Moderator: Moderafo's
Pieter schreef:En wat als je vriendin straks voortdurend tegen je gaat zeggen dat je toch echt mee moet naar de kerk, omdat ze wil voorkomen dat jij verloren gaat?
DavidOpposite schreef:Pieter schreef:Wat ga jij zeggen als jouw vriendin jullie eventuele latere kinderen wil laten dopen? Of hen een christelijke opvoeding wil geven?
Zo maar twee vragen die best eens tot een conflict in je relatie zouden kunnen leiden...
Geen conflict, ik vind het allemaal goed. Ik ben namelijk niet tegen het geloof op zich, ik geloof alleen zelf niet. We gaan ook gewoon trouwen in de kerk en onze kinderen mogen ook gewoon naar een christelijke school.
joepie schreef:Hoe kun je nu in een kerk trouwen terwijl je niet in God geloofd?
Kan daar dus echt niet bij.
Er wordt gevraagd aan jou, beloof je hier voor GOD en......, voor wie beloof jij het dan? Niet voor God want daar geloof je niet in.
Dus je staat gewoon te liegen.
Kun je dus je huwelijk wel met die leugen beginnen?
DavidOpposite schreef:joepie schreef:Hoe kun je nu in een kerk trouwen terwijl je niet in God geloofd?
Kan daar dus echt niet bij.
Er wordt gevraagd aan jou, beloof je hier voor GOD en......, voor wie beloof jij het dan? Niet voor God want daar geloof je niet in.
Dus je staat gewoon te liegen.
Kun je dus je huwelijk wel met die leugen beginnen?
Elkaars overtuiging accepteren, daar kun jij dus niet bij? Mijn vriendin wil graag trouwen voor God en ik steun haar daarin. Als mij wordt gevraagd 'beloof je hier voor God...', dan beloof ik het voor haar God. Maar goed, symboliek is weer teveel gevraagd zeker...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten