Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Dus de Nederlandse Geloofsbelijdenis is onbijbels en derhalve fout?
boer schreef:Wat denk je dat er kwalijker is ?
1.Iemand weerhouden van de kinderdoop en hem/haar de vrijheid te geven zelf te belijden wat hij gelooft?
2. Iemand dwingen tot iets waar hij geen weet van heeft en dus niet geldig is als zijnde een belijdenis (want niemand kan voor een ander iets belijden), en hem/haar te verbieden dat nog eens te herhalen, maar dan bewust?
Worden wij uitgehuwelijkt tot bruid of is het een liefdesrelatie?
vergelijk gerust Hagar en Sara.
Optimatus schreef:@ 1a2b3c
Maar dan ben ik benieuwd hoe jouw mening hierover zich verhoudt ten opzichte van het bovenstaande artikel uit onze Nederlandse Geloofsbelijdenis.
lees nog even terug , voor de reden.Optimatus schreef:schon längst, wieso?
Optimatus schreef:Col 2: 11, 12 wordt doorgaans als zodanig uitgelegd.
1a2b3c schreef:- Waar in de BIJBEL kan ik vinden dat de doop in de plaats van de besnijdenis is gekomen?
- En verder heb ik al gezegd dat besprenkelen geen dopen= onderdompelen is, dus is het geen overdopen als iemand die als kind besprenkelt is de geloofsdoop ondergaat.
- "Zo heeft Hij dan bevolen te dopen al degenen die de Zijnen zijn...." staat er in het art.
Toch gaan velen van die ''gedoopten'' de wereld in als ze groot geworden zijn en keren God de rug toe, en er worden er ook veel kinderen gedoopt die niet eens een Godsdienstige opvoeding krijgen.
Het zit met mij wel goed want ik ben gedoopt, en gedoopten zijn het eigendom van Christus.![]()
Ik weet dat er ook mensen zijn die de geloofdoop hebben ondergaan en later afhaken en ook nooit meer terug keren, helaas...!
Maar omdat er ook leugenaars bij zijn hoeven we Gods inzettingen niet te schrappen, zij zullen daar zelf verantwoording over moeten afleggen.
Ik snap echt niet waarom de aanhangers van de kinderdoop doen alsof hen iets wordt afgepakt, het gaat toch niet om het teken maar om de beloften! En die zijn voor iedereen tot wie die komt (alle die daar verre zijn, zovelen als er de Heere onze God toe roepen zal)
Gods beloften zijn 100% waarachtig, daar doet de doop niets aan toe of af.
schelpje3 schreef:Benefietdiner: het woord AMEN zeg je na het uitspreken van een gebed of zegening!
Dus niet zomaar in een antwoord op.
boer schreef:En begrijpt je ook, wat je leest?
boer schreef:
Betekenis:Zeker, het is zo.
het zij zo.
En jij verkeerde niet onder een invloedssfeer?
probeer een ander er dan ook niet onder te plaatsen.
In zondag 52, vraag en antwoord 129 van de Heidelbergse Catechismus wordt het woord "amen" behandeld:
Amen wil zeggen: Het is waar en zeker. Want God heeft mijn gebed veel stelliger verhoord, dan ik in mijn hart voel dat ik dit van Hem begeer.
(en alweer weet de HC beter hoe ons hart zich voelt dan wijzelf, en dat het gebed al verhoord is.)
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 23 gasten