Denkertje21 schreef:Daar heeft een 3 maanden duerende schorsing voor aan z'n broek gehad. Dus dat punt hebben we gehad.
Maar of dat zo lekker was voor de onderlinge verhoudingen: nou nee. Daarbij is zo'n rel niet goed voor de EO, alhoewel deze omroep helemaal in z'n gelijk stond.
Denkertje21 schreef:En daarbij: als je bij de omroep werkt, moet je wel ijdel zijn.
Bij een
christelijke omroep als het goed is niet.
Je kunt net zo goed zeggen: als je bij een bank werkt, moet je wel een graaier zijn.
Maar als je als christen bij een bank werkt, dan lijkt me dat je er toch wat anders mee om gaat.
Bij een omroep werken, is daarbij net als elke andere baan. Het gaat erom dat je vakmanschap toont en daarbij de aandacht richt op het werk dat je doet. Dat hoort dan ook in het middelpunt te staan. Maar bij Boomsma heb ik het idee dat, hoewel hij zeker tv-kwaliteiten heeft, er teveel aandacht voor zijn persoon is, ook bij de seculieren die hem interviewen.
Denkertje21 schreef:Het belang van de omroep? Dat zou er niet moeten zijn. Het belang is dat zoveel mogelijk mensen moeten worden aangeraakt met het Evangelie. Arie deed dat, te beginnen bij les 1, heel eenvoudig dus en in de taal van niet-christenen. De EO moet Gods visie uitdragen, de visie van die God die omkijkt naar het verlorene.
Het is inderdaad het belang van de omroep om het Evangelie uit te dragen. Maar als daar allemaal persoonlijke-Boomsma-dingetjes tussendoor komen, dan leidt dat de aandacht er wel van af.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)