Autotopic (was: Leuke auto's)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

barry rab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barry rab » 02 okt 2006 19:15

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 02 okt 2006 19:23

Mijn mama heeft een Renault 4 :) .

Afbeelding

barry rab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barry rab » 02 okt 2006 19:26

leuk bakkie mijn vader heeft er vroeger ook 1 gehad

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 03 okt 2006 15:55

TK heeft ook weer een leuk autootje:
Een Volkswagen Polo Variant SDI van 1998.
KM-stand: ruim 2 ton

Maar wat ik daar over vragen wilde: weet iemand of het mogelijk is om op deze auto een roetfilter te laten monteren. En wat zou dat gaan kosten? Ik krijg het niet echt gevonden op internet, maar misschien weet een van jullie het.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 03 okt 2006 16:00

TheKeimpe schreef:TK heeft ook weer een leuk autootje:
Een Volkswagen Polo Variant SDI van 1998.
KM-stand: ruim 2 ton

Maar wat ik daar over vragen wilde: weet iemand of het mogelijk is om op deze auto een roetfilter te laten monteren. En wat zou dat gaan kosten? Ik krijg het niet echt gevonden op internet, maar misschien weet een van jullie het.

Moet je even kijken op www.tdiclub.nl

Zal het vast wel op staan.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 03 okt 2006 23:03

Boekenlezer schreef:
Afbeelding

Vroeger waren Mercedessen mooi.
Tegenwoordig zijn ze technisch vernufitig en perfect rijdend, en soms met een monsterlijk motorvermogen, maar de vormgeving is wel een stuk sterieler dan vroeger. Het waardige en statige van vroeger is verdrongen door de snelle een gestresste uitstraling die deze tijd vaak kenmerkt.
Er zijn nog wel mooie dingen aan te zien, maar je krijgt het niet meer zonder een vormgeving die een zekere onrust uitstraalt.

daar heb je wel gelijk in ja. mijn vader heeft afgelopen week een zo'n oude mercedes gekocht, van 1980 ofzo, die is nog wel echt gaaf, en daar ga ik ook zeker wel in rijden :)
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 03 nov 2006 21:58

Ik heb vanavond een nieuwe auto gekocht :D Chevrolet Matiez.. knal oranje, geweldig!!

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 04 nov 2006 09:46

Matiz is toch daewoo?

Over die mercedessen: Ik vind die nieuwe e klasse een prachtige wagen!

Johan81
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 04 nov 2006 09:59

daewoo is tegenwoordig chevrolet
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 06 nov 2006 16:26

Johan81 schreef:daewoo is tegenwoordig chevrolet

Hmm ja, onder die naam rijden ze tegenwoordig rond, ja. Ik was niet blij met die naamswisseling. Voor mij was Chevrolet altijd een echt Amerikaans merk. Dat ze nu hun merk ook op Koreaanse auto's plakken, vloekt daarmee. Smakeloos! Maar ja, is zaken doen ooit smaakvol geweest...?? :(
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

annvisser
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor annvisser » 06 nov 2006 19:38

hmm.. ik ben iig errug blij met mn nieuwe bakkie..nee, foute omschrijving, maar vorige auto was n bakkie, nu ist n auto! 8)

topkok

Berichtdoor topkok » 06 nov 2006 23:16

Andréa B. schreef:ook niet verkeerd
van binnen, ziet er niet verkeerd uit hè?

:8> (klik)

deze op een onderstel van een Porsche, heeft een buurman van mn vader gedaan! :)

Blijf dromen heerlijk voor je;)

Zaterdag een lexus van binnen gezien, geweldig dat vind ik super mooie auto's blijf ik ook van dromen, telefoon helemaal ingeprogameerd, alles maar jah, niet voor Topkok modaal ingepland

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 07 nov 2006 09:49

topkok schreef:

deze op een onderstel van een Porsche, heeft een buurman van mn vader gedaan! :)

Zaterdag een lexus van binnen gezien, geweldig dat vind ik super mooie auto's blijf ik ook van dromen, telefoon helemaal ingeprogameerd, alles maar jah, niet voor Topkok modaal ingepland

Niet getreurd! 't Is toch allemaal overdaad waar je niks aan hebt.
Ik heb zelf geen auto, maar wel een motor. Het is een vervoermiddel waarvan ik zeg: handig om erbij te hebben. Maar wil ik mezelf een beetje gezond houden, dan moet ik hem niet gaan gebruiken voor iedere afstand die afgelegd moet worden. Mijn fiets heb ik daarom eigenlijk harder nodig, dan mijn motor.
Die superdeluxe auto's lijken wel zo gebouwd, dat je er steeds maar in wil zitten. Dat vind ik al verkeerd, met het oog op mijn conditie en het milieu.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 07 nov 2006 10:58

Boekenlezer schreef:
topkok schreef:

Niet getreurd! 't Is toch allemaal overdaad waar je niks aan hebt.
Ik heb zelf geen auto, maar wel een motor. Het is een vervoermiddel waarvan ik zeg: handig om erbij te hebben. Maar wil ik mezelf een beetje gezond houden, dan moet ik hem niet gaan gebruiken voor iedere afstand die afgelegd moet worden. Mijn fiets heb ik daarom eigenlijk harder nodig, dan mijn motor.
Die superdeluxe auto's lijken wel zo gebouwd, dat je er steeds maar in wil zitten. Dat vind ik al verkeerd, met het oog op mijn conditie en het milieu.

Uhu, lexus is super... :) Chrysler ook... Die auto's blijven gewoon mooi! Vind ik. Enne dromen is köstlich, kzie mezelf al zitten... ;)

Enne Boekenlezer, hm, ik verwacht niet dat ik ooit in zo'n auto ga rijden hoor... Misschien als ik 70 ben ik mn hele leven geld opzij zet ;)
M'n vader wou een chrysler kopen, maar eigenlijk wou tie de nieuwe Jeep ook wel heel graag. Maar hij zit veel op de weg, en dat wordt alleen maar meer... Verder is een chrysler eigenlijk niet zo'n optie... Al is dat de laatste tijd steeds minder, maar hij moest vaak met een kar en een zooi machine's erin over de weg... Nu gaat het in de vrachtauto, of rijden z'n werknemers met een kar. Verder is een Jeep ook leuk speelgoed ;) Haha
'T milieu intereseerd me eigenlijk niet zoveel... Maar gelukkig zijn er mensen die er nog wel 'om geven'. 8)
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 07 nov 2006 18:46

Andréa B. schreef:Uhu, lexus is super... :) Chrysler ook... Die auto's blijven gewoon mooi! Vind ik. Enne dromen is köstlich, kzie mezelf al zitten... ;)

Enne Boekenlezer, hm, ik verwacht niet dat ik ooit in zo'n auto ga rijden hoor... Misschien als ik 70 ben ik mn hele leven geld opzij zet ;)
M'n vader wou een chrysler kopen, maar eigenlijk wou tie de nieuwe Jeep ook wel heel graag. Maar hij zit veel op de weg, en dat wordt alleen maar meer... Verder is een chrysler eigenlijk niet zo'n optie... Al is dat de laatste tijd steeds minder, maar hij moest vaak met een kar en een zooi machine's erin over de weg... Nu gaat het in de vrachtauto, of rijden z'n werknemers met een kar. Verder is een Jeep ook leuk speelgoed ;) Haha
'T milieu intereseerd me eigenlijk niet zoveel... Maar gelukkig zijn er mensen die er nog wel 'om geven'. 8)

Als ik op de Lexus-website kijk, dan bekruipt mij inderdaad ook wel een gevoel van: het zou een leuke hobby zijn, het hebben van een paar Lexussen. Bijvoorbeeld een LS460, en een SC430 erbij. Staat mooi bij een villa! :-k
Of, als het wat bescheidener moet, gewoon een IS250. :)
Chrysler valt wat minder in mijn smaak.

Veel op de weg... ik heb met hem te doen, en ben er niet jaloers op. Op die manier kun je nooit eens een keer lekker op de fiets naar je werk. Je kunt dan niet eens meer zelf bepalen hoe je je vervoert. Het op peil houden van de conditie krijgt zo geen schijn van kans. De dictatuur van de technocratie. :(

Het milieu interesseert je niet?! :shock: Het milieu, dat is de lucht die jij inademt. Ik weet niet of je je dat realiseert.
Bovendien vind ik auto's vaak rete-irritant. Ben je net aan het fietsen door een mooi landelijk gebied, komen er weer een paar auto's langsrijden die de rust komen verstoren met hun herrie. Dan denk ik wel eens: kunnen die idioten niet gaan fietsen of zo? Ook een keerzijde van de technocratie.

Verder heb je nog van die automobilisten die zichzelf veel te belangrijk vinden, die stoer willen doen. Rijd je ergens met je motor weg en doe je dat beheerst om niet al te erg de snelheidslimieten aan je laars te lappen en het veilig te houden... dan rijd ik bijvoorbeeld 70 waar je eigenlijk maar 50 mag, en dan zit er zo'n automobilist vlak achter je, die denkt dat 'ie belangrijk en stoer is. Dan denk ik: 'Wat wil je nou? Ik rijd al wat te snel, en wil je nou nog sneller?' Kijk, als ik ècht ga racen rijd ik hem er echt wel uit. Maar dat laat ik maar na, want dan katapulteert mijn motor mij naar dodelijke snelheden, die absoluut onverantwoord zijn. Dan zit ik zo op de 200 km/u, of sneller. Het mag dan wezen dat ik dan het ego van zo'n kinderachtig ventje, die denkt dat 'ie belangrijk is, tot gruis geslagen heb. Ik heb ook nog wel enig gevoel voor veiligheid. Dus dan negeer ik hem maar.
Bovendien snappen die dombo's ook totaal niet, dat wanneer ik even aan het gas draai, en hij geeft even een loei van 6000 tpm, dat dat helemaal niet zo'n hoog toerental is voor een 600cc 4-cilinder, en dat ik dan niks bijzonders doe. (Die van mij kan tot ruim 13.000 tpm. En de gemiddelde sport-600cc van tegenwoordig gaat zelfs tot de 15.500 tpm! En bij de niewste R6 van Yamaha gaat de toerenteller pas bij 17.500 tpm in het rood!) Dat bereik ik al als ik de koppeling laat op laat komen. Afgelopen zaterdag had ik dat nog. (Typisch een mannenprobleem trouwens. Vrouwen reageren in dit opzicht heel wat nuchterder en normaler.)

Terug naar “Archief”