gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 feb 2008 15:29

volgens mij heb ik ook microvezel, maar wel hele goedkope 8)

en ja wij hebben een stoffen bank :? Een van de eerste keren had ze in dr hand geniest, allemaal troep erin, veegt ze zo aan de bank af :shock: Met veel schoonmaakspul en een oude doek is het wel schoon geworden, maar om dat nu iedere 14 dagen te doen omdat je visite hebt gehad....

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 feb 2008 15:33

lammetje schreef:volgens mij heb ik ook microvezel, maar wel hele goedkope 8)

en ja wij hebben een stoffen bank :? Een van de eerste keren had ze in dr hand geniest, allemaal troep erin, veegt ze zo aan de bank af :shock: Met veel schoonmaakspul en een oude doek is het wel schoon geworden, maar om dat nu iedere 14 dagen te doen omdat je visite hebt gehad....
oef! :? da's niet zo handig! Balen zeg op dat moment dat je een stoffen bank heb! Ik zou ook boos worden als iemand mijn spullen zou verknoeien..... :x Ik werd al boos op mijn man toen hij met z'n schoenen op het karpet stond, een klein afdrukje van grond/modder. Grr wat was ik boos zeg!!!! :oops: :wink:

Ik heb ook hele goedkope microvezeldoekjes hoor! Zolang het maar met iets grovere korrel is (voel je in je hand) dan werkt het prima! (bij mij wel tenminste) :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 28 feb 2008 15:33

Als je al weet wanneer deze persoon langskomt dan zou ik gewoon een paar plaids op/over de bank leggen. Ik heb altijd van die 2 euro plaids van de IKEA. Na afloop tjoep je die zo in de wasmachine en je bank is gered... EN het scheelt je heel veel werk!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 feb 2008 15:50

dat is wel een goed idee ja, nog niet over na gedacht :lol: Heb er alst goed is nog eentje boven liggen op zolder, alleen niet echt een leuke kleur :D (gaat ze volgende keer op de stoelen zitten :lol: ) nee tis nog maar 6 keer, dan stoppen we ermee, tis best gezellig maar dat je je huis daarna helemaal moet schoonboenen is me een beetje teveel vant goede, vooral met een zwangerschap en straks babytje erbij....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 feb 2008 16:26

ach hier ligt ook al een week lang troep op de grond... van t weekend maar ff met de stofzuiger erover heen!

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 28 feb 2008 19:27

AikonGirl schreef:
*|Scatie schreef:Er is wel spul bij de drogist ofzo tegen zweten. Kost ong. 3e en moet je 2 tot 3x per week gebruiken. Werkt prima! Je zweet veel minder en als je zweet ruik je 't niet. En 't is niet schadelijk voor je ofzo.

Odorex Extra Dry?
Werkt perfect! Zweet nooit als ik dat gebruik.

Ja klopt! ik moet nog weer even nieuwe halen ;)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 28 feb 2008 22:42

Lammetje, wat lijkt me dat vervelend. Krijg je iemand op visite (of eigenlijk "vang" je zo iemand een avond op) en daarna is alles vies. Ik moet er niet aan denken. Toch dapper dat je zoiets doet. En een leer voor de volgende keer om geen koek met pinda te geven!

Microvezeldoekjes gebruik ik altijd, als vaatdoek, als sopdoek, als spons,
als alles! 4 voor €5,00

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 feb 2008 23:05

Wij hebben gister ons vloerkleed weggemikt (naja, ik gebruik het nu als kleed in de wasruimte zeg maar), maar hoop toch wel dat de nieuwe wat langer mee gaat. Scheelt al dat het nu hoogpolig is.
Maar hoe doen jullie dat dan met visite? Ik ga ze echt niet vragen hun schoenen uit te doen. Dat vind ik viezer, mensen die op hun zweetsokken over mn mooie houten vloertje lopen. Maarja. als ik mn kleed netjes wil houden zalt wel moeten denk ik
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 29 feb 2008 00:06

Ik begrijp werkelijk niet dat je je druk kunt maken over al dan niet met zweetvoeten of vieze schoenen over je vloer danwel tapijt lopen.. Lekker boeiend, een huis is toch om in te leven.
Sorry, ben denk ik niet gezegend met veel empathisch vermogen.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 29 feb 2008 00:39

Just my thoughts.
@Lammetje: misschien is het beter om het die vrouw zelf te zeggen ipv het hier op een openbaar (!) forum te schrijven. Maarja, ik begrijp sowieso al niet erg waar je je druk om maakt :)

Ik geloof dat ik nooit hele dure meubels wil. Dan moet je er zo overdreven zuinig op doen, daar zou ik echt niet tegen kunnen. Ik wil bekleding gewoon kunnen wassen bijvoorbeeld, als ik me dan druk zou moeten maken om de vorm of ik zou er extreem zuinig op moeten zijn, zou voor mij de lol er wel vanaf zijn. Eigenlijk hoop ik heel erg dat ik de bank van m'n broer&schoonzus later mag. Die hebben zij weer van m'n ouders gehad, en het is een geweldige bank want je kunt 'm door de losse kussens makkelijk omvormen tot bed, boot, trein, hut of wat dan ook 8)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 29 feb 2008 00:45

Waar maak jij je druk om lammetje :shock:

Ik wil gewoon een bank waar ik lekker op kan liggen :)

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 29 feb 2008 04:01

De studenten hebben gesproken. Ugh! 8)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 feb 2008 07:09

ik ben geen student maar ik heb dezelfde mening als hen!

Ik ga van mijn woonkamer geen troonzaal maken! Waar niet geknoeid mag worden als er bijv. kinderen over der vloer komen. En ach bij ons zitten er ook wat vlekken op de bank, ik maak me er niet druk om.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 29 feb 2008 07:51

Ik kan het me juist wel voorstellen. Kijk dat je eigen kind een keertje knoeit, lijkt mij heel logisch. Maar 'k vind best dat anderen rekening kunnen houden met jou huis. Mensen met een licht verst. handicap kun je 't waarschijnlijk niet aanrekenen, maar dan zou je dus idd dingen moeten doen om 't te voorkomen.
Ik zit er sterk over te denken dat als ons huisje helemaal piekfijn in orde is, mensen met regenachtig weer enzo maar gewoon hun schoenen uit doen.
Wat bank betreft, ik heb leer en daar ben ik erg blij mee. Nadeel is dat ze duur zijn en er al een paar kattennageltjes in staan.
'k Was pas bij mensen en die kopen elke 2 jr een nieuwe maar goedkope bank ipv dat ze 10 jr met dezelfde moeten doen en er erg zuinig op moeten zijn. Tja ook een optie ;)
Ik heb hier nu ook 2 creme vloerkleden op de vloer, 'k heb ze van de Aldi, maar even uitproberen of 't goed gaat. Onze ene poes heeft nl. wel eens de neiging om her en der z'n behoefte te doen. Laatste tijd gaat 't goed en komt 't alleen nog s voor in de buurt van de kattenbak. Daar ligt toch nog oude laminaat dus is niet zo erg. Overigens wel vies natuurlijk :(

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 feb 2008 08:20

@ Miss F: waar ik vandaan kom doet een ieder zijn/haar schoenen gelijk uit bij binnenkomst. Is gewoonte daar in het dorp. Tot de ouderlingen aan toe die op huisbezoek komen.

Ik heb daar zelf geen zin in maar ik hou er wel altijd rekening mee. Kijk bijv. ook wel of de huiseigenaar de schoenen aan heeft. Zijn mijn schoenen goed schoon en het is ook niet regenachtig houd ik ze gerust aan. Behalve als ik dus ladders in mijn panty heb die door mijn laarzen bedekt worden! Dan veeg ik nog een keer extra.

Ik denk dat je het gerust aan je visite kunt vragen, het is jouw huis, jouw spullen. Maar anderzijds, als jij over paar jaar bij mensen je evt. kinderen over de tafel en banken laat lopen weet ik niet of ze je dan nog wel zo'n leuke meedenkende Fem vinden!

Terug naar “Archief”