Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

654321
Luitenant
Luitenant

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor 654321 » 23 feb 2012 13:56

Als ze niet meer slapen overdag schrijf ik niets op. Hooguit even vertellen over potje/ WC etc.
Onder het jaar schrijf ik op wanneer en wat ze normaal ongeveer eten, hoelaat ze normaal ong. naar bed gaan etc.
Als ze ouder zijn en nog slapen vertel ik even wanneer ze normaal naar bed gaan en wat ze meenemen naar bed.

Zou het een voor een nacht zijn dan zou ik avondritueel altijd opschrijven.

Ik heb zelf 2 oppaskindjes van 2,5 jaar en 10 maanden. Die komen elke week, die ken ik wel.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 feb 2012 13:59

@Jannoek Ik kan morgen fietsen met Nina heb er echt zin in... Ik vind fietsen ook veel leuker dan lopen (gaat allemaal wat vlugger en ik kan naar de omliggende dorpen fietsen.)
Nina heeft afgelopen zaterdag al mee gefietst toen we een fiets uit gingen zoeken ze vond het echt geweldig.
Het oppassen is denk ik goed te doen Nina en Rosahlynn kunnen samen erg leuk spelen en Nina slaapt meestal nog een uur 's morgens en de kleine Daniel slaapt eigenlijk een hele ochtend op wat drinken na dan.
Zal wel goed komen denk ik :lol:
Gaat Floris trouwens naar een gastouder of een KDV?

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 23 feb 2012 14:04

@MissF: wat een droppie.

@meerderen: sterkte met de zieken.

Joëlle heeft tot 13 maanden in de (baby)maxi cosi gezeten. Toen kwam ze er met haar hoofd boven uit en was het niet meer verantwoord. Wij hebben het ook bewust zo lang mogelijk gedaan. Ze was toen niet echt lang voor haar leeftijd en ze zit nog net onder het gemiddelde (1 cm.). Ze was vorige week 16,2 kg en 96 cm. Lekker stevig dus...!

@liefie:Toen Joëlle 11 maanden was werd ik gastouder van een meisje van 3 en een jongetje van 3 maanden. Wel pittig, maar zeker heel leuk.

@Laura: ik zou alleen opschrijven wat er echt bijzonder is, anders dan anders. Het is altijd wel fijn om een bepaalde houvast te hebben, als oppas.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 feb 2012 14:34

@liefie leuk! Ik vind ergens naar toe lopen ook zo veel tijd kosten, al vind ik het ook wel weer lekker :)
Ik heb geen moederfiets, dus ben benieuwd of dat een beetje gaat... Heb nog geen 2 jaar terug een nieuwe fiets gekocht, dus beetje zonde. Fiets heeft een breed stuur en een ruime instap, dus denk dat dat wel goed gaat komen. Enige nadeel lijkt me dat ik geen dubbele standaard heb, maar die kan ik er zo onder laten zetten als het me niet bevalt...
Manlief heeft wel een fiets met dubbele standaard, dus denk dat hij het eerst mag proberen, 't lijkt 'm helemaal geweldig :-)

Floris gaat normaal gesproken naar gastouder, maar zij is met zwangerschapsverlof...tijdelijk past een vriendin bij ons thuis op, en dat is eigenlijk stiekem best ideaal ;-)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 feb 2012 15:05

@Jannoek Voor een vergeten boodschap ofzo lijkt mij het fietsen ook zo fijn... Nu heb ik dan geen zin om te lopen en met de auto is ook zo een gedoe moet je de maxicosi enz weer pakken... Lijkt mij gewoon fijn jas aan en even snel op de fiets naar de winkel.
En de omgeving is hier erg mooi om te fietsen maar om het te lopen vind ik het te ver haha (best lui :D )
Kijk dat is lekker luxe dat ze thuis oppast bij jullie! Gaat Floris straks wel weer terug naar de gastouder?
Mijn fiets was een jaar of 6 oud maar nog wel erg mooi kregen er nog een erg leuk bedrag voor terug en ik was helemaal weg van de rode lief!mamafiets heb hem dan ook al gehad voor mijn verjaardag.

@lidia Het lijkt mij ook erg gezellig en weet je het is maar af en toe en een ochtendje goed te doen lijkt mij. Mijn vriendin heeft het nu een aantal morgens gedaan en dat ging goed ze kon zelfs haar zoontje in bad doen en dan waren de meiden lekker aan het spelen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 feb 2012 15:41

Ooh ik voelde het fietsweer al aankomen net :D Nu loop ik ook altijd, omdat Frederiek nog niet lang zelfstandig kan zitten. Ook heb ik nu nog een gewone fiets met alleen achterzitje. Als het goed is kunnen we binnenkort mijn 'nieuwe' moederfiets ophalen, via marktplaats gekocht. Ik wilde eerst de witte lieffiets, maar daar zitten 3 versnellingen op, en dat is geen doen hier in de stad met al die huchten, dus toch maar 1 met 7 versnellingen gezocht. Nu nog even een reactie van de verkoper afwachten, die mailen niet echt snel, hopelijk ook vant weekend binnen, dan moet Frederiek maar snel goed leren zitten zelfstandig, dan kan ik ook de weg op :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 feb 2012 16:01

Even een vraagje over poepbroeken. Is het normaal dat een baby van 5 maanden 4 poepbroeken per dag heeft? Hier heeft S. z'n fles nog niet leeg of hij zit al weer te poepen. Ook met een fruit/groente hap. Hij hoeft er in ieder geval geen moeit voor te doen. Heeft geen harde of extreem dunnen ontlasting.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 feb 2012 16:12

hier ook bijna altijd 4 poepluiers per dag... volgens mij kan het niet veel kwaad.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 feb 2012 17:44

Michael had ook wel 4/5 poepluiers per dag. Ook nu kan hij wel 3 keer per dag poepen hoor.
Dank allemaal, ik heb nu wel een idee wat er geschreven moet worden. Hij is natuurlijk al 4 dus zo moeilijk is het niet. Maar Michael is wel Michael ;-) Vandaag heerlijk de hele dag buiten gespeeld. In de tuin gewerkt en onze eerste picknick van het jaar gehouden! Wat zal hij heerlijk slapen!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 23 feb 2012 22:12

Abel bakt meestal 1 broek, maar voor kinderen in die leeftijd mag alles nog.

ik heb een gewone fiets maar wel met dubbele standaart en stuurslot, dat is wel praktisch, ik moet alleen een nieuw stoeltje want mijn stoeltje heeft geen gordels meer. en dat is niet zo fijn, maar voorlopig gaat abeltje in de draagdoek, is veel warmer.

hij is nu bijna een half jaar en ik betrapte hem gister staandt
Afbeelding
en als je bijna een half jaar bent, mag je ook eens wat anders als mamamelk
Afbeelding

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 23 feb 2012 22:36

Evelien, beter meer dan minder poepluiers, als je t mij vraagt. Als t niet dun is verder, lijkt het me geen probleem (hier standaard om de dag, dat houdt de luier dan meteen al niet).

Gempa, leuk, A bel aan de rapley :D M zat vanavond nog aan de verkeerde kant van de banaan te sabbelen (de schil dus, ik geef ze net zoals jij) . Enne staan, ik wacht nog op het omrollen :lol: . Kruipen hebben we in elk geval wel gespot ondertussen, dus er gebeurt wel iets gelukkig :).
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 23 feb 2012 23:07

Hier schrijf ik als er op de kinderen gepast moet worden vaak wel even wat weetjes op een briefje, vind het voor mezelf een prettiger idee om het even goed over te dragen.

Met de kids op de fiets.. ik heb er een vreselijke hekel aan. Vind het altijd zo'n gesjouw met erop en eraf, ik ga veel liever lopen en investeer dan ook liever in een goede wagen dan in een fiets ;) Maar goed, een nieuwe fiets moet er binnenkort toch ook eens komen, want de mijne is bijna weggeroest.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 24 feb 2012 00:26

Wow, snelle jongen! En hij is lang, of lijkt dat zo? Ik kom net bij de hap vandaan, zoonloef had hoge koorts gekregen, en ivm zijn geschiedenis moesten we dan direct langskomen. Zn oortje was nog wel rood, maar de ha dacht dat daar de kports niet vandan kwam. Ook nog urine ingeleverd maar dat was zo uit de eerste test ook schoon. Maar even afwachten, hopen dat t meevalt..

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 feb 2012 08:41

@Gempa Wat is Abel vlug en volgens mij ook een lange jongen! Vind hij de bijvoeding lekker?

@Jannoek het zit jullie ook echt niet mee. Hopelijk is Floris weer snel opgeknapt... Ben je vrij vandaag of moet je nog aan het werk?

Nina eet nog steeds zoveel als een muisje drinken gaat 's avonds en 's morgens vroeg goed voor de rest moet ze er niet veel van weten... Warm eten gaat sommige dagen goed en andere dagen wil ze maar een paar hapjes. Brood gaat ook niet echt super eerst at ze lekker 1,5/2 boterhammen nu maar 1/4de meer. Snap niet dat ze er op kan groeien maar goed :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 feb 2012 11:06

lastig he liefie, als ze niet wil, maar als ze goed groeit, dan heeft ze er vast genoeg aan :D

Frederiek zegt al de hele week tegen alles en iedereen 'papa'. Dus ook maar flink geoefend met 'mama' en ja hoor, vanmorgen is alles 'papa, mama'. Zo lief! Nu wil Jurian dat ze ook Jurian leert zeggen, dus die zit de hele dag te 'Juriannen' tegen haar, maar daar lacht ze eens lief op, en gaat vrolijk verder met papa en mama

beterschap voor je knul, Jannoek, vervelend zeg!
Wow, wat knap van Abel!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”