40

Denkertje21 schreef:
Jort schreef:
Denkertje21 schreef:

Ja, daarover, maar niet over mij en die andere 6% van de bevolking die een homoseksuele GEAARDHEID heeft. Daarover lees je nergens wat in de bijbel!

Omdat men het probleem niet op die subtiele manier benaderde.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 24 aug 2006 21:42

columbus schreef:volgens mij is het veel lager dan 6%

O ja, in de refo kerken is het véél lager want de meesten zijn er al lang uitgejaagd of weggelopen om de ze zo 'liefdevol' werden omringd!!!

Wat heb ik veel van mijn vrienden zien gaan! Ik ben gebleven omdat het een plaats is die ik van God heb gekregen en geen mens krijgt me daar weg!!!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 24 aug 2006 21:44

Jort schreef:

Nee, omdat het 'probleem' van homoseksuele geaardheid niet bekend was!!! Net als totot zo'n 150 jaar geleden hier. Men wist niks over geaardheid en liefde tussen twee mensen van hetzelfde geslacht!

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 24 aug 2006 23:05

En dat wordt ook wel heel duidelijk als je de zoekmachine gebruikt bij de bijbel. Ik krijg dan altijd de volgende uitkomst:

0 vindplaatsen in 0 verzen :wink:
- Home is in my head -

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 25 aug 2006 07:52

columbus schreef:dat percentage is ook maar een gok, dan is het 10 %, dan weer 2%, nu weer 6%...ik geloof er geen bal van. volgens mij is het veel lager dan 6%wel geloof ik dat er een wat groter percentage mensen zijn die bisexuele gevoelens hebben.

Volgens mij klopt dat percentage van 6 wel ongeveer. Het klopt in ieder geval wel voor schapen. :D

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 25 aug 2006 08:21

Denkertje21 schreef:
Jort schreef:

Nee, omdat het 'probleem' van homoseksuele geaardheid niet bekend was!!! Net als totot zo'n 150 jaar geleden hier. Men wist niks over geaardheid en liefde tussen twee mensen van hetzelfde geslacht!

En de biseksuele geaardheid? Of bestaat die niet?

Maar je gaat hiermee dus niet uit van de goddelijke inspiratie van de Bijbel (ik neem aan dat Hij het wel zou weten)?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

hans_is_eigenwijs

Berichtdoor hans_is_eigenwijs » 25 aug 2006 08:30

Ik heb geen probleem met ho/le/bi's maar God duidelijk van wél! Ik comformeer me naar Zijn Zoon, niet om de ander een wet voor te lezen en hem of haar te veroordelen, maar ik zal hem of haar vertellen van de liefde Gods oneindbaar groot ver boven ons verstand, die zondaars weer een weg aanbood... en dat hij of zij in de Weg, de Waarheid, en het Leven gaat geloven, opdat de Heer ze zal doen veranderen!

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 25 aug 2006 10:12

En de biseksuele geaardheid? Of bestaat die niet?

Die bestaat ook. Zie het maar als een soort lijn van 0-10 als je dichtbij de 0 zit, ben je hetero, zit je zo ongeveer bij de 5 ben je bi, zit je zo rond de 10, ben je homo. Dat is natuurlijk simpel gezegd, het ligt wel wat gecompliceerder, maar dit is wel de theorie die het meest gebruikt wordt.

Ik heb geen probleem met ho/le/bi's maar God duidelijk van wél!

Ik denk dat God daar geen problemen mee heeft. M.i. heeft Hij er eerder een bedoeling mee, het is er niet voor niets :wink:

opdat de Heer ze zal doen veranderen!

Een aantal pagina's terug heb ik al een artikel geplaatst dat het veranderen van de geaardheid al aardig achterhaald is en het doel nu op een ander vlak ligt. Lees bijvoorbeeld het boekje eens van Raphael Creemers - Rammelend van de huidhonger.

Zie de website http://www.raphaelcreemers.com voor inhoud/inleiding/fragmenten e.a.
- Home is in my head -

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 25 aug 2006 10:17

elbert schreef:
Maar je gaat hiermee dus niet uit van de goddelijke inspiratie van de Bijbel (ik neem aan dat Hij het wel zou weten)?

Ja hoor, Hij weet het wel en wist het toen ook. Hij wist ook van kanker, koelkasten en krentenbrood. (Sorry, ik bedoel dit niet spottend) Maar toch staat er over deze en veel ander dingen niets in de bijbel! Er staat ook nergens in de bijbel of we welo of niet met een vliegtuig mogen reizen en toch...

Ja het klinkt absurd, maar probeer niet Gods woorden te máken als Hij zwijgt!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 25 aug 2006 10:23

hans_is_eigenwijs schreef:Ik heb geen probleem met ho/le/bi's maar God duidelijk van wél! Ik comformeer me naar [b]Zijn Zoon

Je spreekt jezelf wel erg tegen! Als jij zegt dat God er problemen mee heeft, dan moet jij die toch ook hebben, want je confirmeert je aan Zijn Zoon=God... Je verschuilt je nu wel heel erg achter God.

Joh, en ik kan je verzekeren dat God geen probleem heeft met mij als homo! Hij houdt van me, geeft me ruimte en heeft me geleid in mijn zoektocht door het leven!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 25 aug 2006 10:23

Je moet God ook niet proberen te laten zwijgen.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Terug naar “Archief”