Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor liefie » 07 jul 2011 07:10

Super leuke foto!

Nina sliep vannacht alleen in een rompertje met spaghetti bandjes en onder haar laken (anders heeft ze het te warm) Kom ik vanmorgen vroeg bij haar toen ze wilde drinken ligt ze helemaal boven in bed helemaal koud...
Wat ik mij afvraag zijn er slaapzakjes voor baby's en is dat handig om te gebruiken?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 jul 2011 07:19

Ja bij de Hema, gebruikte ze altijd vanaf een paar weken tot ongeveer 18 mnd. C heeft net besloten dat ze het niet meer aanwil en aangezien zij op haar knietjes slaapt kan ik mij dat ook wel voorstellen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 jul 2011 07:45

ja die zijn er wel! Manoël wil em alleen niet aan, want hij ligt 's nachts lekker te rollen en alles.. en die slaapzak beperkt hem daar toch wel een beetje in!

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 07 jul 2011 08:03

Hoe kan je ook al weer handig duplo schoonmaken? Nu ons oppaskindje begint te kruipen, zie ik dat hij steeds bij de duplo doos uitkomt. Maar hij stopt alles in zijn mond.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 jul 2011 08:12

In een kussensloop in de wasmachine stoppen en op 30C wassen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 jul 2011 08:16

@Ajl Nina slaapt ook vaak op haar knieën gaat dat niet met slaapzak?

@Tj Nina is ook zo een draaikont haha vannacht lag ze overdwars in bed :lol:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 jul 2011 08:20

hihi.. ja manoël vind ik ook elke ochtend op een andere plek.. gister lag hij krom, met zn hoofd en buik langs de spijlen en zn benen langs de voorkant zeg maar :lol: :lol: en hij slaapt ook het liefst andersom (met zn voeten bij het hoofdeind :lol:)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 jul 2011 08:38

volgens mij lag Jurian ook al jong in een slaapzak, omdat hij zo kroop. Overigens slaapt hij nog steeds met een slaapzak (meer omdat ik bang ben dat hij anders een keer uit zijn bed klimt), en ook gewoon op zijn knieen. Hij heeft nu wel een extra lange slaapzak, zodat hij wel de ruimte heeft in het ding. En ik heb hem nog nooit gehoord dat hij het niet aanwil ofzo.

Pff, hier een baby met enorme krampjes. Zo zielig. Maar ook zo vermoeiend. Gisteravond heeft mijn man al een hele poos met haar op schoot gezeten, en vannacht was het ook steeds huilen. Terwijl ze helemaal niet wilde drinken, want daar was ze veel te onrustig voor. Ik gebruik al wel infacol, en dat zal vast helpen, maar ze blijft last hebben. Ik vind het zo zielig. Al ligt ze nu heerlijk om zich heen te kijken in de box, waarbij ze lekker omhoog ligt tegen het voedingskussen aan. Dat helpt ook wel volgens mij.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 jul 2011 08:44

@MissF Hier hielp infacol helemaal niet (werd volgens mij alleen maar erger) toen heb ik op aanraden van mijn vriendin (is kraamverzorgster) cinebaby van vsm gehaald en dat werkt perfect (bij Nina dan) volgens mij moet je de eerste dag elk uur 3 druppels geven (maximaal 6 keer op een dag) daarna 3 keer per dag 3 druppels (wij gaven er alleen wel 6 omdat dat pas hielp en ik denk niet dat het kwaad kan het is homeopathisch)
Erg zielig die krampjes dan hebben ze zoveel pijn :cry: Sterkte er mee!

Ik ga dan toch maar eens kijken voor een slaapzakje...

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 07 jul 2011 09:20

@Liefie: bij prenatal heb je ook leuke, volgens mij is de kleinste maat 70cm! Hier slaapt zoonlief nog steeds in een slaapzak en hij ligt ook vaak in kruiphouding. Hij begint hem wel steeds open te doen, dus waarschijnlijk is het wel de langste tijd geweest. Rits op rug heb ik niet zo veel zin in als het niet hoeft.

Hier had zoonlief helemaal geen baat bij cinebaby. Infacol daarentegen werkte perfect, na het toedienen moest je effe wachten en dan kwam er een flinke wind!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 jul 2011 09:36

Cinababy hielp hier helemaal niet. Infacol had ik nog nooit van gehoord, dus dat weet ik niet.

Slaapzak achterstevoren aandoen hielp hier ook niet, was eveneens in 10 seconden uit. Ze begon al te roepen 'zak nee', en gooide hem binnen een minuut uit bed. s'Nachts opnieuw aantrekken had ook geen zin, ze werd op een avond ervan wakker en dacht dat het morgen was en wilde eruit, 4 uur later sliep ze nog niet en bleef maar huilen. Dus nu heeft zij haar zin, slapen zonder slaapzak.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 jul 2011 10:06

Zoonlief speelt met zijn treinen en de Duplo.

Hij heeft een winkel gebouwd met een toren en zijn treinen James en Thomas zijn in de winkel. Thomas en James maken ruzie en zoonlief voedt ze op. Ik moet er ook regelmatig aan te pas komen om de boel te sussen en James heeft zelfs al even op de gang moeten nadenken. Daarna liep het weer uit de hand, dus ik heb zoonlief gewaarschuwd: de treinen gaan normaal spelen, anders pak ik ze af. Waarop James tegen Thomas zei: "kijk uit, Thomas, mama pakt ons af, we gaan normaal spelen!" Daarop gaf Thomas als antwoord: "Goed idee!"

En nu kruipen zoonlief, James en Thomas weer vrolijk door de kamer.

Die treinen toch van tegenwoordig! 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 07 jul 2011 11:05

ajl schreef:Cinababy hielp hier helemaal niet. Infacol had ik nog nooit van gehoord, dus dat weet ik niet.

Slaapzak achterstevoren aandoen hielp hier ook niet, was eveneens in 10 seconden uit. Ze begon al te roepen 'zak nee', en gooide hem binnen een minuut uit bed. s'Nachts opnieuw aantrekken had ook geen zin, ze werd op een avond ervan wakker en dacht dat het morgen was en wilde eruit, 4 uur later sliep ze nog niet en bleef maar huilen. Dus nu heeft zij haar zin, slapen zonder slaapzak.

Binnenste buiten wil ook nog wel eens helpen.:-)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 jul 2011 14:14

zet een tent in de kamer.. en je hebt geen kind meer aan ze :mrgreen: :lol: :

Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 jul 2011 14:22

liefie schreef:@Ajl Nina slaapt ook vaak op haar knieën gaat dat niet met slaapzak?

:

Wel als ze nog ze klein zijn en zich toch niet om kunnen draaien. Hier raakte de slaapzak enorm in de knoop van al dat gedraai. En wij hebben gewoon een heel klein eigenwijs meisje dat precies weet wat ze wil.

Terug naar “Archief”