Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Sophie77 » 20 apr 2011 21:13

Onze ouders hielden, natuurlijk, bij hun eerste bezoekje het kleintje vast. Verder was het hier de regel dat, als het kind in bed lag, het in bed bleef tot het ging huilen of het tijd was om te voeden. Ná de voeding mocht het bezoek evt. nog even zitten met de baby.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 apr 2011 21:20

hier mocht de naaste familie de baby gewoon lekker vasthouden.. tenzij hij natuurlijk net lag te slapen

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 20 apr 2011 21:56

Onze oudste mocht niet veel door anderen vastgehouden worden ivm lange bevalling. Was veel rust nodig, hebben we bij de anderen er ook maar ingehouden. Was de baby wakker en was er weinig visite dan wel even maar anders gewoon in de wieg of bij mij op bed.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 apr 2011 05:20

Als ik op kraamvisite ga, dan vind ik het zelf wel vervelend, wanneer ik zomaar een baby op mijn schoot krijg. Ik houd er niet van. Ze zijn prachtig en ze zijn lief, maar ze zijn nog maar net op deze wereld. Laat ze lekker slapen, of anders lekker bij mama of papa, waar ze horen. Wat heeft die baby er aan, als die ineens in mijn onhandige armen ligt? Ik kijk wel van een afstandje.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 apr 2011 07:30

Hier mag iedereen ons kindje vasthouden (als ze het zelf willen natuurlijk) Of het moet zo een heftige bevalling zijn dat het kindje niet lekker is.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 apr 2011 07:37

Galateia schreef:Als ik op kraamvisite ga, dan vind ik het zelf wel vervelend, wanneer ik zomaar een baby op mijn schoot krijg. Ik houd er niet van. Ze zijn prachtig en ze zijn lief, maar ze zijn nog maar net op deze wereld. Laat ze lekker slapen, of anders lekker bij mama of papa, waar ze horen. Wat heeft die baby er aan, als die ineens in mijn onhandige armen ligt? Ik kijk wel van een afstandje.

Ik heb dit ook, niet onhandig, maar een baby is geen koekjestrommel die doorgegeven wordt. Zie het nut van even vasthouden niet in. Tja, hoe zou je het zelf vinden als je van hot naar her werd gezeult, bij iedereen op schoot, allemaal vreemde en onbekende geurtjes. nee hoor, doe maar gewoon lekker bij de eigen mama.

plus als je veel visite is, je kindje het heerlijk vind bij anderen te slapen zal het na de kraamtijd ook niet veel in het wiegje willen slapen dus dan zit je er nog meer mee.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 apr 2011 09:40

Jannoek: Schiet op voor jou hé! geniet van het weer en lekker met de benen omhoog. ik heb ook vocht in mn voeten en slippers lopen het lekkerst, al kan ik mn schoenen nog wel gewoon aan, ze knellen toch....
Hopelijk krijg je alles alsnog voor de kinderwagen!

Liefie: Fijn dat je leuke verloskundiges hebt! Scheelt heel veel vind ik, al maakt het opt laatst echt niet meer uit wie er om je bed heen staat, die eerste controles tijdens het begin is wel fijn als het een 'bekende' is!

Evelien: lekker weer hé! Geniet er lekker van!

Over aankomen: ik ben nu (al) 10 kilo aangekomen. Dat was het max bij de vorige zwangerschappen en daar ga ik nu dus overheen want ik vermoed dat er nog wel wat kilootjes bij komen. Maak me er totaal geen zorgen over, heb liever wat extra kilo's straks bij de bv....

Over vasthouden: hier alleen ouders en broers/zussen. Maar ik vind het ook niet nodig om bij het eerste bezoek meteen zo'n klein frummel uit de wieg te laten halen om aan iedereen te geven. Mensen verwachten het meestal wel maar goed voor de baby is het echt niet! Hier raadde de verloskundige het ook af om het te doen, kraamverzorgende trouwens ook! Niet van hand tot hand want je zit er uiteindelijk zelf mee.

Hier verder gegaan met de babykamer en geboortekaartjes. Tekst heb ik nu ook bijna rond en dan wordt er nog een ontwerp gemaakt. Ben heel benieuwd hoe het er straks uit komt te zien allemaal. We hebben in elk geval weer iets aparts :wink:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 21 apr 2011 09:43

Naaaaaah, ik ben helemaal perplex... Kom net thuis uit het ziekenhuis, kloppen de buren op de ramen en staat de buurman met hun kindje voor het raam! Gisteravond ben ik nog met ze meegereden en vannacht is hun dochter geboren!
Zo gek :) Zo leuk :) Ze riepen ons snel even naar binnen... Wát een poppetje!

Controle was helemaal goed. Bloeddruk weer 120/60. Ze gaan alleen nog wel volgende keer wéér glucose prikken voor de zekerheid. En heb tabletjes gekregen voor m'n hb, omdat ik best licht in m'n hoofd ben steeds.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 21 apr 2011 10:09

:lol: Dat is leuk Jannoek, van je nieuwe buurmeisje :D
Het schiet nu echt op bij jou he.
Sterkte met de laatste weekjes hoor!!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 21 apr 2011 10:14

Leuk, Jannoek, zo'n verrasssing :wink:! En doe zelf vooral rustig aan deze laatste paar weken!

lammetje schreef:Over vasthouden: hier alleen ouders en broers/zussen. Maar ik vind het ook niet nodig om bij het eerste bezoek meteen zo'n klein frummel uit de wieg te laten halen om aan iedereen te geven. Mensen verwachten het meestal wel maar goed voor de baby is het echt niet! Hier raadde de verloskundige het ook af om het te doen, kraamverzorgende trouwens ook! Niet van hand tot hand want je zit er uiteindelijk zelf mee.

Klopt, heb ik ervaring mee :( ...

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 21 apr 2011 11:28

m.b.t. vasthouden. Ik ben er ook niet zo van. Alleen als hij goed wakker was en alert, vond ik het niet erg, maar als hij sliep of moe werd dan niet =;
Zeker de eerste weken hebben alleen m'n (schoon)ouders, oma en broers/zus/schoonzussen hem vastgehad. Dat vond ik meer dan genoeg.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 21 apr 2011 12:15

Ik ben ook niet zo van dat van schoot tot schoot gaan. Tuurlijk wel de eerste dag onze ouders heel ff, en de meeste broers en zussen hebben haar ook wel even vastgehad toen ze voor 't eerst kwamen (maar niet als ze sliep). Maar al het andere bezoek mocht lekker in het mandje kijken (ze lag lekker in zo'n wiegmandje dat bij ons op het bed stond!). Alleen op 1 avond is het misgegaan, toen was ze er al uit en toen is ze echt van arm tot arm gegaan (het was megadruk die avond). Echt een vreselijke nacht gehad daarna! Ze was zo onrustig en huilerig ervan geworden. Ik raad echt iedereen aan om de baby gewoon lekker in 't wiegje ofzo te laten liggen!

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 21 apr 2011 12:26

Hier mocht iedereen het vast houden, nooit problemen mee gehad. Vind het zelf altijd wat apart als je een kindje niet mag vasthouden (of zelfs niet mag zien). Je komt toch juist om het kindje te bewonderen. Vraag altijd wel of mensen het vast willen houden, sommige mensen hebben er geen behoefte aan, dus dan hoeft het ook niet. En je hebt toch geen hele dag door bezoek zitten, vaak 's morgens/'s middags en 's avonds een paar uurtjes. Tussendoor ligt het kindje nog genoeg in de wieg.

Hoe zal de echo van ajl geweest zijn, we hebben nix meer gehoord.. hopelijk was alles goed!

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 21 apr 2011 12:29

Nou, hier dezelfde ervaring als blompje, maar misschien hebben wij ook gewoon wel een rustig kind :-k ?
Iedereen die wilde mocht ze lekker vasthouden. Ze sliep overal doorheen en als ze het niet leuk vond, pakte ik ze gewoon weer over. Maar ze vond het allemaal best en daarna ging ze weer lekker in haar eigen bedje. Ik had de indruk dat ze daardoor ook vrij makkelijk bij andere mensen (lees: familie) op schoot kon zitten, toen ze wat groter was. En zelf vind ik het ook wel leuk als ik bij een kraamvisite het babietje even vast mag houden... Zo'n lief, klein hummeltje...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 apr 2011 12:36

Ik geloof eigenlijk ook, dat het niet zo goed is voor je kindje om meteen van hand tot hand te gaan. Natuurlijk zijn er verschillen tussen kinderen en tussen bevallingen. Maar over het algemeen heb ik er altijd een dubbel gevoel bij. Ja, je komt om het kindje te bewonderen. Maar dat kan ook wel van een afstandje, toch? Ik vind het altijd leuker om met de nieuwe ouders te kletsen, hoe het met ze gaat, enzo. Er zijn drie personen die aan elkaar moeten wennen en goed moeten hechten. Laat ze, denk ik dan.

Ik heb natuurlijk geen ervaring met baby's, maar wel met verwachtingen van omstanders als je net een kindje hebt. De eerste maanden zijn er maar weinig mensen bij ons geweest en zeker het eerste half jaar heeft helemaal niemand onze zoon vast gehouden, eten/drinken gegeven, etc. Hij had die periode gewoon nodig om zich goed te hechten en veilig te voelen. En hoe vaak we het dan ook uitlegden aan mensen, dan nog steeds trok men het zich persoonlijk aan. Ik werd er doodmoe van. Ik kan me voorstellen, dat je die 'druk' ook een beetje voelt, wanneer je er voor kiest om je kindje niet van hand tot hand te laten gaan!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”