Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 aug 2009 09:02

Milan vond het leuk! afscheid is daar wel een tijdje een drama geweest.. maar ik ben blij dat hij geweest is, want anders was het denk ik niet zo goed gegaan op de basisschool...

Matteo staat al te springen om naar de peuterschool te mogen.. maar hij mag pas met 2,5.. dus hij mag in december/januari.. Hij kan niet wachten!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 aug 2009 09:44

Hugo gaat niet naar een psz, 3 dagen kdv vind ik wel genoeg. Ik denk dat het voor kinderen die niet naar een kdv gaan wel goed is om alvast buiten huis te wennen aan anderen dan hun moeder/vader.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 aug 2009 11:42

ze gaat sowieso twee morgens, dat is ook de max. Ik wilde haar persee smorgens, die groepen zitten snel vol, maar de middagen vind ik niet handig, omdat ik bang ben dat ze dan nog slaapt.
Dus vandaar dat ik haar heb opgegeven.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 aug 2009 12:24

Vandaag kwamen we op school.. en toen bleek dat hij ineens een andere juf had... vind het wel jammer dat ze dat niet even gezegd hebben... hij heeft dus de ene helft van de week de ene juf.. en de andere helft van de week deze juf.. Dat hebben ze nooit gezegd.. waarom weet ik eigenlijk ook niet... maar goed.. Milan pakte het gelukkig goed op!

Het gaat zo goed met Milan! Hij vraagt wel veel aan juf wat hij moet doen.. maar dat moet natuurlijk even wennen! Juf zei tegen mij dat hij de poppenhoek en het keukentje zo geweldig vindt! Hij speelt ook samen met andere kindjes... Hij was samen met een meisje aan het koken geweest en hadden ze pizza gegeten!

Echt, ik ben zo opgelucht dat hij het zo oppakt!! :-D :-D

Vandaag begin ik een beetje mn draai te vinden met alleen Matteo thuis.. We zitten nu lekker buiten, genieten van het heerlijke weer! We hebben vanmorgen een hele tijd gewandeld..

Matteo is een grote kletskous! Hij was wat later met praten dan Milan... maar nu kletst hij de oren van je hoofd.. Hij maakt ook hele zinnen... Zo geweldig weer om dat mee te maken! :8> :8>

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 20 aug 2009 12:38

Mooi dat het goed gaat met Milan op school!

Ilona zei vanmorgen: papa hier zitten! (En ze bedoelde dat ook. :clown:)
Voor de rest zegt ze eigenlijk niets (wat je kan verstaan), op een paar woordjes na.
(Kikker, oog, papa, mama, nana (ilona), hier, daar, zitten, bal). :D

Ben wel benieuwd wat Michael, Timon en Juliah al zeggen. :)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 20 aug 2009 13:55

Michael zegt nog niet zo bar veel, maar dat is misschien ook omdat we hem volledig tweetalig opvoeden...Op het moment zegt hij: Mama, Daddy/papa, bal, nah/nee, byebye, daar, die. Hij 'praat' wel de he-le dag, en ook op een heel hoog volume :)
edit: hij zegt ook tikketikketikke (tickle tickle) als hij je kietelt :)
Laatst gewijzigd door LauraC op 20 aug 2009 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 20 aug 2009 15:39

Wat een leuk idee zeg!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 20 aug 2009 16:00

tante-tortel schreef:Wat een leuk idee zeg!

Verkeerde topic? :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 20 aug 2009 16:09

Ja :oops: Moest bij de hobby staan maar mijn internet deed ff raar. Komt vast door de warmte :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 20 aug 2009 20:04

LeChat schreef:

Verkeerde topic? :wink:

2 talig opvoeden is toch best een leuk idee :lol:
ja, dat is mijn mening dan he.....

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 20 aug 2009 20:52

Timon kletst echt de hele dag, en kent ook best veel woorden. Alleen vaak nog wel in een taaltje wat alleen papa en mama begrijpen :wink: Favoriet zijn dieren en hun geluiden, en verder zegt hij dingen als 'tein toeketoek' (trein tjoeketjoek), 'nene' (meneer), 'koi' (mevrouw), 'biebie, titje' (baby, kindje), 'sjoh' (zon) en afgelopen week zei hij zelfs 'tittetoel' (kinderstoel). Hij is op het moment helemaal gek van boekjes lezen, er moet zelfs een boekje mee naar bed. Toen ik gisteravond laat bij hem ging kijken lag hij met het boekje in zijn hand te slapen :)

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 20 aug 2009 23:51

@ Rosekapje, volgens mij doet Arie het best goed dan als je bedenkt dat hij te vroeg geboren is?

Sarah gaat best snel in haar ontwikkeling. Pakt speelgoed, speelt met haar handen en voeten, rolt beide kanten om en schaterlacht. Bij het cb zou het ze niets verbazen als ze al vroeg gaat lopen. Ze wil nu al steeds staan op schoot.

Thomas willen we wel naar de psz doen, maar je moet persé minimaal twee dagdelen (verspreid over de week) dus een ochtend en een keer een middag. Maar ik wil hem er pas naar toe doen als hij geen middagslaapje meer nodig heeft. Nu slaapt hij nog twee a drie uur 's middags, dus misschien dat ik hem er pas naartoe breng als hij drie is. Voor hemzelf zou het wel supergoed zijn. Voor de portemonnee iets minder... Het kost hier ruim 100 euro per maand.... En dan nog zelf het eten en drinken meenemen. Vind het best prijzig... Is het bij jullie ook zo'n kostenpost?
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 aug 2009 06:20

Wat duur zeg, Bloempie! Dan zou ik het ook niet doen, dat weet ik wel zeker.

Hier kost het € 36,50 per maand en ze maken leuke dingen. Met vader- en moederdag komen ze echt met een leuk kadootje aan, wat geen prul is. Zelfs een schoolreisje is er bij inbegrepen. Met een paardentram gingen ze naar de speeltuin. Wel wordt er hier 2 keer per jaar een kledingbeurs georganiseerd en een deel van de opbrengst is voor de psz zodat ze daar die extra dingen van kan doen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 21 aug 2009 06:32

afgelopen week ook weer met emmabeth naar het cb geweest.
Ze groeit als kool! is nu met haar 2 maanden 58 cm en 5610 gr. volgens mij heb ik slagroom :mrgreen:
Ben nu begonnen met johannesbroodpitmeel. ze heeft telkens best lang last van de voeding. als ik haar een half uur rechtop houdt en dan wegleg is ze nog aan het slikken. en soms zitten we 's nachts ineens rechtop in bed omdat ze begint te kokhalzen en te hoesten.. volgens wijkvpk misschien verborgen refluxklachten. dus nu proberen of het indikken van de voeding helpt en anders een xtje langs de huisarts. ze vindt het alleen nog niet zo lekker want als ik wat in haar mondje stop dan trekt ze me toch gezichten :lol:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 aug 2009 07:51

Fijn dat ze zo goed groeit vpk! Hopen dat het meevalt met reflux.

Jurian heeft ook allerlei 'woordjes' ontdekt, en die roept hij zelfs 's nachts. Al houdt hij het wel bij tata, dada, baba. Maar het is wel fantastisch als ik thuiskom, nadat mijn zusje de hele morgen heeft opgepast en dat hij dan vol enthousiasme naar me toekruipt en continu roept:'dada! Dada!' Dan smelt ik :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”