Jong en een hartprobleem

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Jong en een hartprobleem

Berichtdoor kwebbel » 29 mar 2011 10:38

hmmm dus weet je eigenlijk nog niets. Is het geen Pfeiffer? Dat kan het bloed natuurlijk wel uitwijzen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

jaantje74
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jaantje74 » 29 mar 2011 11:55

Petra, sterkte in alles. Hopelijk kan de huisarts nog iets betekenen zodat je eerder in het Erasmus terecht kunt.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 29 mar 2011 17:31

nu dus bericht van de gemeente
ik krijg vanaf 17 april geen huishoudelijke hulp meer
moet alles zelf gaan doen.
Er staat is de brief dat J naar de kinderopvang kan en boodschappen bezorgservice
lichte huishoudelijk werkzaamheden kan ik zelf doen de rest wordt verwacht dat de partnet/echtgenoot dit overneemt. Hij is gezond

ben zo boos en verdrietig :cry:
de energie die ik dus had om met J. iets te ondernemen moet ik nu dus in m'n huis stoppen

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 29 mar 2011 17:32

petra85 schreef:nu dus bericht van de gemeente
ik krijg vanaf 17 april geen huishoudelijke hulp meer
moet alles zelf gaan doen.
Er staat is de brief dat J naar de kinderopvang kan en boodschappen bezorgservice
lichte huishoudelijk werkzaamheden kan ik zelf doen de rest wordt verwacht dat de partnet/echtgenoot dit overneemt. Hij is gezond

ben zo boos en verdrietig :cry:
de energie die ik dus had om met J. iets te ondernemen moet ik nu dus in m'n huis stoppen

Wat een ellende zeg! Hebben jullie geen kerkelijke hulpdienst? Er zijn er toch genoeg die van jouw situatie afweten? Misschien dat je wel hulp uit de kerk kunt krijgen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 mar 2011 17:34

Dat is niet fijn, petra. Maar waarom is het een probleem voor je man om het huishouden over te nemen? Ik vind het ECHT rot voor je, ik bedoel het dus niet verwijtend, maar ergens snap ik het wel: als je man gezond is, dan kan hij ook het huishouden doen. Toch?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 29 mar 2011 17:42

Merisja: ja zo'n hulpdienst hebben we, maar ik vindt t moeilijk om iets gratis te krijgen zeg maar. Om dankje wel te moeten zeggen.

Galateia: we hebben een boerderij m'n man werkt 6 dagen van 6-19 en op zondag van 6-9 en 16-19
hij loopt ook op z'n tenen

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 mar 2011 17:45

En een paar uur per week hulp inhuren? Dat kan toch ook al behoorlijk schelen?

Tja, dankjewel zeggen vind je misschien moeilijk, maar stel je eens voor dat het om je buurvrouw zou gaan. Dan zou je ook vinden, dat zij 'recht' heeft op die hulpdienst. Mijn mening: zo kijken anderen ook naar jouw situatie. Die hulpdienst is een dienst uit naastenliefde. Laat voor je zorgen, laat je liefhebben door je naaste... en bewaar je energie voor je kind. Die is veel belangrijker dan je huishouden!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 29 mar 2011 18:30

Ik ben het met Galateia eens, Petra. Hoe moeilijk het misschien ook voor je is, zoals het nu gaat ga je er aan onderdoor, met man inclusief. Dat is toch ook de bedoeling niet? Niet prekerig bedoeld hoor, maar zie het als geschenk van God, dat Hij zorgt dat er mensen in de kerk zijn die, gratis nog wel, willen helpen! Wat een prachtig voorrecht om lid te zijn in een kerkelijke gemeente waar je geholpen kunt worden! Hoeveel mensen moeten in situaties als jij niet altijd verder tobben?

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 29 mar 2011 19:16

ja jullie hebben gelijk hoor, dat weet ik wel
ik ga morgen bellen met m'n psych of die er wat mee kan en anders idd de hulpdienst bellen

*Annette*
Majoor
Majoor

Jong en een hartprobleem

Berichtdoor *Annette* » 29 mar 2011 19:33

Ik snap wel dat het heel moeilijk voor je is, maar aan de andere kant moet je het denk ik ook zo maar bekijken die mensen geven zichzelf op, niemand is er die hun verplicht om in die hulpdienstcommisie temoeten. Misschien kan er wat gerouleerd worden, zodat niet iemand het elke week hoeft tedoen.

Mijn oma wou ook nooit geen hulp van de kerk, maar de thuiszorg kon ook niet iedere keer bij haar een kopje koffie komen zetten. Me moeder heeft het toen via de kerk geregeld, zo kwam er iedere dag wel iemand anders even bij haar een kopje koffie zetten en drinken. Ondertussen deze ze dan wel eens eventjes iets voor haar. Toen ze het eenmaal had was ze blij dat ze iedere dag bij haar kwamen!

Je bent nog zo jong en ik snap dat het heel moeilijk voor je is om je werk uit handen te moeten geven, maar zelf kun je het op dit moment ook niet. Probeer de middelen aan te grijpen die er wel voor je open liggen!

Sterkte er verder mee! Dikke *HUG* 8>)!
Wat de toekomst brengen moge........

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 29 mar 2011 20:02

*Annette* schreef:Ik snap wel dat het heel moeilijk voor je is, maar aan de andere kant moet je het denk ik ook zo maar bekijken die mensen geven zichzelf op, niemand is er die hun verplicht om in die hulpdienstcommisie temoeten. Misschien kan er wat gerouleerd worden, zodat niet iemand het elke week hoeft tedoen.
Je bent nog zo jong en ik snap dat het heel moeilijk voor je is om je werk uit handen te moeten geven, maar zelf kun je het op dit moment ook niet. Probeer de middelen aan te grijpen die er wel voor je open liggen!

Sterkte er verder mee! Dikke *HUG* 8>)!

Helemaal met deze en bovenstaande forummers eens!

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 29 mar 2011 20:05

Sterkte hoor Petra, ik reageer niet vaak in dit topic maar ik leef toch wel met je mee. En idd, praat eens met je psycholoog, misschien dat die er ook nog wel iets op weet. 8>)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 mar 2011 21:30

Wat een tegenslagen weer... Heel veel sterkte, ook voor je man en voor J!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 30 mar 2011 08:39

Sjonge, Petra85, wat moeilijk allemaal voor jou/jullie. Heel veel sterkte toegewenst hoor!

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 30 mar 2011 11:58

Sophie77 schreef:Sjonge, Petra85, wat moeilijk allemaal voor jou/jullie. Heel veel sterkte toegewenst hoor!

8>)

Terug naar “Archief”