de pil deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: de pil deel 2

Berichtdoor Daphne » 12 feb 2010 14:00

Ja, dat kan inderdaad. Mijn zusje heeft 4 jaar de pil geslikt, stopte ermee en is niet eens meer ongesteld geworden, ze was gelijk zwanger.
Afbeelding

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 13 feb 2010 12:53

@Tuinfluiter: nee, maar ik heb ontdekt dat ik weer een cyclus heb, die regelmatiger (tot nu toe dan 8) ) is dan toen ik met de pil begon. Dus we wachten gewoon maar een beetje af. :D

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 13 feb 2010 15:58

Ik ben niet aan de pil, maar op mn bruiloft wil ik er zeker van zijn dat ik niet ongesteld ben. Ik heb een vrij regelmatige cyclus maar dus niet zodanig dat ik nu al weet of ik dan ongesteld zou zijn ja of nee. Ik heb gehoord dat je bij je huisarts pilletjes kan krijgen, zodat je je menstruatie uitsteld. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind het namelijk best een 'eng' idee om 'zomaar' hormonen te gaan slikken en ben bang dat nadat ik die pillen heb geslikt mijn cyclus helemaal in de war is ofzo.... Ik kan ook tijdelijk aan de pil gaan en de pil dan dus een week doorslikken, maar omdat ik de pil eigenlijk nergens anders voor nodig heb dan alleen voor dit weet ik niet of ik dit de ideale oplossing vind. Dan heb je ook nog de prikpil, zodat je dus 3 maanden niet ongesteld ben, maar daar weet ik dus ook weer van dat je daarna ook weer gerust een half jaar kan wachten totdat je hele huishouding van binnen weer op orde is. Omdat ik nergens problemen mee heb en ik daar dus ook geen problemen mee wil krijgen, weet ik dus eigenlijk niet echt wat voor mij de beste keuze is....
Iemand ervaring? :wink:
Afbeelding

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 13 feb 2010 16:24

@dippie: ik had ook pilletjes gehaald om de menstruatie uit te stellen voor mijn bruiloft. ook omdat ik niet zo'n regelmatige cyclus heb dat ik anders gegarandeerd niet ongesteld zou zijn op m'n bruiloft.
ik had gebeld naar de assistente en kon ze zo halen bij de apotheek. hoefde er niet speciaal voor naar de huisarts.
maar precies een week voor de grote dag werd ik toch ongesteld, dus het was op de bruiloft weer over. heb de pilletjes dus nooit gebruikt.. :wink:
mijn vriendin wel, haar menstruatie kwam nadat ze ermee was gestopt, en was daarna voor zover ik weet wel meteen weer normaal. 't ging gewoon verder, alleen een week of 2 later.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 13 feb 2010 17:19

Dank je wel! Hoelang van te voren moet je dan beginnen met slikken? Heten die pilletjes toevallig Primolut? Ik heb al een beetje rondgesnuffeld op internet, maar lees daar veel nare verhalen over, dus vandaar...
Afbeelding

*Annette*
Majoor
Majoor

de pil deel 2

Berichtdoor *Annette* » 13 feb 2010 22:00

Inderdaad heten die pilletjes Primolut. Heb er zelf geen ervaring mee, gebruik nu de pil.
Wat de toekomst brengen moge........

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 15 feb 2010 15:47

Primolut inderdaad. Ik heb ze zelf wel eens gebruikt en geen nare ervaringen meegehad. 3 dagen voor je verwachte menstruatie die pilletjes slikken.. en nadat je gestopt bent word je binnen 3 dagen weer ongesteld. Ik vond het heel handig en geen enkele nare bijwerking gekregen :) Je schijnt er je menstruatie ook mee te kunnen vervroegen, zodat je zeker weet dat je bijvoorbeeld een week voor je bruiloft al ongesteld bent geweest.. maar dat is allemaal in de bijsluiter te vinden ;)
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 15 feb 2010 16:14

Ik zou ze wel een keer testen, een tijd voor je bruiloft. Als je er wel nare ervaringen mee hebt kan je nog een andere oplossing verzinnen.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 15 feb 2010 17:39

Inderdaad eerst eens proberen. Ik heb zowel positieve als negatieve verhalen gehoord. Dus gewoon proberen.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 15 feb 2010 17:57

Ik heb zelf een keer Primolut gebruikt voor een primitieve vakantie. Dat viel voor mij niet echt mee, kreeg erge last van krampen. Maar dat lijkt me een goede tip, wel even uitproberen van te voren.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 16 feb 2010 18:18

Ik ga over een poosje ook beginnen met de pil. Als we getrouwd zijn willen we die graag gebruiken en dan wil ik er voor de bruiloft alvast aan gewend zijn. Ik moet zeggen dat ik er nog niet zoveel zin in heb... Ik hoop maar dat ik er niet teveel aan moet wennen. Ik ben altijd erg regelmatig ongesteld en ik heb nooit veel pijn dus dat je daar minder last van hebt maakt het ook niet aantrekkelijker voor mij.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 feb 2010 18:43

Nina, probeer de nuvaring...

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 16 feb 2010 18:59

Nina87 schreef:Ik ga over een poosje ook beginnen met de pil. Als we getrouwd zijn willen we die graag gebruiken en dan wil ik er voor de bruiloft alvast aan gewend zijn. Ik moet zeggen dat ik er nog niet zoveel zin in heb... Ik hoop maar dat ik er niet teveel aan moet wennen. Ik ben altijd erg regelmatig ongesteld en ik heb nooit veel pijn dus dat je daar minder last van hebt maakt het ook niet aantrekkelijker voor mij.

Dat alles 'minder' word hoeft niet altijd hoor..Ik ben nu sinds ruim 4 maand aan de pil, en de buikpijn heb ik vrijwel niet meer, maar ik ben veel en veel meer ongesteld, en langer, dan vooradt ik met de pil startte!
Maar goed, daar gebruik ik 'm niet voor :wink:

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 16 feb 2010 19:16

Eerlijk gezegd merk ik niet veel verschil. Ik heb nog steeds vrij veel buikpijn. Alleen duurt het ongesteld zijn wat korter.

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 16 feb 2010 20:40

Lalage schreef:Nina, probeer de nuvaring...

Hoe werkt die precies?
Ik ben pas bij de dokter geweest hiervoor en toen zei ze wel dat ze me de nuvaring niet ging aanraden omdat dat naar binnen gaat, maar ik zie zelf niet echt waarom het niet zou kunnen.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Terug naar “Archief”