Arie Boomsma (EO) geschorst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Arie Boomsma (EO) geschorst

Berichtdoor Evelien » 10 sep 2009 07:50

em_ma schreef:@ Denkertje: waar zeg ik dat Arie met meerderen het bed gedeeld heeft?
Jammer, maar ik geloof echt niet dat je mijn punt snapt in wat ik post in dit topic. Niets is veroordelend bedoelt, zo moet je het niet opvatten.
Maar goed, dit wordt weer een ellenlange discussie want ik schijn te veroordelen, terwijl ik mi. God napraat. Het beste kan ik gewoon mijn mening niet meer geven, want alle ethische zaken zijn persoonlijk uit te leggen of moet iemand persoonlijk voor God verantwoorden. Doe je dat niet, dan veroordeel je je medechristenen.
Alla, dat is jou mening en van anderen hier. Ik kan er niet zo over denken.

jij vergelijkt het met dat programma van 40 dagen zonder seks (waar ze met jan en alleman in bed duiken) met het leven van Arie Boomsma.

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 10 sep 2009 08:25

Ik begrijp wel wat Emma bedoelt, Arie Boomsma staat in dat programma namens de EO en de EO heeft nog steeds de overtuiging dat seks binnen het huwelijk het 'best tot zijn recht' komt. Dit draagt hij in dat programma niet uit, daarin beperkt hij zich als het ware tot 'niet met iedereen in bed duiken om de seks', maar ik vind dat Emma gelijk heeft als ze zegt dat er ergens een kronkel zit als hij niet getrouwd is en wel programma's over die gevoelige onderwerpen maakt.
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 10 sep 2009 16:21

Denkertje21 schreef:
em_ma schreef: @ Denkertje: waar zeg ik dat Arie met meerderen het bed gedeeld heeft?
Jammer, maar ik geloof echt niet dat je mijn punt snapt in wat ik post in dit topic. Niets is veroordelend bedoelt, zo moet je het niet opvatten.

Ik begrijp ineens weer waarom ik niks met vrouwen heb: ze draaien net zolang totdat ze toch gelijk hebben...
En dan die logica!!! vergelijk nou je ontkenning hier boven even met je eerdere opmerkingen hieronder:

em_ma schreef:Arie kan dan toevallig nu wel gaan trouwen met zn vriendin, maar hij had net zo goed nu samen kunnen wonen en met een volgende vriendin ook samen gaan wonen en met haar pas trouwen.
Dan heeftie het bed ook al met meerderen gedeeld.
Komt nog eens bij dat God wilt dat als je trouwt je met een mede-christen trouwt.
Deze twee punten zijn mi. erg belangrijk voor je kijk op sexualiteit.
Alleen zo komt sexualiteit het best tot zn recht.
Als Arie als presentator van nota bene een chr. omroep dit aan de kant schuift, hoe kan hij dan anderen advies geven?

Ik bedoel dat ik geloof dat Arie niet zomaar met iemand het bed zal delen, in de zin van one-night stand of makkelijk over sex denken. Maar een consequentie van samenwonen en dus voor Arie is dat de kans groot is dat je uiteindelijk met meerdere personen sex hebt gehad. Die kans is bij trouwen veel minder, tenzij je vaker trouwt of niet als maagd trouwt. Ik hoop dat het zo duidelijk is, het is dus niet in tegenspraak met elkaar.

@ Evelien: lees mijn andere posts maar in dit topic, Dine verwoordt het ook prima.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Riska

Berichtdoor Riska » 10 sep 2009 16:31

em_ma schreef:Maar een consequentie van samenwonen en dus voor Arie is dat de kans groot is dat je uiteindelijk met meerdere personen sex hebt gehad. Die kans is bij trouwen veel minder, tenzij je vaker trouwt of niet als maagd trouwt.

Nou..... overspel en zo is ook aan de orde van de dag hoor...
En als iemand gewoon trouw is aan zijn/haar partner is het enige dat mist het papiertje bij de burgerlijke stand. Oftewel: ook bij samenwonende partners is liefde...

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 10 sep 2009 16:32

em_ma schreef:Maar een consequentie van samenwonen en dus voor Arie is dat de kans groot is dat je uiteindelijk met meerdere personen sex hebt gehad.

Zeldzaam hoe die kronkels van jou lopen!!
Arie is al ruim 10 jaar met zijn Kieu.
Hij zegt zelf dat Kieu de eerste en enige vrouw voor hem is.

Tja em_ma, dat soort mensen bestaan nog, dus stop nou gewoon met je verdachtmakingen

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 10 sep 2009 16:42

Denkertje21 schreef:
em_ma schreef:Maar een consequentie van samenwonen en dus voor Arie is dat de kans groot is dat je uiteindelijk met meerdere personen sex hebt gehad.

Zeldzaam hoe die kronkels van jou lopen!!
Arie is al ruim 10 jaar met zijn Kieu.
Hij zegt zelf dat Kieu de eerste en enige vrouw voor hem is.

Tja em_ma, dat soort mensen bestaan nog, dus stop nou gewoon met je verdachtmakingen

Je wilt mij gewoon niet snappen, dat is de indruk die ik krijg. Laat maar!
Psalm 27 : 11a

HEERE, leer mij Uw weg

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 sep 2009 17:18

Ik begrijp heel goed wat emma bedoelt. Dat is ook al door dine en egbert uitgelegd. Ik ben zelf absoluut geen Arie Boomsma fan. Ik vond ook regelmatig dat zijn levensstijl niet paste bij de omroep waar hij voor werkte.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 10 sep 2009 21:22

ajl schreef:Ik vond ook regelmatig dat zijn levensstijl niet paste bij de omroep waar hij voor werkte.

Enne... welke levensstijl bedoel je dan? Drinkt hij? Gaat hij naar de kroeg? Vloekt hij? Roddelt hij? Veroordeelt hij mensen op hun uiterlijk of afkomst?

O, je vindt zijn tattoeages lelijk? Tja, dan kun je onmogelijk publiekelijk van God getuigen. Toch?

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 11 sep 2009 07:33

Denkertje21 schreef:Enne... welke levensstijl bedoel je dan?

Dat is eerder in dit topic al aangegeven en dat zijn niet de dingen die je noemt. Concreet gaat het er onder andere om dat Boomsma zijn afspraken met zijn werkgever niet nakwam, de achterban provoceerde en teveel de aandacht op zijn eigen persoontje richtte (ijdelheid). Bij een christelijke omroep past zoiets niet.
Wat me een beetje verontrust hier is dat het allemaal om de persoon Boomsma lijkt te draaien en niet meer om wat in het belang van de omroep is waarvoor hij werkte.
Dat is de omgekeerde wereld. Het gaat erom dat de EO zijn visie uit kan dragen en als die op een gegeven moment tot de conclusie komt dat dat met Boomsma niet goed meer kan, dan eindigt daar de samenwerking.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Riska

Berichtdoor Riska » 11 sep 2009 07:45

Ja, dat is waar. Maar... ik mag, als behorende tot de achterban, zo mijn vraagtekens hebben bij dit beleid. Je weet wie je in huis haalt.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 11 sep 2009 08:52

elbert schreef: Concreet gaat het er onder andere om dat Boomsma zijn afspraken met zijn werkgever niet nakwam, de achterban provoceerde en teveel de aandacht op zijn eigen persoontje richtte (ijdelheid). Bij een christelijke omroep past zoiets niet.

Daar heeft een 3 maanden duerende schorsing voor aan z'n broek gehad. Dus dat punt hebben we gehad. En daarbij: als je bij de omroep werkt, moet je wel ijdel zijn.

elbert schreef:Wat me een beetje verontrust hier is dat het allemaal om de persoon Boomsma lijkt te draaien en niet meer om wat in het belang van de omroep is waarvoor hij werkte.
Dat is de omgekeerde wereld. Het gaat erom dat de EO zijn visie uit kan dragen (...)

Het belang van de omroep? Dat zou er niet moeten zijn. Het belang is dat zoveel mogelijk mensen moeten worden aangeraakt met het Evangelie. Arie deed dat, te beginnen bij les 1, heel eenvoudig dus en in de taal van niet-christenen. De EO moet Gods visie uitdragen, de visie van die God die omkijkt naar het verlorene.

Riska

Berichtdoor Riska » 11 sep 2009 09:11

Denkertje schreef:Het belang van de omroep? Dat zou er niet moeten zijn.

Natuurlijk heeft een omroep een belang. Dat staat in het 'mission statement' oftewel de doelstelling van een omroep. Waarom zijn ze anders zo verschillend van elkaar? NCRV, KRO en EO, alle christelijke omroepen, maar het verschil is hemelsbreed.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 11 sep 2009 09:13

Denkertje21 schreef:Daar heeft een 3 maanden duerende schorsing voor aan z'n broek gehad. Dus dat punt hebben we gehad.
Maar of dat zo lekker was voor de onderlinge verhoudingen: nou nee. Daarbij is zo'n rel niet goed voor de EO, alhoewel deze omroep helemaal in z'n gelijk stond.
Denkertje21 schreef:En daarbij: als je bij de omroep werkt, moet je wel ijdel zijn.
Bij een christelijke omroep als het goed is niet.
Je kunt net zo goed zeggen: als je bij een bank werkt, moet je wel een graaier zijn.
Maar als je als christen bij een bank werkt, dan lijkt me dat je er toch wat anders mee om gaat.
Bij een omroep werken, is daarbij net als elke andere baan. Het gaat erom dat je vakmanschap toont en daarbij de aandacht richt op het werk dat je doet. Dat hoort dan ook in het middelpunt te staan. Maar bij Boomsma heb ik het idee dat, hoewel hij zeker tv-kwaliteiten heeft, er teveel aandacht voor zijn persoon is, ook bij de seculieren die hem interviewen.

Denkertje21 schreef:Het belang van de omroep? Dat zou er niet moeten zijn. Het belang is dat zoveel mogelijk mensen moeten worden aangeraakt met het Evangelie. Arie deed dat, te beginnen bij les 1, heel eenvoudig dus en in de taal van niet-christenen. De EO moet Gods visie uitdragen, de visie van die God die omkijkt naar het verlorene.

Het is inderdaad het belang van de omroep om het Evangelie uit te dragen. Maar als daar allemaal persoonlijke-Boomsma-dingetjes tussendoor komen, dan leidt dat de aandacht er wel van af.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 11 sep 2009 09:56

Arie Boomsma is bij de EO weg, dus wat mij betreft: slotje?
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Riska

Berichtdoor Riska » 11 sep 2009 10:48

Race406 schreef:Arie Boomsma is bij de EO weg, dus wat mij betreft: slotje?

Hij is anders nog wel op de radio bij "Dit is de Dag". Hij gáát weg, dat is iets anders. :mrgreen:

Terug naar “Archief”