IchtusDeogloria schreef:[Ik zou op Turkije i.v.m. Armenië kunnen wijzen. De zogenoemde Armeense genocide.
Die is niet uitgevoerd omdat de Turken zo dol op Allah waren, maar omdat de Armenen in opstand kwamen tegen het - overigens onderdrukkende- regime van het Osmaanse sultanaat tijdens de Eerste Wereldoorlog. Dat dit genocide was, lijkt mij bewezen.
IchtusDeogloria schreef:Ook op de Twin towersaanslag.
Dit is inderdaad een voorbeeld van Allahgericht terrorisme. Helaas wordt nu de hele islam hierop afgerekend. Ik kan mij niet herinneren dat de moslims die ik tot mijn familie mag rekenen (en omgekeerd) hieraan enig deel hebben gehad en dus volledig onschuldig zijn. Ik zou het overigens uiterst walgelijk vinden als men deze mensen en vele moslims die hier niets mee te maken hebben aan zou spreken op het gedrag van godsdienstwaanzinnigen die drie vliegtuigen verkeerd parkeren.
IchtusDeogloria schreef:Overigens doelde ik specifiek op moordpartijen gepleegd, of oorlogen gevoerd, rechtstreeks in opdracht van God.
Volgens mij heeft God ook verordend dat Amalek verdelgd moest worden - ook genocide. Ik heb mijn twijfels of dit bijbelgedeelte inderdaad door de H. Geest is geïnspireerd.
Maar voor we elkaar met gebeurtenissen/cijfers van gruweldaden om de oren gaan slaan, laten we terugkeren tot mijn hoofdargument tegen de islam:
IchtusDeogloria schreef:De grondlegger van deze religie heeft deze gegrondvest met het zwaard.
Het topic: 'Islamisering van de samenleving, een gevaar?': antwoord.. ja!
Een gewelddadige grondlegger.
Dit houdt in dat de volgelingen van de islam gemakkelijk aan te zetten zijn tot allerlei schurkendaden in de naam van God. De bijbel cq. het Christelijk geloof is veel duidelijker in het afwijzen van geweld. Het oude testament heet niet voor niets oude testament. Ik heb al een aantal keren aangetoond dat de islam een stap terug in is in, jawel... het oude testament. Met alle gevolgen vandien.
Op grond van datzelfde Oude Testament worden homo's nog steeds gediscrineerd, waaronder door jou, op grond van datzelfde Oude Testament ben jij waarschijnlijk ook een klassiek-reformatorische zondagsrusthouder en ga zo nog even door.
IchtusDeogloria schreef:Optimatus schreef: Een historische voetnoot: de moslimgemeenschap aldaar heeft als enige geloofsgemeenschap de storm durven trotseren en veel mensen het leven gered, zonder acht te slaan op afkomst of religie.
Dit heet selectieve berichtgeving.
Hoeveel Christenen waren er die mensen gered hebben? Hoeveel moslims waren er die meegeslacht hebben?
Jongeman... Inzake dit onderwerp durf ik stilaan een zekere kennis tentoon te spreiden als het gaat om deze materie. Ik kan je, indien je geïnteresseerd bent in dit deel van Afrika, een aantal uiterst objectieve, goed leesbare boeken aanraden.
Met die selectieve berichtgeving valt het zekerlijk mee. Er zijn substantieel meer moslims geweest die mensen destijds hebben gered dan christenen - terwijl de christenen veruit in de meerderheid zijn in dat land. Het ergste is nog dat geen enkel kerkgenootschap de moeite heeft genomen om zich te verontschuldigen en de wandaden op het konto van inviduele geestelijken hebben geschoven - terwijl de rechtzinnige bisschop van Kigali zich liet laven door het
régime génocidaire.
IchtusDeogloria schreef:Optimatus schreef:IchtusDeogloria schreef:Bij de mafia mag je de organisatie ook niet verlaten op straffe des doods.
Ach, als sommige mensen zich vrijmaken van de dwangbuis van een streng christelijke familie worden zo ook als paria behandelt of zelfs dood verklaard door hun familieleden.
In Ouderkerk aan den IJssel kijken gezinsleden elkaar niet meer aan sinds sommigen HHK zijn geworden en anderen PKN werden. Is dat christelijk?
1)Iemand kijkt je niet meer aan, behandelt je als paria of verklaart je dood.
2)Iemand kijkt je niet meer aan, behandelt je als paria, verklaart je dood en is erop uit om je leven te benemen.
Wat kies jij??
Ik kies voor de PKN en de OKKN. Ook geloofsverandering wordt niet door alle moslims met de dood bestraft. Dit is in de Arabische wereld helaas vaak wel het geval, maar in de Afrikaanse en Oost-Aziatische geloofsbeleving niet aan de orde.
IchtusDeogloria schreef:Optimatus schreef:IchtusDeogloria schreef:Riska schreef:Je nickname is een biijzondere - dat heeft verstrekkende consequenties - ook in wat en vooral hoe je dingen zegt...
Dat ben ik mij pijnlijk bewust.
Volgens mij doet het nog niet genoeg pijn, je kraamt nog steeds drogredenen uit die zelfs mijn jongste kat uit haar slaap houden.
Wat jij wil...
Van jonge katten heb ik geen verstand.
Een maand met Stenikoli en je weet meer.
IchtusDeogloria schreef:Optimatus schreef:IchtusDeogloria schreef:Optimatus schreef:Volgens mij ben ik al heel lang christelijk.
In jouw geval is het inderdaad verstandig om een slag om de arm te houden!
Ik kan je vertellen dat ik jouw wijze van geloven en vooral de wijze van uitdragen daarvan niet de mijne was, is en zal worden. Mij is geleerd: "Oordeelt niet opdat gij niet veroordeeld wordt", maar ik krijg stellig de indruk dat ik deze Schriftzin anders in de praktijk breng dan jij.
Hoe respectvol wij ook met moslims, boeddhisten, Joden, hindoeïsten, etc. om mogen/moeten gaan.
Alleen het geloof in de gekruisigde/opgestane Here Jezus Christus kan Gode behagen. Hij is de enige weg tot zaligheid! Toen ik jou postings in dit topic en andere topics gelezen had, gaf/geef je mij de indruk dat volgens jou '
verschillende wegen naar Rome leiden'.
Als ik mij niet vergis, is conform de H. Drievuldigheid Jezus God Zelf. Niemand komt tot de Vader dan door Christus. Als Christus en de Vader God zijn, komt niemand tot God dan door God. Sjema, Israel...
IchtusDeogloria schreef:Optimatus schreef:Machiavelli schreef:IchtusDeogloria schreef:In jouw geval is het inderdaad verstandig om een slag om de arm te houden!
Volgens mij ben jij niet degene die daar over moet oordelen, en ik vind ik het ook buitengewoon aanmatigend dat jij meent dat wel te moeten den. Zijn woord zou genoeg moeten zijn.
Met dank aan Machiavelli.
Wat jij wil...
Ik begrijp dat je hier de witte vlag hijst. Machiavelli is een rechtse braakbal, maar wel een hele sympathieke.
IchtusDeogloria schreef:Minimatus schreef:Onze Refowebse Visstick schreef:Als je van aangezicht tot aangezicht ten overstaan van een kudde overtuigde Calvinisten loopt te brallen dat Calvijn een mafioze mensenpyromaan was, dan heeft dit minimale consequenties.
Als je van aangezicht tot aangezicht ten overstaan van een kudde overtuigde Islamieten loopt te brallen dat Mohammed een mafioze pedofiel was, dan heeft je laatste seconde geslagen.
Dat zegt meer iets over die beide kuddes dan over het geloof dat zij uitdragen.
Nee... dat zegt iets over hun geloof.
O, dus als een kudde gereformeerde Noord-Ieren aanslagen pleegt op rooms-katholieke Noord-Ieren zegt dus ook iets over het geloof van gereformeerden?
IchtusDeogloria schreef:Optimatus schreef:IchtusDeogloria schreef:De Goddelijke molenstenen malen langzaam maar gestaag. Het gaat niet in het tempo dat wij willen. Niet alles wat wij bidden wordt verhoord. Ik tracht Hem blijvend aan te lopen met bidden en smekingen en dankzeggingen.
Een soort mantra's dus... Verder blaat je keurig degenen na die jou blijkbaar gevormd hebben. Tijd voor een hervorming wellicht?
Als jij bijbelopdrachten mantra's noemt...?
Wie blaat ik na dan? Wie heeft mij gevormd?
Dat vraag ik mij steeds meer af, gezien je opmerkingen op dit forum.
IchtusDeogloria schreef:Optimatus schreef:IchtusDeogloria schreef:Er valt op deze wereld, voor mij, iets te winnen/verliezen van tijdelijke waarde.
Er valt op deze wereld, voor mij, weinig tot niets te winnen/verliezen van eeuwigheidswaarde.
Gezien de stampij die je produceert, is jouw voorkeur voor het tijdelijke zonneklaar. Over de eeuwigheidswaarde hoor ik je namelijk niet.
Wat jij wil...
Wederom geef jij hier toe dat je de plank missloeg.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.