Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 16 jan 2009 17:43

je hebt niet perse kastruimte nodig voor een naaimachine hoor, bij mij staat hij op de schoenenkist in de gang, jammer dan dat men hem ziet staan.
kben momenteel bezig met lakentjes voor in de kinderwagen en heb nog meer op de planning staan voor het babykamertje als het af is maak ik een fotootje.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 jan 2009 18:17

Mijn gloednieuwe naaimachine (een kerstcadeautje van manlief) staat gewoon in de woonkamer, in een hoek. Mijn grote plastic box met spullen en troepjes staat in de gangkast. Ik vind het helemaal niks om in mijn uppie boven te gaan zitten en mijn man vindt dat ook niet gezellig. Als ik zin of inspiratie heb dan is de tafel zo leeg en dan heb ik alle ruimte om te tekenen, te knippen, etc. Zoals nu, er zit een jurkje in mijn hoofd, hopelijk komt het ding er deze week ook echt 'uit' :mrgreen:

Ah, morgen op het Afrikaanderplein maar weer eens wat stofjes scoren :yahoooo:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 16 jan 2009 19:17

verkopen ze daar buitenlanse stoffen, prints? afrikaanderplein.....

jij verzint zelf je kleding? Tof! Hoe doe je dat?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 17 jan 2009 12:26

Zo, gisteren kwam er een vriendin op bezoek en we hadden zin om iets actiever te zijn dan alleen maar kletsen... dus we hebben weer 'ns kaarten gemaakt. Leuk hoor, een heleboel 'oude' materialen uit mijn materialenbak gehaald... leuke ontdekkingen gedaan. :lol:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 jan 2009 13:44

Galateia schreef:Mijn gloednieuwe naaimachine (een kerstcadeautje van manlief) staat gewoon in de woonkamer, in een hoek. Mijn grote plastic box met spullen en troepjes staat in de gangkast. Ik vind het helemaal niks om in mijn uppie boven te gaan zitten en mijn man vindt dat ook niet gezellig. Als ik zin of inspiratie heb dan is de tafel zo leeg en dan heb ik alle ruimte om te tekenen, te knippen, etc. Zoals nu, er zit een jurkje in mijn hoofd, hopelijk komt het ding er deze week ook echt 'uit' :mrgreen:

Ah, morgen op het Afrikaanderplein maar weer eens wat stofjes scoren :yahoooo:

klinkt echt heel gaaf :wink:

Heerlijk he.

Soms heb ik het idee dat jullie een super gaaf oud huis hebben, klopt dat? (met van die hoge ramen en plafond?).

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 jan 2009 11:30

heeft iemand hier het patroon van de kinderknippie van 2004. Daar staat een leuke pyjama in voor een meisje omt e maken, maar me vriendin is haar patronenblad kwijt....

en ik wil em zooo graag maken...

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 27 jan 2009 11:35

Miss idee om op MP te kijken? Staan er soms nog wel 's wat!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 27 jan 2009 11:39

Weet iemand of er in Knippie's ofzo wel 's patronen van gala-jurken staan?
Ik kan wel in de bibliotheek kijekn, maar als ze er bijna nooit in staan, heb ik geen zin om de hele stapel door te gaan spitten :wink: En 't moet wel een lange wezen...

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 27 jan 2009 12:11

meissie88 schreef:Weet iemand of er in Knippie's ofzo wel 's patronen van gala-jurken staan?
Ik kan wel in de bibliotheek kijekn, maar als ze er bijna nooit in staan, heb ik geen zin om de hele stapel door te gaan spitten :wink: En 't moet wel een lange wezen...

ja er stonden hele mooie in deze winter, voor kerst ergens, niet de kersteditie maar daarvoor.ik heb nog staan twijvelen, maar ik dacht ik ga het toch niet doen , maar ze waren erg mooi, verder is meestal in het voorjaar wel een bruidsjurk in die kan je eventueel ook ombouwen

Jaël
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jaël » 27 jan 2009 12:15

paprikameisje2 schreef:heeft iemand hier het patroon van de kinderknippie van 2004. Daar staat een leuke pyjama in voor een meisje omt e maken, maar me vriendin is haar patronenblad kwijt....

Wij hebben dr thuis best een stapel, zal wel even kijken

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 27 jan 2009 12:17

Je kunt voor galajurken ook op burdamode.nl ofzo iets kijken.. In ieder geval de site van Burda;) en dan met het artikelnummer naar een stoffenzaak gaan, dan hebben ze daar vaak het patroon liggen, hoef je het alleen nog maar uit te knippen in de gewenste maat, ideaal!
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 jan 2009 12:42

meissie88 schreef:Miss idee om op MP te kijken? Staan er soms nog wel 's wat!

maar dan is de vraag of je ze wel krijg, dus volledig... een aantal keer al gehoord dat daar ook no gwel eens het een en ander aan mist.

Ik moet nl alleen dat patroon...

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 27 jan 2009 12:44

paprikameisje2 schreef:heeft iemand hier het patroon van de kinderknippie van 2004. Daar staat een leuke pyjama in voor een meisje omt e maken, maar me vriendin is haar patronenblad kwijt....

welke dan voorjaar zomer herfst of winter?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 jan 2009 13:03

volgens mij voorjaar.... t was zo pyjama met gepofte mouwtjes en een soort van pofbroekje... super schattig.
was wel vanaf maatje 80. stond ergens achterin

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 27 jan 2009 13:15

Wow wat 'n tip! Haha! Ik typ ff op google in 'galajurk+zelfmaakmode' en krijg me toch n super-site...supergave jurk staat 'r op! Nou nog even overleggen met de andere bruidsmeiden :D

Terug naar “Archief”