Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 14 jan 2008 15:47

een van de voordelen van de dyson is dat hij geen stof 'doorlaat' tijdens het stofzuigen zodat je veel minder stof hebt. Ik heb koloniale meubels en iedereen die dat heeft weet heel goed hoe leuk het is als de zon erover schijnt en je hebt de vorige dag nog gestoft :? ZOnde van je werk :mrgreen: Nee, maar het blijft altijd stoffig, logisch maar stofzuigers schijnen veel stof af te geven tijdens het stofzuigen en de dyson dus niet.

En als een stofzuiger nieuw is werkt het vaak allemaal goed, maar na een jaartje of 3 gaat hij toch kracht af nemen, dat schijnt de dyson ook niet te doen, maar of dat waar is......

sela

Berichtdoor sela » 14 jan 2008 15:58

hebben jullie het al over ramen zemen gehad?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 14 jan 2008 16:00

nee 8) Ik heb de hara wisser, werkt goed alleen boven ramen zemen heb ik echt een hekel aan, doe dit dan ook nooit :oops: Alleen toen er vogelpoep op zat en ik hoog zwager was móest het want tja, als de kraamvisite tegen vogelpoep aan zit te kijken...... :lol:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 14 jan 2008 16:09

sela schreef:hebben jullie het al over ramen zemen gehad?

:mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 14 jan 2008 16:55

lammetje schreef:Enne heeft iemand ervaring met een dyson stofzuiger? Die zijn ontzettend duur (zo'n 300 euro die ik wil) maar je doet er langer mee dan een normale, maar is dat financiël nu echt voordeliger? En werkt hij echt zo goed als 'men' zegt?

Ik heb een Dyson en ben er helemaal weg van. Ik heb hem voor ons trouwen gekregen, dik 4 jaar geleden en hij doet het nog net zo goed als toen (net als ons huwelijk hahahaha). Nee serieus, wj hebben een kat met witte vacht en de haren haalt 'ie met gemak van de vloerbedekking af. Er zitten ook drie opzetstukjes bij voor de trap en de bank en hoeken, dus dat is voor mij ook erg goed. Ik vind het ook heerlijk dat hij zo hoog is zodat ik mijn rug niet zo belast (mn zwakke plek). Het enige nadeel is dat ie aardig zwaar is, dus ik moet hem echt met twee handen de trap op dragen.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 14 jan 2008 16:58

lammetje schreef:een van de voordelen van de dyson is dat hij geen stof 'doorlaat' tijdens het stofzuigen zodat je veel minder stof hebt. Ik heb koloniale meubels en iedereen die dat heeft weet heel goed hoe leuk het is als de zon erover schijnt en je hebt de vorige dag nog gestoft :? ZOnde van je werk :mrgreen: Nee, maar het blijft altijd stoffig, logisch maar stofzuigers schijnen veel stof af te geven tijdens het stofzuigen en de dyson dus niet.

En als een stofzuiger nieuw is werkt het vaak allemaal goed, maar na een jaartje of 3 gaat hij toch kracht af nemen, dat schijnt de dyson ook niet te doen, maar of dat waar is......

tja stoffen met koloniale meubelen, ik neem elke dag de dingen op ooghoogte maar mee... en de rest denk ik zo'n 2/3 keer in de week.

en ach Annet, als ik er 4 heb wordt ik misschien daar ook wel makkelijker in, maar tussen de middag ruim ik het ook altijd op, want ik heb ook de indruk dat hij anders als hij uit bed komt helemaal niet weet waar die mee spelen moet, is hij het overzicht kwijt.

ramen zemen, het moest vandaag eigenlijk hoognodig gebeuren, maar de lucht zag er erg dreigend uit en het begon idd te regenen dus ben blij dat ik het niet heb gedaan 8)
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Rolf

Berichtdoor Rolf » 14 jan 2008 17:34

habibi schreef:rolf je kan beter ff kijken bij nuon zakelijk voor die vraag.

In vond dit bij Nuon.
Dat zijn inderdaad lage tarieven.
Ik weet niet of dat ook particulieren kan, en zo ja wat de minimum afname moet zijn.
Misschien dat ik het nog eens ga uitzoeken. Maar veranderen kost soms veel tijd.
(Op dit moment doet, na overgang van Het Net naar Orange, mijn telefoon het niet goed.
Enkele nummers kunnen mij niet bellen, en ik hun niet.
En mijn toegezegde nummer, heb ik ook nog niet.)

Wastijd
MissF schreef:Ik stop er echt wel eens een was in voor ik ga werken, en die is dan na 2,5 uur klaar ofzo

Mijn wasmachine (7 kg): Fijn 40 gr 63 min. Wint/bont 40 gr 79 min,
Fijn koud, 400 rpm 52 min,
spoelen, koud, 20 min.
handwqas 30 gr, 400 rpm, 75 min.

Acire schreef:Volgens mij kun je dan 'spoelstop' aanzetten ofzo. Dan stopt je programma voor het spoelen, en blijft je was in het sop zitten en gaat t niet stinken. Zodra je dan uit bed bent moet je'm even op spoelen zetten, dan gaat ie weer verder. Zoiets heb ik geloof ik in het wasmachine boekje gelezen..

Klopt. Sommige wasmachines hebben dat. Dan wordt het water niet weggespoeld.
Een timer ertussen is ook een oplossing.
Tenminste als de wasmachine de gekozen instellingen behouden kan.
Bij LG geen probleem.

Vaatwasser
Voor een 1 of 2 persoonshuishouden lijkt mij afwassen met de hand geen probleem. Kun je even tot rust komen.
En vaatwassers en drogers gebruiken veel (2 tot 5 maal zoveel als een wasmachine) stroom.

Ramen schoonmaken doen ze hier 1 of 2 keer per jaar.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 jan 2008 18:30

Ramen zemen twee keer per jaar?

Als de zon veel schijnt doe ik het soms eens per 2 weken, anders eens per maand. Nu in de winter wat minder, dan zie je er toch weinig op.

Buitenkant kan ik ook zelf, omdat 1 raam naar binnen open gaat, en de andere kan ik precies bij als ik uit het raam hang.
Ik vind schone ramen echt belangrijk als de zon schijnt, omdat die nogal naar binnen schijnt en je dan elk vlekje ziet, vind ik zo'n lelijk gezicht.

Maar ach, volgens mij ga ik, als ik in de toekomst kind(eren) mag hebben, veel minder opletten enzo. Hoop ik. :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 14 jan 2008 18:33

ja Sarah heeft 1 plekje waar ze in het kozijn mag staan om papa uit te zwaaien en te verwelkomen, daar zitten allemaal handjes en plakkusjes, boeiend! Tis de achterkant en je ziet het alelen als je oog erop valt, maar ik weet het...

buiten gaat het eens per 2/3 maanden en binnen soms wat vaker, ligt er net aan hoe vies het is.... buiten in de zomer vaker dan de winter, met regen ga ik echt niet buiten staan :)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 14 jan 2008 20:02

Ik doe juist buiten de ramen vaker lappen dan binnen, omdat die veel meer troep erop krijgen door bv de regen (nou heb ik er ook echt het weer op staan) binnen hebben ze hier juist niets te lijden. Christiaan zit niet aan de ramen.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 15 jan 2008 07:46

MissF schreef:Ramen zemen twee keer per jaar?

Als de zon veel schijnt doe ik het soms eens per 2 weken, anders eens per maand. Nu in de winter wat minder, dan zie je er toch weinig op.

Buitenkant kan ik ook zelf, omdat 1 raam naar binnen open gaat, en de andere kan ik precies bij als ik uit het raam hang.
Ik vind schone ramen echt belangrijk als de zon schijnt, omdat die nogal naar binnen schijnt en je dan elk vlekje ziet, vind ik zo'n lelijk gezicht.

Maar ach, volgens mij ga ik, als ik in de toekomst kind(eren) mag hebben, veel minder opletten enzo. Hoop ik. :)

Ramen zemen gebeurt hier als het nodig is. Als ik vind dat het nodig is, moet ik eigenlijk zeggen ;) Voor binnen doet de hulp het dan, voor buiten bel ik de glazenwasser. Ik vind het zo'n onzin om dat elke week of elke twee weken te doen. Die glazenwasser doet voor 18 euro het hele huis, voor en achter, beneden en boven, inclusief kozijnen en al het houtwerk en de dakrand!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 jan 2008 09:44

En hoe vaak maken jullie de koelkast schoon? :idea: het "hoort" elke 14 dagen, las ik ergens :roll:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 jan 2008 09:57

lammetje schreef:ik heb een open keuken dus je ziet het gewoon heel snel. En vind het voor mezelf ook rommelig, maar ik ben dan ook van de opruim :lol:

Hoe doen jullie dat met kinderen in een gezin? Die halen alles overhoop, als ik zie wat een troep sarah maakt, je blijft aan het schoonmaken en opruimen, als ik meer geld had, had ik een opruim-meid genomen :oops: :lol:

Onze visite gaat via de voordeur, de gang in, langs de badkamer en dan via de keuken de kamer in (dat heb je met gelijkvloers en een piepklein huisje!! :lol: ) Ik moet dus altijd zorgen dat mijn keuken opgeruimd is! Gelukkig is deze ook meestal wel opgeruimd. Ik doe de vaat 1x per dag omdat we allebei werken. Als ik of mijn man thuis is wast hij nog een keer extra af als dat nodig is.

Wij hebben nog geen kinderen, maar het is frapant dat we allebei elkaars zooi opruimen :lol: hij kan er niet tegen als hij mijn zooi ziet slingeren en andersom ook niet :P Gelukkig ruimen we dus wel samen op :wink:

Acire schreef:Volgens mij kun je dan 'spoelstop' aanzetten ofzo. Dan stopt je programma voor het spoelen, en blijft je was in het sop zitten en gaat t niet stinken. Zodra je dan uit bed bent moet je'm even op spoelen zetten, dan gaat ie weer verder. Zoiets heb ik geloof ik in het wasmachine boekje gelezen... :roll:
mijn schoonzus zei dat als je de was draait en je laat hem er voor een onbepaalde tijd inzitten dat het gaat stinken. Misschien is dat haar ervaring? (weet ik dus niet). Ik heb het er ook wel eens in laten zitten en het rook voor mijn gevoel niet fris. Ik doe het dus ook geen 2e keer meer! (heb een Mielle)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 jan 2008 10:26

hier ook gee last van een stinkende was... alleeen als die langer als twee dagen staat ofzow!

de koelkast maak ik vaak om de maand schoon! of eerder als er iets heeft gelekt! of als je de koelkast begint te ruiken!!

de vriezer doe ik dan ook maar gelijk! ff flink ontdooien!

k wilde ze beide vandaag doen!!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 15 jan 2008 10:37

de koelkast gaat hier echt niet om de 14 dagen, maar wel alstie vies is of als er iets gelekt heeft.

Terug naar “Archief”