eerste dagen als getrouwd stel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor pannenkoek » 16 okt 2009 17:42

[quote="mormeltje"]Op je 50ste met kleinkinderen? We leven niet meer in de vorige eeuw...[/quot

Die kans is er bij ons ook hoor. Ik was 22 toen de oudste geboren werd.
16 toen we verkering kregen, en was 21 toen wij trouwden. We woonden 250 km bij elkaar vandaan, dus zijn jong getrouwd. en ze was er ook binnen 10 maanden. Dus als zij 25 zou zijn kan ik 47 zijn.
Onze kinderen hebben heerlijk jonge ouders, en ook een jongen opa en oma. Opa stoeit en fietst vele km met de kleinkinderen. toen ik van de oudste in het ziekenhuis lag was ik uiteraard de jongste De meeste waren boven de 30. En nu in de klas hoort ze het ook. Ze is nu 14 maar als ze zegt dat ze een moeder heeft van 36 kijkt iedereeen haar met grote ogen aan. (ze zit niet op een refo school, want daar heb je het ws wel meer.)
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 16 okt 2009 18:09

mormeltje schreef:Op je 50ste met kleinkinderen? We leven niet meer in de vorige eeuw...

De vorige eeuw is ook al zó lang geleden he? :clown:

Als mijn dochter op dezelfde leeftijd als ik kinderen krijgt, ben ik een oma van 43. :puh:

Heerlijk, jong moeder zijn.
Ik werd 10 maanden na ons trouwen moeder, zou het niet anders hebben gewild.

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 16 okt 2009 18:16

Het lijkt wel alsof veel vrouwen kinderen als enige levensvreugde zien. Ik wil graag voor mijn 30ste moeder worden, en daarvoor heb ik een heerlijk vrije, lange jeugd gehad.
Natuurlijk lijkt het mij geweldig om kinderen te krijgen, maar zo jong... Dat gaat al niet eens meer lukken, en ik ben blij dat het niet zo gegaan is bij mij. Ik heb tenminste een aantal jaar fulltime kunnen werken (anders had ik beter geen opleiding kunnen doen), mezelf ontwikkeld en volwassen geworden.
Maar goed, misschien zijn er meiden die op hun 20ste dat allemaal al bereikt hebben.
What goes around, comes around

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 16 okt 2009 18:17

AikonGirl schreef:
mormeltje schreef:Op je 50ste met kleinkinderen? We leven niet meer in de vorige eeuw...

De vorige eeuw is ook al zó lang geleden he? :clown:

Als mijn dochter op dezelfde leeftijd als ik kinderen krijgt, ben ik een oma van 43. :puh:

Heerlijk, jong moeder zijn.

om precies te zijn kwam de oudste een maand voor mijn 22e verjaardag. Bij mij dus net zo.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 okt 2009 18:19

AikonGirl schreef:[Heerlijk, jong moeder zijn.

Daar hoopten wij ook op, helaas is het anders gelopen maar ook nu ben ik verreweg de jongste moeder uit mijn vriendinnengroep hier. De meesten hebben kinders van 15-18 maanden en zijn zelf de 35 gepasseerd. Wel grappig want bij mijn Nederlandse (refo) vriendinnen ben ik 1 van de weinigen met (maar) 1 kind.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 16 okt 2009 18:24

Ha pannenkoek, bij mij 9 dagen voor mijn verjaardag.. :)

Ik heb geen verdere opleiding genoten. Alleen mijn VWO-, veter- en zwemdiploma gehaald.
En inderdaad, ik zou nu niets mooiers kunnen bedenken dan mijn kind op te voeden, en van haar te genieten.
Kan geen werk of opleiding tegenop.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 16 okt 2009 18:37

nou, ben 22, heb een vwo en hbo opleiding gevolgd en 2 jaar gewerkt.
vind het prima zo!
mijn moeder is ook een oma van 43, ze vindt het helemaal geweldig!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 16 okt 2009 19:49

mijn schoonmoeder was ook jong oma. Ze is wel een paar jaar jonger (5) als mijn schoonvader. Nu is ze 52 en al 7x oma !
Mijn ouders daarintegen zijn 49 en 50 en nog geen opa en oma. Ze vinden het wel best zo.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 okt 2009 20:09

Je leven is niet over met een kindje hoor :) Ik was zwanger tijdens mijn afstuderen, en werk nu nog steeds 3 dagen met kindje. Ik ben niet meer zo flexibel als anders, maar ik ga nog vaak genoeg met vriendinnen de hort op, denk op mijn werk ook amper aan mijn kind, sport nog elke week, heb elke week naailes.
Dus een kind en een 'vrij' leven kan prima samen hoor. We hebben tenslotte samen een kind gekregen, ik niet alleen. Ik vind dat er soms zo krampachtig gekeken wordt naar jonge moeders. Op mijn werk vonden ze het bizar, dat ik op mijn 21e (bijna 22e) zwanger was. Ik snap dat niet, de wereld vergaat toch niet met een kindje? (nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik absoluut niet zou kiezen voor fulltime mama zijn, dat is totaal mijn ding niet, mijn werk is gewoon ook een erg leuk deel van mijn leven)

oja, en mijn ouders waren 47 en 49 toen ze oma werden, mijn schoonouders zijn nu 59 en 60 en hebben 16 kleinkinderen, waarvan de oudsten nu 10 zijn, en ze vinden het erg leuk, al voelt mijn vader zich niet helemaal opa, hij zit nog midden in zijn carriere, is net met een nieuwe job begonnen enzo, maar hij is het wel :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 16 okt 2009 23:03

mormeltje schreef:Als mijn vriend en ik getrouwd zijn, zou ik proberen niet meteen zwanger te zijn.

Wat is dit nou? Is trouwen een mogelijkheid om zwanger te worden?
Of heeft het toch nog gewoon met liefde en verlangen (ook seksueel) te maken?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 okt 2009 06:35

een familielid van ons was 38 toen ze oma werd! Haar moeder begin 50 toen ze overgrootmoeder werd... Het zit in de familie denk ik. :mrgreen:
ja, dat is mijn mening dan he.....

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 17 okt 2009 12:09

Misschien kijk ik er ook anders tegenaan omdat ik zo heb moeten vechten om überhaupt te kunnen studeren. Ik heb alles moeten lenen. Nu is er na het afstuderen wel een deel van de lening kwijtgescholden, maar met de rest blijf je wel zitten.
Ik heb daarom ook echt zoiets van: ik wil dolgraag kinderen, maar ik wil ook graag blijven werken. Ik heb niet voor niets zoveel opleiding genoten!
En verder geef ik MissF helemaal gelijk: met een kind is niet meteen je leven weg, vooral niet als je de zorgtaken met je partner deelt.

Verder zouden mijn ouders ong. 60 zijn als ze opa en oma zouden mogen worden... vind ik niet slecht. :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 okt 2009 12:11

Tsja wat is niet slecht. Het verschilt wel per opa en oma hoe ze omgaan met hun kleindkinderen. Ik zie daarin wel een groot verschil tussen m'n schoonouders en mijn eigen ouders (qua leeftijd zitten ze dichtbijelkaar).

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 17 okt 2009 12:12

elvira (gast) schreef:
Verder zouden mijn ouders ong. 60 zijn als ze opa en oma zouden mogen worden... vind ik niet slecht. :D

Dan is de vraag: hoe oud zijn ze nu? (en kunnen we je dan binnenkort op het zwangerforum vinden?? hahaha

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 17 okt 2009 12:17

@Bumba: ik hoop het wel! Mijn man kreeg gisteren te horen dat zijn contract een vast contract (voor 4 jaar iig) wordt! En dat betekent voor ons: pil in de prullenbak! Ik maak nog even netjes de strip af, overleg nog even met de vrouwenarts (heb volgende week sowieso jaarlijkse standaard-onderzoek, is in Duitsland heel normaal) en een zwangerschap zou dan natuurlijk te gek zijn!
Ik ben nog geen 30; mijn moeder kreeg mij toen ze 31 was.

Terug naar “Archief”