Homofilie 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 19 dec 2006 18:26

meboy schreef:
LeChat schreef:Denk je nou echt dat Gershwin dat meent?

Geen idee ik schiet ook maar vanuit de heup soms 8) ik zal eens terug lezen :wink:

Ander zijspoortje; ah cool! net als Lucky Luke 8)

meboy

Berichtdoor meboy » 19 dec 2006 23:02

c|:) <|:) Kijk maar uit :mrgreen:

Nee ik was in verwarring door het woordje : "terecht" ik vind het wel "logisch" maar niet terecht. Maar een beetje terugbladeren leert dat ik het recent nog met gershwin eens was dus ik denk idd dat het een post was met een cynische kwinkslag.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 19 dec 2006 23:14

Op een ander forum kwam ik het volgende tegen:
De IJslandse groep Sigur Rós heeft in de volgende clip het gebrek aan acceptatie van homoseksualiteit bijzonder mooi verbeeldt.

Om de clip te bekijken klik op de volgende link;
http://www.regenboogforum.nl/downloads/ ... arheid.asf

Om de clip te downloaden; Klik rechts op bovenstaande link, en kies voor Doel opslaan als...

het heeft mij erg geraakt en iok ben benieuwd naar jullie reacties

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 dec 2006 23:36

Wat is dit voor vaag bestand? Ik kan het niet openen..

meboy

Berichtdoor meboy » 19 dec 2006 23:49

Ik vind de symboliek wel duidelijk. je moet hem wel 2 keer kijken voordat je het diepere laagje snapt.

De jongen speelt met poppen (symbool voor het homo-zijn in het filmpje)die zichtbaar veel te voorduren hebben gehad, de poppen zij mooi door het leed.

Die poppen mag hij niet houden, ze worden weggesmeten. Toch krijgt hij die poppen door de liefde (een vriend) weer onder ogen. M.a.w. je kunt wel net doen alsof de poppen er niet zijn, uiteindelijk wordt het door de liefde weer zichtbaar.

Net als de jongen z'n punt maakt en iedereen denkt dát is het hoogtepunt waar we op zaten te wachten blijkt uiteindelijk dat het punt wat hij maakt veel weerstand oplevert ook al telt het voor de volle 100% Het punt wat hij maakt is zo confronterend dat zijn ouders en de kerk er voor kiezen niet alleen de poppen te ontkennen maar uiteindelijk ook de jongens uit elkaar halen.

Ik kan me voorstellen dat het kijken van de video voor sommigen geen pretje is, maar ik hoop dat je na het eerste gevoel probeert na te denken en niet in het beeld te blijven hangen. Ook als je het niet eens bent met de boodschap. In dat geval probeer de video te laten zijn wat het is en te motiveren waarom volgens jou de symboliek mank gaan, dan kunnen we het daar over hebben.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 20 dec 2006 00:00

Denkertje21 schreef:Op een ander forum kwam ik het volgende tegen:
De IJslandse groep Sigur Rós heeft in de volgende clip het gebrek aan acceptatie van homoseksualiteit bijzonder mooi verbeeldt.

Om de clip te bekijken klik op de volgende link;
http://www.regenboogforum.nl/downloads/ ... arheid.asf

Om de clip te downloaden; Klik rechts op bovenstaande link, en kies voor Doel opslaan als...

het heeft mij erg geraakt en iok ben benieuwd naar jullie reacties

Eh..zielig.. :shock:

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 20 dec 2006 07:52

mooie weergave...zo mooi serieus ook, de nadruk ligt op de ernst van de conflicten die alle partijen hebben rondom bittere waarheid.

het krijgt van mij een pluim!

ik stel wel voor dat het een goede keuze is om het voetbalveld vooral te gebruiken om te voetballen en dat mannen en vrouwen niet in gemengde teams zullen gaan voetballen ;)

kverwacht overigens ook dat niemand blij zal zijn met een innige en intieme confrontie op het voetbalveld...het is gewoon tegen de spelregels.

ik ben overigens ook verre van een voetballiefhebber, kzou het ook niet doen omdat het van me verwacht werd, dan moeten ze me tenminste dwingen.
ik doe gewoon liever andere dingen...
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 20 dec 2006 12:32

kverwacht overigens ook dat niemand blij zal zijn met een innige en intieme confrontie op het voetbalveld...het is gewoon tegen de spelregels.

Hm, laat voetbal me nu niets interesseren..ik vond het wel een mooi stukje in het filmpje, het enige mooie stukje ook..de rest was ronduit triest :|

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 20 dec 2006 13:03

aardmannetje schreef:mooie weergave...zo mooi serieus ook, de nadruk ligt op de ernst van de conflicten die alle partijen hebben rondom bittere waarheid.

ik sluit me hierbij aan.. mooi en hard tegelijk :)

Zou je het minder een probleem vinden als het niet twee jongens waren, maar een meisje en een jongen? Of vind je dat zoenen op een voetbalveld sowieso tegen de regels is?

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 20 dec 2006 13:05

Smurffie schreef:

Hm, laat voetbal me nu niets interesseren..ik vond het wel een mooi stukje in het filmpje, het enige mooie stukje ook..de rest was ronduit triest :|
ik vond ook dat stukje erg mooi maar tegelijk ook triest en in schrijnend contrast met de omringende werkelijkheid.

als het over voetbal gaat vind ik dat een doelpunt ook te danken is aan de goede samenwerking in een team, dus om nu speciaal 1 iemand te bedanken is niet fair tegenover de andere spelers, wss was het dus meer dan bedanken...

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 20 dec 2006 13:10

Hippieblijhoofd schreef:
aardmannetje schreef:mooie weergave...zo mooi serieus ook, de nadruk ligt op de ernst van de conflicten die alle partijen hebben rondom bittere waarheid.

Zou je het minder een probleem vinden als het niet twee jongens waren, maar een meisje en een jongen? Of vind je dat zoenen op een voetbalveld sowieso tegen de regels is?

ik denk dat een voetbalveld is om op te voetballen, ik vind het geen probleem als er mensen zijn die innnig zoenen, dat kan ik wel begrijpen, ik hoop alleen dat er fair gespeeld wordt. je liefde tonen op een voetbalveld terwijl je een collectief spel speelt is op zichzelf wel een contrast. :)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 20 dec 2006 13:12

aardmannetje schreef:
Smurffie schreef:

ik vond ook dat stukje erg mooi maar tegelijk ook triest en in schrijnend contrast met de omringende werkelijkheid.

als het over voetbal gaat vind ik dat een doelpunt ook te danken is aan de goede samenwerking in een team, dus om nu speciaal 1 iemand te bedanken is niet fair tegenover de andere spelers, wss was het dus meer dan bedanken...

Dat lijkt me duidelijk ja :)

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 20 dec 2006 13:13

aardmannetje schreef:
Hippieblijhoofd schreef:

ik denk dat een voetbalveld is om op te voetballen, ik vind het geen probleem als er mensen zijn die innnig zoenen, dat kan ik wel begrijpen, ik hoop alleen dat er fair gespeeld wordt. je liefde tonen op een voetbalveld terwijl je een collectief spel speelt is op zichzelf al een contrast. :)

Ach ja, ik ben het wel met je eens, maar ik denk dat het in die clip om de symboliek gaat. Hij maakt een doelpunt, hij scoort.. en vervolgens laat hij zien dat hij niet om zijn geaardheid heen kan.., zoiets :)

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 20 dec 2006 13:19

Hippieblijhoofd schreef:Ach ja, ik ben het wel met je eens, maar ik denk dat het in die clip om de symboliek gaat. Hij maakt een doelpunt, hij scoort.. en vervolgens laat hij zien dat hij niet om zijn geaardheid heen kan.., zoiets :)
kvraag me dan wel af waarom niet alle spelers dat doen, het is toch een collectief spel ;)

kdenk wel dat het effect op z'n vader de werkelijkheid laat zien, hij deelt tenslotte zijn blijdschap om een doelpunt niet met hem maar met z'n vriend. wss was vaderlief niet blij met em geweest als z'n zoon slecht had gespeeld.

ere wie ere toekomt :D

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 20 dec 2006 13:22

Inderdaad, ik werd er even stil van. Het zette mij in iedergeval ook aan het nadenken over het feit dat ik voor mijzelf alles wel op een rijtje heb en mijn plaats wel gevonden, maar dat er nog zovelen zijn die dat nog niet hebben.

Overigens dacht ik bij het kijken ook even aan jouw post waar je het hebt over "ontheemd". Misschien is dit wel er wel een voorbeeld van.

Terug naar “Archief”