Seks voor het huwelijk. Waarom wel/niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Berichtdoor joris » 05 aug 2005 13:43

Art Girl schreef:Ook ik was van plan 'braaf' maagd te blijven tot het huwelijk. Deze instelling heb ik altijd gehad, tot ik verkering kreeg.

Degenen met een vaste relatie zullen het met me eens zijn dat een dergelijke mening dan heel moeilijk wordt om te bewaren.
Geestelijk en lichamelijk zijn we heel hecht naar elkaar toegegroeid. Ook hij wilde wachten tot na het huwelijk. Samen hebben we vaak gebeden, als het verlangen groot - erg groot - werd, of we er voor bewaard mochten blijven.

Dit is niet gelukt. Ik schaam me er enerzijds vreselijk voor, anderzijds is onze relatie nadien nog sterker en hechter geworden.

Ik zal nooit iemand veroordelen die seks voor het huwelijk heeft, hoe kan ik ook, ik heb het zelf ook gedaan. Toch weet ik dat het niet goed is vanuit Gods Woord gezien.

Ik word verscheurd tussen verstand en gevoel.
ik zou me erniet voor schamen hoor. tis gebeurd, en als het fijn en goed was en je bent nog steeds bij elkaar, zou ik er blij mee zijn. maar wel proberen het niet weer te doen. wij stellen steeds weer opnieuw de regel: niet op elkaar liggen, maar gewoon gezellig tegen elkaar aan. Niet omdat op elkaar liggen nu zo verkeerd is, maar omdat we weten dat we vanelkaar willen houden , voorzichtig met lekaar willen zijn en eerst intiem willen worden op ieder gebied. De sex gaat wel goed straks, daar zijn we niet zo bang voor :-)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 05 aug 2005 14:04

Ook ik was van plan 'braaf' maagd te blijven tot het huwelijk. Deze instelling heb ik altijd gehad, tot ik verkering kreeg.
Weet je Art Girl, we zijn geen moslims die het zo belangrijk vinden om maagd te blijven en zich focussen op die maagdelijkheid, en waarbij het niet langer gaat om de liefde te bewaren voor een man of vrouw.

Je kunt maagd blijven en toch een bepaalde vorm van seks met elkaar hebben, in de Bijbel staat dat je geen gemeenschap mag hebben, maar verbied niet om samen naakt te zijn, en alles wat tussen uhm... seksueel verkeer en zoenen in zit..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Pauline

Berichtdoor Pauline » 05 aug 2005 14:08

ja niet dat je het jezelf daarmee makkelijker maakt in mijn ogen.
aangezien de drempel dan wel erg laag word..

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 05 aug 2005 14:22

Pauline schreef:ja niet dat je het jezelf daarmee makkelijker maakt in mijn ogen. aangezien de drempel dan wel erg laag word..
Als je afspraken met elkaar maakt, weet wat God wel wil en niet wil, kom je al een heel eind, ik en mijn vriendin zijn ook niet naakt bij elkaar, gewoon omdat we dat misschien wel niet durven.

Wat ik bedoelde aan te geven is dat je niet te krampachtig moet gaan denken dit wil God niet en dat niet en zus niet, dan leg je een veel te zware taak op je nek wat niet goed is.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

joris

Berichtdoor joris » 05 aug 2005 14:48

mijn oplossing was: ga voor intimiteit> En vergeet de sexmogelijkheden. Praat over wat je wilt, praat over 'later' en lig gewoon lekker tegen elkaar aan en kijk elkaar een kwartier lang heerlijk diep in de ogen.

Lausnitz
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lausnitz » 05 aug 2005 16:04

joris schreef:mijn oplossing was: ga voor intimiteit> En vergeet de sexmogelijkheden. Praat over wat je wilt, praat over 'later' en lig gewoon lekker tegen elkaar aan en kijk elkaar een kwartier lang heerlijk diep in de ogen.

Ik voel me niet persoonlijk aangesproken hoor, maar mensen die graag een relatie zouden willen hebben, zouden hierdoor een beetje gekwetst kunnen worden.

Maar oké, ik begrijp je wel en ben het helemaal met je eens ;)
www.cgjf.nl

joris

Berichtdoor joris » 05 aug 2005 16:05

Lausnitz schreef:
joris schreef:mijn oplossing was: ga voor intimiteit> En vergeet de sexmogelijkheden. Praat over wat je wilt, praat over 'later' en lig gewoon lekker tegen elkaar aan en kijk elkaar een kwartier lang heerlijk diep in de ogen.

Ik voel me niet persoonlijk aangesproken hoor, maar mensen die graag een relatie zouden willen hebben, zouden hierdoor een beetje gekwetst kunnen worden.

Maar oké, ik begrijp je wel en ben het helemaal met je eens ;)
ik bedoel juist ín een relatie. Maar misschien ook buiten een relatie, laat je niet leiden door behoefte aan sex. Maar zie in dat e op zoek bent naar intimiteit en geborgenheid.

Lausnitz
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lausnitz » 05 aug 2005 16:10

Hmmm oké. Intimiteit en geborgenheid zoeken buiten een liefdesrelatie. Hoogstinteressant onderwerp ;). Dat zou misschien een hoop wanhopige gevoelens wegnemen. Maar dat zou ik echt niet zo snel bij jongens zoeken ofzo ;)
www.cgjf.nl

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 05 aug 2005 16:13

Lausnitz schreef:Hmmm oké. Intimiteit en geborgenheid zoeken buiten een liefdesrelatie.

Ja, waarom niet?

Lausnitz
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lausnitz » 05 aug 2005 16:23

Zareb schreef:
Lausnitz schreef:Hmmm oké. Intimiteit en geborgenheid zoeken buiten een liefdesrelatie.

Ja, waarom niet?

Ligt eraan wat je onder intimiteit en geborgenheid verstaat...
www.cgjf.nl

joris

Berichtdoor joris » 05 aug 2005 16:27

Lausnitz schreef:
Zareb schreef:

Ja, waarom niet?

misschien dat je nu intimiteit toch weerverward met sex.

Lausnitz
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lausnitz » 05 aug 2005 16:29

joris schreef:
Lausnitz schreef:
Zareb schreef:

Ja, waarom niet?

misschien dat je nu intimiteit toch weerverward met sex.

Leg uit :roll:
www.cgjf.nl

joris

Berichtdoor joris » 05 aug 2005 16:37

intimiteit is: je zelf mogen zijn en de ander zichzelf laten zijn. En er allebei nog van genieten ook. Ik bedoelde met mijn opmerking eerder, dat je als je niet een relatie hebt, je niet moet lategen gek maken door de wereld/tv of wat dan ook. Of door stomme discussies als'mag sex voor het huwelijk'. wat je mag en wat God je gunt is een intieme relatie met een medemens. Dat is hetgeen we mogen zoeken. En dan ontstaat een sexuele relatie vanzelf. Meestal doen we het andersom. We bouwen niet een relatie op met iemand die er voor ons niet sexueel aantrekkelijk uitziet. maar ik heb al lang gemerkt, als jeintiem bent met iemand kan de ander niet genoeg uit zijn mond of onder haar oksels stinken. alles is dan fijn en mooi. En dan let je niet meer op stevige billen of mooie borsten. Dan ben je niet meer alleen. dan ben je samen. En als je zo op zoek bent naar intimiteit is de vraag naar sex nog lang niet aan de beurt. mijn lichaam wil vaak sex. maar mijn geest is er nog lang niet aan toe. De intimiteit kan nog veel meer toenemen. En dan zal de sex helemaal tof zijn.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 05 aug 2005 16:55

joris schreef:intimiteit is: je zelf mogen zijn en de ander zichzelf laten zijn. En er allebei nog van genieten ook. Ik bedoelde met mijn opmerking eerder, dat je als je niet een relatie hebt, je niet moet lategen gek maken door de wereld/tv of wat dan ook. Of door stomme discussies als'mag sex voor het huwelijk'. wat je mag en wat God je gunt is een intieme relatie met een medemens. Dat is hetgeen we mogen zoeken. En dan ontstaat een sexuele relatie vanzelf.

Het eerste deel ben ik het helemaal mee eens, maar die laatste zin niet. Ook als je heel intiem bent met een ander mens hoeft er helemaal geen seksuele relatie te ontstaan. Maar ervaar je wel die intimiteit en geborgenheid.
Natuurlijk moet je jezelf niet gek laten maken door de door jou genoemde zaken, maar ik vraag me wel eens af of de krampachtige houding t.o.v. lichamelijkheid, naaktheid en seksualiteit, juist die gekheid veroorzaakt.

madeliefje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor madeliefje » 06 aug 2005 15:52

wow..das romantisch...maar kan je dan zo blijven liggen????

Terug naar “Archief”