Stoppen met roken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rafaell

Berichtdoor rafaell » 11 apr 2008 13:12

Waarom heeft iedereen ineens het idee dat men per se zou moeten stoppen, ook als men daar helemaa geen zin in heeft?

André

Berichtdoor André » 11 apr 2008 13:30

rafaell schreef:Waarom heeft iedereen ineens het idee dat men per se zou moeten stoppen, ook als men daar helemaa geen zin in heeft?
Gokje, misschien omdat men zijn of haar naaste net zo lief heeft als zichzelf?

rai
Mineur
Mineur

Berichtdoor rai » 11 apr 2008 14:12

Ik ben 3 jaar geleden gestopt met roken. Ik rookte 3 pakjes zware shag per week, nadat er bij onze dochter werd vastgestelt dat ze een vorm van astma had, heb ik de knop omgezet en ben ik doormiddel van pleisters gestopt. Ik heb nog steeds geen spijt van dit besluit en raad ook iedereen aan om het in ieder geval te proberen om te stoppen.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 11 apr 2008 16:25

Gershwin schreef:@ Smurf & Coll: quatsch, de lichamelijke afkickverschijnselen duren nog geen week. Bij mij maar 3 dagen in elk geval, de laatste keer dat ik stopte.

Ik had het dan ook niet per se over de lichamelijke afkickverschijnselen. De belangrijkste afkickverschijnselen zijn sowieso geestelijk, en in directe zin worden die na een maand (zo heb ik me laten vertellen) minder, omdat dat de tijd is die je nodig hebt om een gewoonte af te leren. Daarna ben je nog altijd gevoelig voor externe situaties die het goede gevoel van roken 'triggeren' (zoals daar zijn: cafébezoek, het kijken naar de film 'Good night, and good luck' of andere films waarin roken er erg cool uitziet, wachten op de bus en wat niet al) maar die komen wat minder voor dan de situaties die de macht der gewoonte - van binnenuit dus - pleegt op te leveren. :)

L'être extraterrestre schreef:Ik heb een week lang geen pakje gekocht. Helaas ontbreekt het mij aan discipline om te stoppen waar ik best van baal.

Het belangrijkst is dat het je ontbreekt aan een motief. Stel dat je wist dat de rook van de sigaret die je wilde gaan roken vol zat met een stof die je direct na inname om zeep helpt, zou je hem dan ook oproken?

rafaell schreef:Waarom heeft iedereen ineens het idee dat men per se zou moeten stoppen, ook als men daar helemaa geen zin in heeft?

Iedereen? Geen idee wie je allemaal bedoelt, maar de meesten hoor ik dat nou niet echt zeggen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 apr 2008 16:35

Op zo'n manier kom je nooit van je verslaving af. Waarom kost het mensen die wel willen stoppen dan veel moeite? Omdat ze met het oog op de langere termijn wel willen stoppen maar op de korte termijn daarom nog wel zin hebben in een sigaret. En dan kan het heel vaak voorkomen dat je denkt: Ik wil niet stoppen, ik wil een sigaret. Maar het toch niet doet. Dat conflict korte termijn vs. lange termijn is best bekend toch?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 apr 2008 16:53

Viola, al bijna 30 uur zonder :) Stelt niets voor zou je zeggen, maar ik zit gewoon al 26 uur over mijn record heen :P

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 11 apr 2008 17:12

Smurffie schreef:Viola, al bijna 30 uur zonder :) Stelt niets voor zou je zeggen, maar ik zit gewoon al 26 uur over mijn record heen :P

Ik weet dat het zwaar is 8)
Ga door...
Go go go go.
Er komen een paar moeilijke dagen. Als het lastig wordt, kauw kauwgom of ga wandelen...of zoen je vriend....zoek iets wat afleidt :lol:
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 11 apr 2008 17:14

Tres bien!

Vraagje: vanwaar die bloemkool? Ik zou geloof ik liever een paar stukken appel en sinaasappel naast me neerleggen.
(Dus het heeft vast een bepaalde reden?)
pobody's nerfect

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 apr 2008 17:56

Jo'tje schreef:Tres bien!

Vraagje: vanwaar die bloemkool? Ik zou geloof ik liever een paar stukken appel en sinaasappel naast me neerleggen.
(Dus het heeft vast een bepaalde reden?)

Appel verkleurt, sinaasappel zou kunnen, maar bloemkool en worteltjes lust ik ook, lekker :) Zolang het rauw is :wink: Net kiwi op. Iemand nog tips voor een goede spijsvertering (die toch al enorm slecht was bij mij, ondanks dat ik een pakje per dag rook(te)) Eén keer in de 3 dagen een big message was normaal..Wie weet hoe weinig ik straks nog ga dan :shock: dus tips zijn welkom :wink:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 apr 2008 17:58

Night schreef:
Smurffie schreef:Viola, al bijna 30 uur zonder :) Stelt niets voor zou je zeggen, maar ik zit gewoon al 26 uur over mijn record heen :P

Ik weet dat het zwaar is 8)
Ga door...
Go go go go.
Er komen een paar moeilijke dagen. Als het lastig wordt, kauw kauwgom of ga wandelen...of zoen je vriend....zoek iets wat afleidt :lol:

Hij rookt..jegh! :mrgreen: Ik heb hier fireballen en morgen moet ik keihard werken, tot 13:00, dus weinig gelegenheid om te roken. Vanaf dan wordt het lastig..èrg lastig vrees ik! :wink:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 11 apr 2008 18:00

Wel volhouden hoor!!!!

Ik las dat je samen met je moeder de laatste sigaret hebt gerookt? Rookt(e) zij ook? En je zus ook, las ik?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 apr 2008 18:04

Galateia schreef:Wel volhouden hoor!!!!

Ik las dat je samen met je moeder de laatste sigaret hebt gerookt? Rookt(e) zij ook? En je zus ook, las ik?

Ja, maar Jamillah rookt nog, die is namelijk aan het lijnen :mrgreen:

En ik wilde ook gezond en goed gaan eten, maar dat is weer moeilijk te combineren met stoppen met roken. Ik heb nu heel de dag door trek namelijk.

M'n moeder is ook nog gestopt tot nu toe. Samen sterk :)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 11 apr 2008 18:09

Ja, wij zijn ongeveer met de sigaret groot gebracht :mrgreen:

Nee hoor, mijn moeder is eigenlijk pas (weer) gaan roken toen wij fulltime zaten te paffen. Dat wil zeggen, mn broer, ik, Smurffie, mijn man en schoonzus. Mijn man kan gerust zonder, neemt alleen als hij denkt van: 'Hee, laat ik ook eens een sigaret nemen'. Mijn moeder is al meerdere malen gestopt en heeft daar weinig moeite mee. Ze rookte ook niet zoveel als wij. Ik ben nu aan het lijnen en kan het nu even niet opbrengen om ook nog te stoppen met roken met alle gevolgen van dien. Dus heb ik bedacht om op Smurffies bruiloft mijn laatste sigaret te roken. Kan ik in elk geval nog slank op de foto's 8)
EN kan ik me er goed op voorbereiden enzo. Maar ik ben keitrots op Smurffie. Ik beloof bij deze plechtig dat ik niet zal zeuren dat ze maar weer moet gaan roken als ze al te sago tegen me doet :mrgreen:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 apr 2008 18:11

Love you very, very much! :8>

*gaat douchen met een firebal in dr snufferd* :schaterlach:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 11 apr 2008 18:15

Smurffie schreef:Love you very, very much! :8>

*gaat douchen met een firebal in dr snufferd* :schaterlach:

Ik ook van jou scheet, en die fireballen is echt een uitkomst idd. Even iets heets in je wafel :mrgreen:

Terug naar “Archief”