Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Schipje » 24 nov 2010 10:16

Lenthe heeft nog een overgrootopa en twee overgroot oma's. Een andere overgrootoma is pasgeleden overleden. Verder heeft ze naast haar 'gewone' opa (vader van mijn man) een 'tante' ipv oma want hij is pas hertrouwt.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 24 nov 2010 10:24

[quote="Jedi"]@cornelia77: Voor mij is het nog te vroeg om te zeggen of ik goed ingesteld sta. Op mijn gevoel afgaand kan die afstelling gerust beter, maar daar wordt aan gewerkt.
Mijn zoon heeft secundaire hypothyreoidie, wsl heeft de jouwe dezelfde afwijking. Het komt veel minder voor dan de primaire variant waarbij de schildklier zelf is aangedaan. Bij mijn zoon maakt de hypofyse standaard te weinig TSH aan en reageert dus ook niet op signalen van de schildklier om meer TSH te gaan aanmaken. De schildklier zit daardoor steeds zonder aanjager en geeft er de brui dus aan. Onze huisarts weet niet goed om te gaan met zowel een lage TSH als een lage FT4, omdat dat bijna nooit voorkomt. Vandaar dat ik graag naar een kinderendocrinoloog wil.

Onze zoon heeft een schildklierafwijking die ze syndroom van Refetoff noemen. Schijnt erg weinig voor de komen. Zijn hypofyse regelt de schildklier nauwelijks, pas als er een hele hoge dosis schildklierhormoon gegeven wordt. De kinderendocrinoloog heeft hier ook weinig tot geen ervaring mee. Vandaar dat ze vooral afgaan op mijn moedergevoel. En dat is dus weleens lastig.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 24 nov 2010 13:28

onze dochter heeft nog 2 overgrootoma's.

dat lijkt me wel moeilijk zeg, als het medicatiebeleid wordt afgestemd op je moedergevoel... heel veel sterkte daarin!

@ annet, vervelend dat dat pas eind december kan... lijkt me dat je toch zo snel mogelijk graag duidelijkheid zou willen hebben.. hopelijk heeft het geen ernstige oorzaak en kan het makkelijk verholpen worden! heeft de arts iets genoemd waaraan je zou kunnen denken?
sterkte ermee!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 24 nov 2010 14:01

nog ff een andere vraag. maakt iemand van jullie gebruik van ouderschapsverlof?
ik zit in de cao te zoeken maar kan niet echt concreet vinden wanneer je daar nou recht op hebt en om hoeveel uren het gaat
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 nov 2010 14:11

Ik maak gebruik van ouderschapsverlof. Iedereen in Nederland heeft daar na geboorte van een kind recht op. Je hebt recht op 17 weken x het aantal dagen dat je werkt per week. Ik sta op papier voor 4 dagen werk en neem elke week 1 dag op. Ik zit nu zelfs nog in mijn ouderschapsverlof van Hugo. Volgens mij ga ik rond deze periode over op het ouderschapsverlof van Cato. Dit is in mijn sector onbetaald, maar mijn WW rechten en mijn pensioen loopt wel voor 4 dagen door.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 24 nov 2010 14:16

Ik dacht 13 keer het aantal uur dat je per week werkt.
Ik wil na de zomer 20% opnemen. Ik werk nu 70%, dan 50% en dan 20% ouderschapsverlof dat 55% wordt uitbetaald.
Dat uitbetalen is verschillend. De overheid betaald 70% uit, onderwijs 55% maar sommige bedrijven (zoals bij mijn man, die 1 dag ouderschapsverlof heeft per week) betalen niets uit.

Wel krijg je per uur 4.10€ terug van de belastingdienst als je een officiele ouderschapsverklaring hebt. Maar je krijg niet meer dan je oude-je nieuwe salaris. Kom je er overheen met die teruggave dan krijg je niets meer.

Je mag zelf weten hoe je het opneemt in overleg met je werkgever. Sommigen doen 2 jaar lang een paar uur per week, sommigen alles in 1 keer.
Time flies when you have none!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 nov 2010 14:31

Wij hebben het beiden mis...ik zie in onderstaande link dat het 26 weken is
http://www.wegwijzerloket.nl/page/pag_v ... g_id=23852

Dat van die ouderschapsverklaring en belstingteruggaaf wist ik niet, zal dat eens meenemen in mijn aangifte. Kan dat ook met terugwerkende kracht nog over 2009 verrekend worden?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 24 nov 2010 16:48

mijn grote rijkdom :8> :8>

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 24 nov 2010 17:01

Ouderschapsverlof is inderdaad opgehoogd, ja, qua aantal uren. Mijn man heeft het ook, bij hem wordt het bijna volledig doorbetaald. Hij heeft één keer in de twee weken een dag vrij. Wij geven het ook op aan de belastingdienst en het verschil in salaris krijgt hij dan van de belasting terug. Echt super geregeld!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 nov 2010 17:09

wat een moppies tj!

Ik heb geen ouderschapsverlof opgenomen, omdat ik niet zo lang helemaal verlof wilde (ik heb gewoon 4 weken onbetaald verlopf opgenomen, dat staat in onze CAO, mag na een bevallingsverlof opgenomen worden. Ouderschapsverlof is bij ons toch onbetaald). En een dag in de week zou niet kunnen, omdat ik nog maar op 16 uur uitkom, en dat is te weinig in mijn werk.
Mijn man heeft wel een half jaar elke woensdagmiddag ouderschapsverlof opgenomen. Maar omdat ze ook daar helemaal niet blij ermee waren, is hij ermee gestopt.
Mijn vriendinnen die juf zijn krijgen gewoon 70 % doorbetaald als ze ouderschapsverlof opnemen! Ongelooflijk! ideaal lijkt me!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 24 nov 2010 18:19

Naast mijn gewone bevallingsverlof heb ik nog vier maanden onbetaald verlof opgenomen. Toen dochterlief dus ruim een half jaar was ben ik weer gaan werken. Heerlijk vond ik dat! Zeker omdat ik een week achter elkaar werk zag ik dat veel eerder niet erg zitten.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 nov 2010 19:49

Ik heb nog steeds ouderschapsverlof, het wordt over 2 jaar verspreid. Mijn man heeft een jaar lang 50% gewerkt. Zeer tegen de zin van zijn baas in, die vond het echt verschrikkelijk, maar hij had er wettelijk recht op. Nu heeft hij heel gemakkelijk - dat hadden we nooit durven hopen - een contract gekregen voor 60%, waarbij hij zelfs flexibel met zijn uren kan schuiven. Zijn baas had geconcludeerd, dat mijn man in die halve baan zo ontzettend hard werkte en dat zijn kennis simpelweg onmisbaar bleek te zijn. En hij wist, dat mijn man nooit meer fulltime zou gaan werken, dus hij heeft nu een vast contract van 60% voor een baan die hij ook echt leuk vindt. Andere collega's zouden ook wel een deeltijdbaan willen, maar krijgen het niet voor elkaar: het is echt onbespreekbaar!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Jedi
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jedi » 24 nov 2010 21:58

Oh TJ, wat een ogen heeft jouw jongste knulletje! Prachtig! Kun jij niet eens een prille jeugdfoto van jou en/of Tobias plaatsen? Die ogen....

En hier heb ik, na wat rondsnuffelen op the Tube, zo'n heerlijk liedje voor kleine Refowebkids gevonden...

http://www.youtube.com/watch?v=R14Pyu35 ... re=related

Veel luisterplezier.
Deo servire vera libertas

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 25 nov 2010 08:47

over liedjes gesproken , het schoolied van onze school staat op youtube, mijn dochter zingt mee :D , ze staat ergens tussen die kinderen op de foto,(niet te zien trouwens)
http://www.youtube.com/watch?v=0x_JZgXaRGw

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 25 nov 2010 15:19

Jedi en Gempa, wat ee mooie liedjes! Kreeg er een glimlach van! En die schitterende foto's van die kindjes, past er helemaal bij!

Jedi, dat liedje van jou, bovenaan staat ook het liedje: 'je hoeft niet bang te zijn.' dit is echt al jaren mijn favo liedje, vind het zo ontzettend mooi, schitterend liedje! Ben het nu steeds voor ons kleine meisje aant zingen als ze heel verdrietig is of bang, als ze 's nachts bijvoorbeeld wakker word door een (vermoedelijk) droompje. Het helpt vrijwel altijd! De wijs vindik ook zo mooi.

Terug naar “Archief”